Aluminiowe sztuczki. Innowacje od Ball Packaging Europe

Puszka z magiczną słomką po raz pierwszy została zaprezentowana na targach Drinktec 2013 w Monachium.
W tym roku firma Ball Packaging Europe zaprezentowała już jedną innowację – technologię Dynamark, umożliwiającą uzyskanie do 24 różnych wzorów nadruku na puszkach w pojedynczej partii produkcyjnej (o której pisaliśmy na łamach PACKAGING POLSKA 5/2013). Jednak międzynarodowy producent opakowań do napojów ma jeszcze niejednego asa w rękawie – na targach Drinktec w Monachium podbił zwiedzających projektem puszki z magiczną słomką, która wysuwa się po otwarciu, a ostatnio w Madrycie pokazał najnowszą technologię nadruku. 

 

Słomka, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, wysuwa się z puszki po jej otwarciu. Dzięki możliwości umieszczenia nadruku logotypów czy kodów promocyjnych, staje się ona kolejnym narzędziem do wykorzystania w strategii marketingowej napojów. Wstępne badania konsumenckie przeprowadzone w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii pokazują, że innowacyjne opakowanie ma wielki potencjał rynkowy, szczególnie wśród młodych konsumentów. „Dzięki temu charakter konsumpcji, zarezerwowany dotychczas głównie dla klubów czy lokali, będzie dostępny dla wszystkich. Dla młodych konsumentów dodatkowym atrybutem jest towarzyszący otwarciu puszki element zaskoczenia” – wyjaśnia Tomasz Janowski, General Manager z Ball Trading Poland.

 

Poczuj różnicę

Na początku października br. firma zaprezentowała również technologię Matte&Gloss na 28. Międzynarodowym Kongresie Aerozoli FEA w Madrycie. Dzięki niej producenci tych opakowań mogą połączyć dwa różne uszlachetnienia na powierzchni jednej puszki, które zapewnią zarówno właściwości dotykowe, jak i optyczne. Umożliwiają one uzyskanie atrakcyjnego efektu odbicia światła na połyskliwym lakierze, który jest następnie tłumiony przez matową warstwę. Technologia ta ma być uzupełnieniem obecnego portfolio, obejmującego nadruki z właściwościami dotykowymi, perłowymi i hot stampingiem.

 

Aluminiowe butelki Impact-Bottle oraz Alumi-Tek to atrakcyjne rozwiązanie dla producentów napojów premium, którzy chcą wyraźnie podkreślić jakość marki przez oryginalne opakowanie.

Opakowanie na podróż

Kolejną „nowością” jest butelka aluminiowa Impact Bottle w wersji z długą szyjką i nadrukiem w 8 kolorach. Zamykane klasycznym kapslem opakowanie może być produkowane w rozmiarach od 330 ml do 473 ml, a dzięki szerokim możliwościom uszlachetniania jest atrakcyjnym rozwiązaniem dla marek premium. Podobnie jest w przypadku butelki Alumi-Tek z zakrętką wielokrotnego użytku. Pojemnik ten z racji swojej funkcjonalności ma duże szanse podbić rynek produktów spożywanych
w podróży lub w domu. „Oceniamy, iż kategoria butelek aluminiowych ma bardzo duży potencjał rozwoju, szczególnie w odniesieniu do napojów segmentu premium. Można je bowiem niemal w 100 proc. pokryć grafiką, co czyni je znakomitym nośnikiem marketingowym” – dodaje Tomasz Janowski.

 

Miód nie puszka

Małą rewolucją, tym razem specjalnie dla polskiego rynku, jest wprowadzenie regionalnego piwa na miodzie gryczanym w puszce Ball. Jest to pierwsza marka Manufaktury Piwnej Browaru Jabłonowo dostępna w aluminiowych opakowaniach o pojemności 500 ml, która potwierdza tezę, że opakowania metalowe są atrakcyjną alternatywą dla produktów regionalnych. „Dotychczas piwa specjalne były sprzedawane w Polsce wyłącznie w butelkach szklanych – czemu nie złamać tego stereotypu? Przecież profesjonalnie nalane piwo do 

Przy produkcji puszek do piwa regionalnego użyto specjalnego lakieru, który zapewnia matowe pokrycie pojemnika.

puszki w niczym się nie różni od tego w butelce” – wyjaśnia Hubert Buksowicz, prezes i współwłaściciel Browaru Jabłonowo. „Konsumenci coraz częściej skłaniają się w kierunku piw specjalnych, jednocześnie spożywając je w domach lub podczas plenerowych spotkań z przyjaciółmi, dlatego też wybierają trunki w poręcznych opakowaniach, wygodnych w użyciu niemalże w każdych warunkach” – dodaje Bartosz Cieślik, kierownik sprzedaży w firmie Ball Trading Poland.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Ruch i Świat

Sekret zdrowia i urody to RUCH. Mądre powiedzenie mówi: bezruch to choroba, ruch to zdrowie, a sport to mord! Zatem nie ma co przesadzać w życiu, ponieważ przez przypadek można się zabić. Dlatego tylko mądry, ruch jest właściwy. Ruch może zastąpić wszystkie lekarstwa, ale wszystkie lekarstwa nie zastąpią nigdy ruchu. Ruch jest nawet lekarstwem na smutek. Ruch rządzi całym Światem.

Reklama

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty