Szkło na językach. Glassman Europe w Warszawie.

Na stoisku firmy Ilis, specjalizującej się w rozwoju i produkcji zarówno oprogramowania, jak i systemów pomiarowych jakości i koloru szkła, można było obejrzeć urządzenie pomiarowe StrainScope, służące do pomiaru naprężeń szczątkowych materiałów przezroczystych oraz oprogramowanie Chroma do analizy widma optycznego oraz pomiaru koloru – specjalnie przystosowane do potrzeb przemysłu szklanego.

Dwudniowe targi Glassman Europe odbyły się w tym roku po raz pierwszy w Polsce. W dniach 7-8 maja w Warszawie można było odwiedzić stoiska 91 wystawców z całego świata reprezentujących tę branżę. Wydarzeniu towarzyszyły liczne wystąpienia i prezentacje w ramach bogatego programu konferencji tematycznych o szeroko pojętej tematyce szkła. Blok konferencyjny rozpoczął się wykładem Johannesa Schicka, CEO Stoelzle Glass, który omawiał kwestie budowy fabryki szkła w Polsce oraz wyzwania, którym firma musiała stawić czoła, aby wybudować tu flagowy zakład produkcyjny.

 

Dorota Owczarek

 

Przemysł opakowań szklanych reprezentowali na targach producenci maszyn, podzespołów oraz systemów kontroli i monitoringu. Dla firmy Agr International, oferującej rozwiązania w zakresie kontroli jakości pojemników szklanych i plastikowych, tegoroczne targi Glassman były doskonałą okazją do spotkań zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, szczególnie z Europy Środkowo-Wschodniej. „W trakcie targów klienci zwracali się do nas z licznymi pytaniami dotyczącymi m. in. pęknięć butelek, czy też obniżania wagi pojemników, dlatego w rozmowach skupiliśmy się na rozwiązaniach prowadzących do korzystnej współpracy między producentami szkła i firmami z branży rozlewniczej, omawiając ten aspekt w dwóch płaszczyznach: współpracy z American Glass Research jako niezależnym laboratorium wykonującym analizy projektów butelek, oraz regularnych badań przy użyciu maszyny DSG” – podsumowała Natalia Lippa, koordynator ds. sprzedaży i marketingu w firmie Agr.

 

Szkło w Sieci

Z kolei firma IS Engineering ze Szwajcarii pokazała innowacyjne narzędzie służące monitorowaniu działalności fabryki – PPM (Plant Performance Monitoring). PPM zapewnia menedżerom łatwy i bezpośredni dostęp do danych produkcyjnych przez aplikację internetową. „Obecnie zarządzający firmami w sektorze przemysłowym

Wyroby marki Cerberite® (od firmy Menschen) mają zastosowanie w kontakcie z gorącym szkłem: nie pozostawiają uszkodzeń na powierzchni gorącego materiału, są przyjazne środowisku, odporne na zużycie i szoki termiczne, ułatwiają kształtowanie opakowań i zapewniają niską przewodność cieplną.
Mauro Ferrero, dyrektor sprzedaży Pneumofore, przedstawił zalety stosowania maszyn próżniowych w formowaniu szkła. Skupił się także na oszczędnościach energii, jakie przynosi ta technologia oraz na wysokiej jakości pojemnikach szklanych wyprodukowanych przy użyciu próżni.

polegają na systemach raportowania, z których trudno skorzystać nie będąc w fabryce, na przykład w trakcie podróży, z tabletu czy laptopa poza biurem. Z PPM wystarczy mieć dostęp do Internetu” – wyjaśnia Carlo Mobayed, dyrektor zarządzający w IS Engineering AG. „Zdecydowaliśmy się na uczestnictwo w Glassman Europe 2013, bo jest to okazja, by zaproponować nasze rozwiązanie producentom szkła w Polsce. Branża ta w ostatnich 20 latach doświadczała stabilnego i niezakłóconego rozwoju, a Polska odgrywa główną rolę w produkcji szkła w Europie” – podsumował Carlo Mobayed. W zakresie produkcji, firma Pneumofore z Włoch zaprezentowała serię innowacyjnych pomp próżniowych będących najtańszym i najprostszym rozwiązaniem dla zakładów stosujących próżnię w procesie produkcyjnym. Mauro Ferrero, dyrektor sprzedaży w Pneumofore, był jednym z prelegentów konferencji towarzyszących targom. Przedstawił zalety stosowania próżni w formowaniu szkła. Skupił się na oszczędnościach energii, jakie przynosi ta technologia oraz na wysokiej jakości pojemników szklanych wyprodukowanych przy użyciu próżni.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty