Konstrukcje z pomysłem. Linie rozlewnicze skrojone pod potrzeby producentów

O tym, że popyt rządzi rynkiem nie trzeba nikogo przekonywać. Pytanie tylko – czy warto zawsze słuchać jego podpowiedzi? Właściciele poznańskiej firmy Autojet mówią zgodnie, że tak, a za przykład podają swoją historię.

 

Zaczęło się od drukarek, potem doszły pierwsze projekty etykieciarek, a po rozbudowaniu działu produkcji urządzeń i zdobyciu kolejnych klientów zaczęły pojawiać się pytania – czy firma jest w stanie zająć się całością zagadnień związanych z rozlewaniem, etykietowaniem i pakowaniem. „Podjęliśmy to wyzwanie i okazało się, że słusznie, ponieważ na rynku jest niewiele firm oferujących tak kompleksowe usługi” – powiedział Radosław Juszczyński, właściciel firmy Autojet. Równie cenne okazało się wcześniej zdobyte doświadczenie w projektowaniu etykieciarek. „To właśnie wtedy zdobyliśmy informacje, że na rynku brakuje linii automatycznych, które nie są tak wysoko wydajne jak urządzenia rotacyjne, ale posiadają kilka istotnych dla przedsiębiorstw atutów: szybki czas przezbrojenia, uniwersalność użytkowania i niską kosztochłonność” – dodaje Radosław Juszczyński. Aby sprostać nowemu wyzwaniu konstrukcji linii rozlewniczych podjęto decyzję o przejęciu firmy Unimag, która od prawie 30 lat zajmowała się produkcją urządzeń dozujących.

 

Młodzi i ambitni

Obecnie firma Autojet może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu, produkcji i wdrażaniu automatycznych i półautomatycznych urządzeń dozujących, podających, zamykających, etykietujących i znakujących opakowania. W jej portfolio znajduje się szereg oddzielnych komponentów, z których można stworzyć nieskończoną ilość indywidualnych projektów, jak również gotowe linie rozlewnicze. Do nich należy, m.in. linia z serii LU, która w przeciągu godziny jest w stanie nałożyć zakrętkę, oznaczyć i zaetykietować do 3 500 sztuk 0,5-litrowych opakowań. W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby, dział projektowy może również przygotować wyspecjalizowane ciągi technologiczne, takie jak np. linię LNAK-4 rozlewającą jednocześnie cztery kolory płynów. Posiadając tak bogatą ofertę, firma jest w stanie obsłużyć zarówno branżę spożywczą, kosmetyczną, chemii gospodarczej i przemysłowej oraz farmaceutyczną, gdzie proces powstawania produktu jest tak precyzyjnie opisany, że sam etap ofertowania może trwać do 1,5 roku. Dodatkowo Autojet jest jedynym w Polsce dystrybutorem drukarek inkjetowych niemieckiej firmy Inkdustry, reselerem urządzeń Zebra Technologies oraz integratorem drukarek laserowych Panasonic. Struktura przedsiębiorstwa składa się z działu konstrukcyjnego, znakowania i produkcji etykiet, w ofercie których, poza urządzeniami znakującymi, znajdują się również materiały eksploatacyjne oraz serwis drukarek inkjetowych. Najważniejszy jednak jest pierwszy dział, ponieważ to w nim powstają kompleksowe rozwiązania dla linii rozlewniczych wraz z etykietowaniem i znakowaniem opakowań. „Tym, co nas wyróżnia jest fakt, że nie stosujemy szablonowych projektów, tylko każdy z nich jest skrojony pod indywidualne potrzeby klienta” – wyjaśnił Radosław Juszczyński.

Klient nasz Pan

Najlepiej to widać podczas pierwszego spotkania, przybierającego formę „wywiadu”, podczas którego konstruktor zbiera informacje na temat potrzeb inwestora i jego oczekiwań w stosunku do urządzenia. Dane te są następnie analizowane przez dział projektowy, który sprawdza nie tylko jakość opakowań, ale również etykiet, zakrętek czy samego płynu przeznaczonego do rozlewania. „Musimy znać jego gęstość, stopień lepkości oraz jak się zachowuje na linii produkcyjnej, aby mieć gwarancję, że nasze urządzenie sobie z nim poradzi” – wyjaśnił Rafał Bartkiewicz, projektant maszyn i urządzeń w firmie Autojet. Korzystając ze zdobytego doświadczenia oraz wstępnych analiz, dobierane są rozwiązania w najwyższym stopniu spełniające oczekiwania inwestora. Po tym etapie przygotowywana jest wstępna wycena i przekazanie oferty klientowi. Po dokonaniu ewentualnych poprawek i korekty następuje zatwierdzenie projektu i proces produkcji – sam proces produkcji łącznie może trwać od kilku tygodni do dwóch miesięcy z instalacją i montażem. Wszystko jednak zależy od złożoności projektu. Urządzenia przed wyjazdem do klienta najpierw testuje się na miejscu w zakładzie Autojet, następnie po uruchomieniu u inwestora przeprowadzane są kolejne testy końcowe.

 

Inspiracje z otoczenia

Ważne jest również, żeby projektant zobaczył pomieszczenie, w którym linia ma stanąć, aby tak dobrać urządzenia dozujące, podajniki kapsli, zakręcarki, etykieciarki, podzespoły i komponenty, żeby maksymalnie wykorzystać dostępną powierzchnię. W tym momencie nieocenionym sprzymierzeńcem jest doświadczenie zdobyte w przeciągu ostatnich lat, które gwarantuje, że opracowane rozwiązanie będzie najlepsze z punktu widzenia klienta. Zdaniem przedstawicieli firmy, obecnie przemysł rozlewniczy jest nastawiony na automatyczne rozwiązania, które zwiększą wydajność zakładu i zapewnią oszczędności związane z redukcją obsługi maszyn, przyspieszeniem procesu realizacji zleceń czy minimalizacją zużywanych materiałów. „Najczęściej trafiamy do producentów, którzy nie osiągają jeszcze dużych wydajności, ale firma chce już wprowadzić pierwszy etap automatyzacji, tak żeby mieć możliwość rozwoju w przyszłości” – powiedział Radosław Juszczyński. Ten trend wiąże się również z dążeniem do unikatowości – aby produkt końcowy wyróżniał się na półce sklepowej, zmiany muszą zostać wprowadzone już na etapie linii rozlewniczych. „Coraz częściej rynek zaskakuje nas zapytaniami o oryginalne sposoby nałożenia etykiety czy kształtu opakowania, co oznacza, że klienci są gotowi na wprowadzanie nowości” – dodał Radosław Juszczyński. Ostatnim, ale równie istotnym elementem konstrukcji maszyny jest jej serwis oraz obsługa. W przypadku Autojeta działa on 24 godziny na dobę z trzech punktów w całej Polsce (Poznań, Katowice i Białystok), gwarantując czas reakcji na zgłoszenie w czasie nie dłuższym niż 48 godzin od jej zgłoszenia.  Sprawna obsługa, w połączeniu z coraz wyższymi standardami jakości oferowanych maszyn, stopniowo przekonuje rodzimych producentów do inwestowania w polskie rozwiązania. „Nie ma co ukrywać, że polska myśl technologiczna jest na tyle rozwinięta, że doścignęła konkurencję z Zachodu” – podsumował Radosław Juszczyński.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty