Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

Wyzwania lubimy najbardziej! Rozmowa z Mateuszem Bochenkiem.

Opakowania wykrawane przeznaczone do formowania ręcznego, opakowania wstępnie klejone typu „container”, „tray” oraz „closed tray” – w sumie 50 milionów m2 opakowań z tektury falistej rocznie. Takie są plany produkcyjne nowej fabryki – United Packaging, która została otwarta w Skarbimierzu. Jej założyciele twierdzą, że są „bardzo innowacyjnym przedsięwzięciem inwestycyjnym”. O tym, czy rośnie nowy regionalny lider, który będzie walczyć o miejsce w czołówce krajowych producentów rozmawiamy z Mateuszem Bochenkiem, dyrektorem finansowym oraz członkiem zarządu United Packaging S.A.

 

Packaging Polska: Państwa inwestycja w Skarbimierzu zupełnie zaskoczyła branżę. Bez jakiejkolwiek historii w opakowaniach tekturowych, jak przysłowiowy „Filip z Konopi” wyrósł duży i nowoczesny zakład produkcji opakowań. Skąd pomysł na tę fabrykę?

 

Mariusz Bochenek: Pomysł zrodził się z obserwacji rozwoju różnych gałęzi przemysłu w Polsce i Europie. Nasze dotychczasowe doświadczenie w private equity / project finance zaowocowało przygotowaniem dość krótkiej listy branż, które cechują się nie tylko solidnym fundamentem w realnej gospodarce, ale również sporą dynamiką wzrostu i ciekawą perspektywą rozwoju. Jesteśmy zorientowani na prowadzenie i rozwój inwestycji w sferze przemysłowej, wirtualne wartości firm internetowych zupełnie nas nie interesują. Opakowania to dziedzina w Polsce, w której jeszcze przez najbliższe 10-15 lat jest sporo do zrobienia. Rozpoczynamy od opakowań tekturowych, ale to dopiero początek – stąd nasza nazwa: „United…”. Opakowania papierowe są obecnie na topie, papier i tektura to wyroby, które w 100 proc. można zakwalifikować jako „eko”, a takie produkty i branże mają największe szanse na wzrost wartości biznesu.

 

Packaging Polska: No właśnie, jest Pan finansistą. Czy takie doświadczenie wystarczy do zarządzania fabryką opakowań z tektury falistej?

 

Mariusz Bochenek: Gdybym miał nią zarządzać samodzielnie, to z pewnością nie spałbym spokojnie od ponad roku! Na szczęście w skład naszej kadry wchodzą profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem w branży tektury falistej i opakowań. Management naszej firmy to mieszanka doświadczeń branżowych i uniwersalnych kompetencji finansowych, jakże potrzebnych do sprawnego zarządzania wartością firmy i szybkiego jej budowania w przyszłości. Pierwszy etap rozwoju naszego biznesu (zakład produkcji opakowań w Skarbimierzu) oparliśmy na nowoczesnej technologii dostarczonej przez najlepszych producentów maszyn i urządzeń, światowych liderów. Nie ryzykujemy złych decyzji w obszarze technologii, kolejne zakupy maszyn będą również spełniać takie kryteria, jak: niezawodność, najwyższy standard, bezpieczeństwo.

 

Packaging Polska: Planujecie już kolejne inwestycje!? Przecież Państwa fabryka rozpoczęła pracę dopiero w grudniu ubiegłego roku.

 

Mariusz Bochenek:  Zrealizowaliśmy dopiero pierwszy etap naszej inwestycji, najważniejszy, jednakże nie ostatni w obszarze produkcji opakowań. W tym roku chcemy zainstalować kolejną linię tak, aby nasz potencjał osiągnął poziom ok. 50 mln m2 opakowań z tektury falistej rocznie. W planie mamy dalszy rozwój Skarbimierza, ale o tym na chwilę obecną wolałbym nie mówić zbyt wiele. Wszystko w swoim czasie…

 

Packaging Polska: A jaka jest w związku z tym Państwa strategia rozwoju firmy?

 

Mariusz Bochenek:  Jesteśmy i pozostaniemy bardzo innowacyjnym przedsięwzięciem inwestycyjnym. Priorytetowe dla sponsorów projektu jest to, aby w bezpieczny sposób dynamicznie rozwijać przedsiębiorstwo, zwracając szczególną uwagę na budowanie jego wartości w czasie, między innymi poprzez zdystansowanie konkurencji tak w obszarze produktu, jak i serwisu. Strategia naszego wejścia to bezpieczne oparcie się na podstawowej grupie produktów o najwyższej jakości, jednakże przyszłość należy do innowatorów, a wyzwania są dla nas tym, co lubimy najbardziej!

 

Packaging Polska: Co jest zatem strategicznym wyzwaniem?

 

Mariusz Bochenek: Celujemy w spełnienie wymagań najbardziej wartościowych klientów branży opakowań tekturowych, stawiamy na rozwój systemów bezpieczeństwa, zarządzania i zapewnienia jakości, rozwój nowych produktów i serwis skrojony na miarę potrzeb wymagających odbiorców. Chcemy wybić się na regionalnego lidera, który z czasem powalczy o miejsce w czołówce krajowych producentów. Bardzo ważnym elementem naszej strategii jest inwestycja w ludzi. Chcemy mieć zgrany zespół profesjonalistów, których pasją jest tworzenie wartości i dynamiczny rozwój tego, czym się zajmują zawodowo. Poszukujemy ludzi młodych duchem, bogatych doświadczeniem, których pragnienia samorealizacji – tak zawodowej, jak i osobistej – nadal pozostają niezaspokojone.

 

Packaging Polska: Jaka jest na chwilę obecną oferta produktowa firmy?

 

Mariusz Bochenek:  Zainstalowane linie technologiczne dostarczone przez firmę Bobst w chwili obecnej pozwalają nam zaoferować szeroki asortyment opakowań wykrawanych z opcją wielokolorowego nadruku i wielopunktowego klejenia. W drugiej połowie tego roku wzbogacimy ofertę o tzw. „american boxy”, tj. standardowe opakowania klapowe – tzw. fefco 201. Nawiązujemy z naszymi klientami bezpośrednią współpracę w relacjach B2B, jednakże bardzo chętnie korzystamy z alternatywnych kanałów dystrybucji, takich jak sieć agencyjna czy współpraca z agencjami reklamowymi oraz firmami handlującymi opakowaniami.

 

Packaging Polska: Pozostaje w takim razie życzyć powodzenia. Trzymamy kciuki i z pewnością będziemy śledzić Państwa losy!

 

Mariusz Bochenek:  Bardzo dziękuję w imieniu całego zespołu UP! 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty