Bo wygląd to nie wszystko

Th. König Zwickl to pierwsze piwo marki Theodor König Brauerei, które zyskało nową etykietę w stylu vintage.

© Packaging of the World

Opakowanie stanowi dziś nie tylko ochronę dla właściwego produktu, ale ma także przynosić korzyści samej marce i ostatecznie zapewnić producentowi sukces finansowy. Właśnie dlatego powinno odznaczać się czymś więcej niż tylko atrakcyjnym wyglądem. Przeprowadzanych jest coraz więcej badań tego segmentu rynku, a eksperci podkreślają, że każde nowe rozwiązanie może okazać się przełomowe.

 

Pod koniec ubiegłego roku, wraz ze zmianą kadry kierowniczej, rozpoczęła się nowa era w firmie Hamburger Agentur. Nie tylko powstawać będą tam inspirujące projekty, ale rozpocznie się też działanie w zupełnie nowych obszarach. Uzupełnienie portfolio o doradztwo strategiczne, analizę nowych trendów, rozwój innowacji, organizację workshopów i pozycjonowanie nazwy dla ekspertów, to konsekwentny i logiczny krok w stronę obsługi klienta, która przyniesie korzyści. Jak powszechnie wiadomo, opakowanie jest tak dobre, jak skuteczny jest sposób, w jaki wspiera wizerunek marki i wiarygodnie przedstawia ją na zewnątrz. Za dobrym opakowaniem stoi cały proces tworzenia uwzględniający wiedzę o trendach, analizę rynku, a także umiejętność przewidywania najróżniejszych scenariuszy.

 

Marka z sercem

Pomimo że przed dekadami cała branża wyglądała zupełnie inaczej, stałość i konsekwencja w budowaniu wizerunku są niezmiennie ważne. „Marki to istoty z duszą”, twierdzi specjalista od zarządzania marką, Hans Domizlaff, a hasło to przyświecało założycielom Hamburger Agentur. Charyzmatyczny designer, który już przed 40 laty tworzył koncepcje przynoszące sukces największym klientom, takim jak Reemtsma, nigdy nie zadowalał się wyłącznie ładnym wyglądem – angażował się całym sercem w życie marki i próbował odkryć jej duszę, albo jak powiedziano by dziś – przeanalizować jej rdzeń i traktować go jako podstawę całej działalności. 20 lat temu prawdziwą rewolucją było powstanie nowego loga Faber-Castell. Proces ten wykroczył daleko poza zwykłą zmianę wizerunku. Był to całkowicie nowy design, który do dziś jest synonimem jakości tego opierającego się na długiej tradycji przedsiębiorstwa. Historia całej firmy Faber-Castell związana jest z jej nazwą, co Christen Patersen swego czasu wykorzystał i ze zwykłego technicznego wyrażenia, stworzył niosący ładunek emocjonalny obraz marki, który jest też hołdem dla jej arystokratycznego dziedzictwa – walczący ze sobą rycerze jako symbol siły, wiarygodności i tradycji. W logu znaleźć można też napis, który prezentuje jednocześnie elegancję i wartości, co zupełnie odmieniło postrzeganie marki przez konsumentów. Projekt sfinalizowany został w następujący sposób: przy pomocy pól kompetencji i kodów kolorystycznych oferta została ustrukturyzowana i wyniesiona na wyższy poziom, a wszystko to na koniec przyprawiono szczyptą emocji.

 

Tostowy make-over

Dzisiaj podchodzi się do rebrandingu nieco spokojniej, ale to nie równa się wcale mniejszemu sukcesowi. Jednym z pierwszych wyzwań było zlecenie od Lieken. Postanowiono wznowić linię produktów pieczywa Golden Toast: seria Körner Harmonie, miała stanowić osobną pozycję, jednocześnie nie tracąc kontaktu z główną linią, czyli Golden Toast. Ponadto planowano dotrzeć do coraz liczniejszej grupy docelowej, która świadomie wybiera artykuły spożywcze. Jednocześnie starano się przekazać pozytywny aspekt zawartości ziaren i składników odżywczych, nie tracąc przy tym wartości smakowych. Eksperci stworzyli modny i jednocześnie wzbudzający emocje projekt. Ich interpretacja trendu „jak w domu”, odzwierciedla nie tylko aktualne tendencje, ale także podkreśla istotę zdrowego odżywiania.

 

Nowy przepis na sukces

Na opakowaniu, oprócz składników odżywczych i innych informacji, znaleźć można też elementy, które podkreślają przynależność produktu do całej marki przez konsekwentne powielanie jej wizerunku. Zespół projektowy może pochwalić się stworzeniem nowej etykiety, butelki i skrzynki na 0,5-litrowe napoje dla Adelholzener oraz odważnej aranżacji opakowania Active O2, a także prawdziwego bestsellera Gravensteiner, który przyniósł Veltins ogromną siłę przebicia na rynku

Obecnie Bitburger zlecił Hamburger Agentur stworzenie opakowania dla specjalnego piwa z browaru König-Brauerei. Na wybór wpływ miał fakt, iż współtworząc linie Meisterwerke i Wernesgrüner od Köstritzer, dowiódł, że wciąż można zbudować nową markę. Th. König Zwickl jest pierwszym piwem marki Theodor König Brauerei i hołdem w kierunku twórców starego znajdującego się w Duisburgu browaru. Bazując na filozofii ojców założycieli, połączono tradycję z nowoczesnością kreując całkowicie nowe podejście do stylu vintage. Stawia to założycieli w centrum zainteresowania, prezentując ich wizerunek i podpisy na etykiecie, a także małą pieczęć z inicjałami, która świadczy o jakości piwa.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Czy wiedzieliście, że...

...większość kupujących wodę toaletową rozpoznaje ją nie po zapachu, ale po opakowaniu?

... również zapach opakowania potrafi zainteresować kupującego?

... „poczucie wartości” opakowania odgrywa coraz większą rolę w procesie zakupu?

... trend do emocjonalnego zakupu stanowi wielką szansę dla opakowania?

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty