Biznes & Wydarzenia

Duży apetyt na małe łakocie

Trend na mini-opakowania opanował także rynek słodyczy. Choć konsumenci coraz częściej decydują się na zakup ulubionych łakoci w formacie XXS, wcale nie zmniejszyło to poziomu konsumpcji słodkich przekąsek. Zminimalizowane wersje opakowań nie budzą jednak zachwytu u obrońców praw klienta, którzy bardzo sceptycznie odnoszą się do coraz szerzej rozprzestrzeniającego się trendu na mini-produkty.

więcej »

Z myślą o środowisku

W sektorze owocowo-warzywnym produkty często są narażone na trudne warunki, takie jak duże wahania temperatury czy wilgotności. Dlatego w tym segmencie rynku opakowanie ma decydujące znaczenie. Podczas targów Fruit Logistica 2016 firma Mondi Containerboard przedstawiła swoje funkcjonalne rozwiązania do produkcji opakowań z tektury falistej przeznaczonych na owoce i warzywa.

więcej »

SERdeczne porozumienie

Według badań Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Wyżywienia i Rolnictwa, w ciągu najbliższych 10 lat spożycie sera wzrośnie aż o 16 proc.

więcej »

Polki stawiają na JAKOŚĆ życia. Bezpiecznie znaczy bezcennie.

Tekturowe misie. Wydaje się, że tektura i opakowania podążają za gospodarką

Rynek opakowań z papieru jest niezwykle trudny w całej Europie, a w Polsce ponoć szczególnie. Tymczasem otoczenie się zmienia, biznes ewoluuje, technologia rozwija, kryzys kończy, misie z tektury (ale tylko te, nie parające się polityką) rosną w siłę…O tym, jak przygotować się do wyścigu po uznanie klienta, o swojej wierze w ducha przedsiębiorczości właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw i zmianach w strategii rozwoju firmy Aquila rozmawiamy z Pawłem Rogalką, dyrektor zarządzający VPK Packaging Sp. z o.o. 

więcej »

Serce do biznesu. Otwarcie nowej hali produkcyjnej firmy Chemopak w Pionkach pod Radomiem.

W 2008 r., w setne urodziny Pirlo Metallverpackungen, polska firma Chemopak przekształciła sie w jedną z jej spółek. Dokładnie pięć lat później świętuje swój własny jubileusz. 

więcej »

Na 300 procent. BSC Drukarnia Opakowań SA

Poznański producent opakowań z tektury i papieru konsekwentnie powiększa wartość przychodów swojej Grupy. W okresie styczeń-czerwiec bieżącego roku wzrosły one o 19 proc., wynosząc 75,5 mln zł wobec 63,6 mln zł rok wcześniej. Z kolei zysk operacyjny i EBITDA wzrosły odpowiednio do wartości 10 i 14,2 mln zł, osiągając tym samym dynamikę na poziomie kolejno 10 i 13 proc. Receptą na sukces Grupy BSC Drukarnia Opakowań SA ma być rozwój organiczny oraz inwestycje kapitałowe.

więcej »

Falista przyszłość. Nowa linia produkcyjna Smurfit Kappa Polska.

Polski oddział międzynarodowego producenta zainwestował ostatnio w najnowszej generacji maszyny do produkcji opakowań z tektury falistej w fabryce w Pruszczu Gdańskim. Instalacja obejmuje siedmio-kolorową drukarkę fleksograficzną firmy Göpfert, wykrawarkę rotacyjną wraz z kompletną linią do „handlingu”. Dzięki nowej linii firma będzie mogła zaproponować klientom z całej Polski opakowania o bardzo zaawansowanym nadruku fleksograficznym najwyższej jakości.

więcej »

Wyścig po makulaturę. Nowa maszyna Stora Enso w Polsce.

Zakład fińskiego producenta materiałów celulozowych w Ostrołęce jest największym pod względem powierzchni ze wszystkich oddziałów w Polsce, a od maja również najbardziej nowoczesnym w kwestii produkcji materiałów odnawialnych. Stało się tak dzięki inwestycji 285 milionów euro w instalację nowej maszyny wytwarzającej lekkie papiery do produkcji tektury falistej wyłącznie z włókien wtórnych.

więcej »

Tempo nadal wysokie. Wyniki finansowe BSC Drukarnia Opakowań.

Grupa Kapitałowa BSC Drukarnia Opakowań, poznański producent opakowań z tektury i papieru, konsekwentnie się rozwija na przekór spowolnieniu gospodarczemu na rynku. Firma wypracowała w I kwartale br. 38,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 17 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

więcej »

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty