Spadek z hukiem. Problemy branży szklanej.

Jak podaje portal Glassaktuell.de, obroty niemieckich producentów opakowań ze szkła spadły w 2012 r. o ok. 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż krajowa zmniejszyła się o 2,8 proc. a eksport o ponad 7,3 proc. Największe straty odnotowała branża w aspekcie opakowań dla wody mineralnej i lemoniady (spadek o 14 proc.) oraz soków owocowych (5,1 proc.). Łącznie produkcja spadła o 16,5 mld sztuk opakowań, a więc i tak o 700 mln mniej niż w 2011 r. (spadek o 17,2 mld). Osłabienie koniunktury ma być właśnie skutkiem mniejszych obrotów z dwóch ubiegłych lat. W celu minimalizacji strat część firm przerwała produkcję w swoich zakładach za granicą i rozpoczęła ich renowację, sprzedając na tamtejszym rynku opakowania wyprodukowane w Niemczech.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Czy wiedzieliście, że...

...większość kupujących wodę toaletową rozpoznaje ją nie po zapachu, ale po opakowaniu?

... również zapach opakowania potrafi zainteresować kupującego?

... „poczucie wartości” opakowania odgrywa coraz większą rolę w procesie zakupu?

... trend do emocjonalnego zakupu stanowi wielką szansę dla opakowania?

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty