Kropla kobaltu. Ardagh zachwyca nową butelką

Grupa Ardagh wyprodukowała cztery miliony unikalnych butelek Absolut Originality w ciągu zaledwie trzech tygodni.
Przekształcenie świetnego pomysłu w światowej klasy opakowanie stanowi wyzwanie, którego podjęła się ostatnio grupa Ardagh. Po głośnym sukcesie butelki Absolut Unique w 2013 r., przyszedł czas na nową, „szklaną” rewolucję w postaci projektu Absolut Originality. Dzięki zastosowaniu częściowego barwienia, prawdopodobnie po raz pierwszy w skali przemysłowej w branży opakowań szklanych, grupa Ardagh pomogła marce Absolut oczarować klientów kolejną nowatorską kolekcją.

 

Limitowana edycja składa się z czterech milionów niepowtarzalnie zdobionych butelek, powstałych dzięki „kropli” błękitu kobaltowego, dodawanej do płynnego szkła w fazie jego obróbki na gorąco w zakładzie w Limmared. Pasmo kobaltu tworzy wyrafinowany kontrast z krystalicznie przezroczystym szkłem, a błękit nawiązuje do kolorów firmowych marki Absolut. „Z dumą współpracowaliśmy z marką Absolut przy realizacji tego innowacyjnego projektu, przeznaczonego do wykorzystania w kampanii promocyjnej marki na koniec 2013 roku” – powiedział Johan Gorter, dyrektor generalny Ardagh Glass Europe. „Ta koncepcja przenosi projektowanie unikalnych butelek na zupełnie nowy poziom, gdzie zdobienie jest uzyskiwane wewnątrz opakowania szklanego, a nie nanoszone na powierzchnię butelki po jej wyprodukowaniu”. Powodzenie tego skomplikowanego projektu wymagało udoskonalenia procesu barwienia, łącząc starannie dobrany barwnik kobaltowy (fryty), dostarczany przez firmę Ferro, ze specjalistycznymi urządzeniami do obróbki szkła na gorąco od Füller Glastechnologie, z wiedzą oraz umiejętnościami wykwalifikowanych pracowników grupy Ardagh. „Inspirację zaczerpnęliśmy z tradycyjnego szwedzkiego rzemiosła szklanego i udostępniliśmy rezultaty całemu światu. Gdy po raz pierwszy obserwowaliśmy, jak kropla kobaltu tonie w gorącym szkle, nie mieliśmy pojęcia, jaki będzie efekt. Jednak już pierwsza butelka wyglądała niezwykle, a niezobowiązujący eksperyment przekształcił się w cztery miliony niepowtarzalnych dzieł sztuki. Wyniki są fantastyczne” – skomentował Mathias Westphal, globalny dyrektor marki Absolut.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty