Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Recykling z Nestlé

Innowacyjna technologia recyklingu została również wykorzystana do stworzenia preform butelek dla innych członków konsorcjum Carbios.

© Nestlé

Nestlé zaprezentowało prototypy butelek na wodę Perrier, które zostały opracowane w oparciu o innowacyjną technologię recyklingu enzymatycznego Carbios. Opakowania zostały wyprodukowane w ramach globalnego konsorcjum, wspierającego industrializację technologii, która pozwala na nieskończony recykling tworzyw sztucznych przy niemal całkowitym zachowaniu właściwości surowców pierwotnych. Członkami konsorcjum firmy Nestlé Waters, LOréal, Suntory Beverage & Food Europe oraz PepsiCo.

Opierając sie na nowatorskiej technologii recyklingu, eksperci z centrum badawczo-rozwojowego Nestlé Waters w Vittel we Francji wyprodukowali pierwsze prototypy butelek o objętości 50cl wykonane z kolorowych materiałów PET pochodzących z recyklingu. Prototypy zostały dokładnie przetestowane pod względem bezpieczeństwa, jakości i wydajności. Ponadto oferują zwiększoną odporność na ciśnienie wody gazowanej przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego wyglądu i zielonego koloru butelki Perrier. Jak podkreśla producent, nowa technologia pozwoli zwiększyć ilość używanego do produkcji butelek materiału rPET, zapewniającego te same właściwości, co surowce pierwotne.

Technologia Carbios wykorzystuje enzymy z naturalnie występujących mikroorganizmów do rozkładu tworzywa PET na jego części składowe, które następnie mogą być ponownie wykorzystane do produkcji opakowań. Co więcej, rozwiązanie umożliwia produkcję przetworzonego tworzywa z każdego rodzaju PET, niezależnie od jego koloru i złożoności materiału. Pozwala to na recykling większej ilości rodzajów tworzyw PET, które w przeciwnym razie trafiałyby na wysypisko śmieci lub zostały spalone, tworząc w ten sposób w pełni zamknięty obieg dla recyklingu tworzyw sztucznych.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty