Dla Planety!

Przeciwdziałanie zanieczyszczeniu środowiska naturalnego tworzywami sztucznymi jest głównym celem startującej kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety”, która zachęca Polaków do składania ekologicznych zobowiązań. W akcję, organizowaną przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska, włączył się koncern Coca-Cola.

 

Światowy Dzień Środowiska odbywa się w tym roku pod hasłem #BeatPlasticPollution, a także #DlaPlanety. W Polsce recyklingowi poddawane jest mniej niż 30 proc. odpadów z tworzyw sztucznych, podczas gdy 40 proc. z nich trafia na wysypiska. Tymczasem to, w jaki sposób obchodzimy się z tworzywem sztucznym po jego zużyciu, ma wpływ na środowisko naturalne, gospodarkę i na nas samych.

 

Zielona wstążka

Symbolem podejmowania ekologicznych wyzwań są zielone wstążki, przypinane przechodniom przez wolontariuszy podczas licznych wydarzeń oraz wirtualnie, przez social media. Dodatkowo, na stronie internetowej DlaPlanety.pl każdy może podjąć ekologiczne zobowiązanie – proste, konkretne działanie na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko, takie jak wybieranie naczyń wielorazowego użytku zamiast jednorazowych talerzy i kubków czy segregowanie odpadów. „Opakowania wykonane z tworzywa sztucznego są trwałym elementem współczesnego świata, ale jako odpady nie powinny stanowić problemu dla naszej planety. Decyzje podejmowane codziennie przez indywidualnych konsumentów mają ogromny wpływ na środowisko, dlatego potrzebne są akcje, które zwiększą ich świadomość ekologiczną, takie jak „Zielona wstążka #DlaPlanety”. Cieszymy się, że możemy się do niej przyłączyć”, podkreśla Stoyan Ivanov, dyrektor generalny Coca Cola Poland Services.

 

Przeciwdziałanie zanieczyszczeniu środowiska tworzywami sztucznymi jest głównym celem startującej kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety”.

 

 

Podjąć wyzwanie

Z okazji Światowego Dnia Środowiska oraz inauguracji kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety” firma Coca-Cola zamierza przeprowadzić akcje edukacyjne oraz konkursy wśród swoich pracowników, zachęcające do podejmowania ekologicznych zobowiązań. Nie są to jednak jedyne działania, jakie koncern podejmuje w Polsce na rzecz ochrony środowiska naturalnego. „Jesteśmy świadomi ogromnych wyzwań związanych z zanieczyszczeniem środowiska rosnącą ilością odpadów opakowaniowych. Jako producent napojów i jednocześnie firma odpowiedzialna społecznie, chcemy pomóc w rozwiązaniu tego problemu, o czym świadczy podjęta na początku roku inicjatywa „World Without Waste (ang. „Świat bez odpadów”). Zadeklarowaliśmy w niej, że do 2030 roku będziemy chcieli zebrać i poddawać recyklingowi tyle opakowań, ile wprowadzamy na rynek. Dążymy też do tego, by wszystkie nasze opakowania w 100 proc. nadawały się do recyklingu oraz aby w każdym naszym opakowaniu 50 proc. materiału stanowił surowiec wtórny” – dodaje Stoyan Ivanov.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Gra wyrafinowanych pomysłów...

Przedsiębiorstwa dokładają bardzo wielu starań, aby ich opakowania były piękne i kuszące. Bardzo dużo czasu poświęcają coraz to wymyślniejszemu wzornictwu, które można zauważyć na półkach sklepowych. Marketing produktowy przypomina wręcz wojnę projektantów. Las produktów w wysublimowanych opakowaniach na półkach sklepowych nie jest w obecnych czasach rzadkością. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty