Spadek z hukiem. Problemy branży szklanej.

Jak podaje portal Glassaktuell.de, obroty niemieckich producentów opakowań ze szkła spadły w 2012 r. o ok. 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż krajowa zmniejszyła się o 2,8 proc. a eksport o ponad 7,3 proc. Największe straty odnotowała branża w aspekcie opakowań dla wody mineralnej i lemoniady (spadek o 14 proc.) oraz soków owocowych (5,1 proc.). Łącznie produkcja spadła o 16,5 mld sztuk opakowań, a więc i tak o 700 mln mniej niż w 2011 r. (spadek o 17,2 mld). Osłabienie koniunktury ma być właśnie skutkiem mniejszych obrotów z dwóch ubiegłych lat. W celu minimalizacji strat część firm przerwała produkcję w swoich zakładach za granicą i rozpoczęła ich renowację, sprzedając na tamtejszym rynku opakowania wyprodukowane w Niemczech.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Co to jest Marka?

Marka jest określona przez opakowanie daleko bardziej niż przez sam produkt. Niewielu ludzi jest w stanie rozpoznać swoje papierosy, jogurt czy mleko wśród nieoznakowanych próbek. Nieoznakowane produkty to produkty niezadrukowane. Dopiero opakowanie zadrukowane przekazuje treść konsumentowi. Dzięki drukowi wyrażamy treść obrazem i przekazujemy odbiorcy to co chcemy o produkcie powiedzieć.

Reklama

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty