Firma Alpla rozpoczęła ogólnopolską kampanię edukacyjną #rePETujemy, której głównym celem jest zwiększanie świadomości społeczeństwa w obszarze tworzyw sztucznych, związanego z nimi wpływu na środowisko oraz odpowiedniego ich wykorzystywania i recyklingu. Według wyników badań opinii, zrealizowanych przez Instytut IQS wynika, że 70 procent Polaków uważa opakowania z tworzyw sztucznych za najmniej przyjazne środowisku ze wszystkich dostępnych na rynku rozwiązań, co dementuje z kolei szereg naukowych raportów. Jak pokazują wyniki badań LCA (Life Cycle Assessment) opracowane przez C7 Consult, opakowania z tworzyw sztucznych są bardziej ekologicznym rozwiązaniem od innych alternatyw opakowaniowych. Dla przykładu, wskaźnik ekwiwalentu emisyjności CO² do środowiska w przypadku butelek PET jednorazowego użytku wynosi 133 g na opakowanie, podczas gdy dla butelek szklanych jednorazowego użytku współczynnik ten jest blisko czterokrotnie wyższy (522 g). Wiele w ostatnim czasie mówi się również o mikroplastiku w oceanach - o opinie dot. źródła jego pochodzenie zapytani zostali uczestnicy badania. 65 procent respondentów uważa, że głównym źródłem mikroplastiku są opakowania z tworzyw sztucznych. W rzeczywistości mikroplastik występujący w oceanach pochodzi głównie z syntetycznych tkanin, ścierających się opon samochodowych, a także kurzu miejskiego (źródło: IUCN 2017 „Pierwotny mikroplastik w oceanach”). Opakowania z tworzyw sztucznych wspierają tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym, jednak niezbędna ku temu zasada 4RE, w której skład wchodzą:
„Jako lider w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych i ich recyklingu czujemy się odpowiedzialni za edukację społeczeństwa na ten temat w zakresie segregowania odpadów. Alpla od lat wprowadza na rynek innowacyjne produkty minimalizujące wpływ tworzyw sztucznych na środowisko. Kampania #rePETujemy jest kolejnym z naszych działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu” - dodaje Anna Urbańska.
Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino |