Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Soczysta sztuka. Artystyczne butelki wódki Absolut.

Marka Absolut kreuje trendy w przemyśle opakowań od 1979 r., od wprowadzenia innowacyjnego kształtu butelki, obecnie będącego jej symbolem. Teraz przyszedł czas na zmianę designu opakowań. 

Brzoskwinia, gruszka, malina, wanilia, mango, grapefruit, jagody acai, jabłko, wiśnie, winogrona, kwiat dzikiego bzu i kolendra – to nowe muzy Absoluta. Opakowania dla tych wersji smakowych popularnej wódki stały się małymi dziełami sztuki, które stworzono dzięki ludzkiej wyobraźni, bez pomocy nowoczesnych technik komputerowych.

 

Marka zdecydowała się na zmianę swojego dobrze znanego opakowania przez zastąpienie typowej etykiety artystyczną imitacją owocu lub emocji, które się z nim wiążą, odróżniając w ten sposób poszczególne gatunki. „To z pewnością jedna z największych i najbardziej kluczowych zmian w designie produktów, jaką dotychczas przeprowadziliśmy” – skomentowała Anna Kamjou, globalny dyrektor kreatywny marki Absolut: „Chcieliśmy przełamać standardowe projektowanie opakowań dla alkoholi o owocowym posmaku, skupiające wzrok na fotografii owocu. Naszym celem było stworzenie urzekających, pełnych życia butelek, które ożywią każde towarzystwo i podkreślą fakt, że wódka Absolut jest produktem niezwykłym”.

 

Mankiety w górę

Ostatecznie zespół projektantów skupił się na znalezieniu podstawowego składnika każdego smaku i przedstawienia go w sposób imitujący sztukę. Artystyczne dzieła powstały w tradycyjny sposób: projektanci dosłownie wstali od biurek, podwinęli mankiety i wzięli pędzle z farbą w dłonie. Efektem tej pracy nie są fotograficzne repliki owoców, a pełne życia obrazy, powstałe przy użyciu rąk lub znanej ekspresjonistom techniki chlapania płótna farbą. Zostały one naniesione bezpośrednio na szkło za pomocą sitodruku. „Dzięki temu nasze butelki są nie tylko nowoczesne i artystyczne, ale wręcz unikatowe, ponieważ nie ma drugich takich opakowań na rynku. Wystarczy postawić jedną z nich na stole i momentalnie wywoła emocje wśród konsumentów” – podsumował Jonas Tåhlin, wiceprezes globalnego marketingu maki Absolut.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty