Adres strony:  http://www.packaging-polska.pl/pg/pl/content/wydarzenia/henkel_nakresla_kluczowe_trendy.html

Henkel nakreśla kluczowe trendy

Na Henkel Sustainability Days 2021 zarejestrowało się 2500 osób z ponad 900 firm. W ciągu trzech dni konferencji zaprezentowano 40 prezentacji z 28 firm reprezentujących cały łańcuch wartości produkcji opakowań.

© Henkel

Firma Henkel wraz z producentami i innymi ekspertami z całego łańcucha dostaw branży opakowaniowej określiła wyzwania tej gałęzi przemysłu na rok 2022 podczas Henkel Sustainability Days 2021, które miały miejsce w listopadzie. Wirtualne wydarzenie zgromadziło przedstawicieli ponad 900 firm, reprezentujących około 90 krajów. Wśród uczestników znaleźli się dostawcy surowców, przetwórcy i producenci OEM, stowarzyszenia, detaliści i firmy zajmujące się recyklingiem. Głównym tematem rozmów prowadzonych podczas wydarzenia były możliwości i wyzwania związane z osiągnięciem zrównoważonego rozwoju na rynku opakowań elastycznych i papieru.

Jak podkreśla firma Henkel, w 2022 roku branża opakowaniowa będzie nadal dążyć do zrównoważonego rozwoju, ale osiągnięcie sukcesu w tym zakresie będzie wymagało większej współpracy pomiędzy poszczególnymi etapami łańcucha dostaw. „Jako wyjątkowe forum dla całej branży, nasze Dni Zrównoważonego Rozwoju pomogły skupić się na niektórych kluczowych tematach, z którymi branża będzie musiała się zmierzyć w 2022 roku , a także ustalić, w jaki sposób możemy współpracować jako branża, aby dokonać rzeczywistych zmian” - wyjaśnia Brandi Schuster, dyrektor handlowy Packaging Adhesives w firmie Henkel. W 2022 roku wielu producentów zmienia swoje strategie biznesowe i włącza do nich własne firmy zajmujące się recyklingiem, starając się zaspokoić zapotrzebowanie na bardziej zrównoważone rozwiązania opakowaniowe. Tilo Quink, dyrektor Packaging Adhesives w Henkel, wyjaśnia, że trendy te oznaczają całkowitą zmianę branży: „Nasze Dni Zrównoważonego Rozwoju pokazały, że >>nowa norma<< dla opakowań już nadeszła. Naszym obowiązkiem, jako wiodących graczy w łańcuchu wartości, jest nie tylko zrozumienie dzisiejszych wyzwań związanych z opakowaniami, ale także dostarczenie zrównoważonych rozwiązań, które umożliwią wszystkim graczom na dalszych szczeblach łańcucha - nie tylko naszym bezpośrednim klientom - zachowanie konkurencyjności w przyszłości” - podkreśla.

 

Holistyczne podejście
Według producenta, rok 2022 to czas na zmiany i przyjęcie kompleksowej perspektywy w branży opakowań. Koncentracja na gospodarce obiegowej i projektowaniu z myślą o recyklingu musi b traktowane według zasady „business as usual”, stając się nową normą dla biznesu. Równie ważne jednak aspekty związane z redukcją emisji dwutlenku węgla i dematerializacją. Jak podkreśla Tilo Quink, producenci nie powinni jednak skupiać się jedynie na jednym, wybranym obszarze, a przyjąć holistyczne podejście  Obecnie cała energia branży skierowana jest na zrównoważony rozwój. Ważne jest, aby uniknąć postrzegania jednej metody jako ostatecznego rozwiązania. Na przykład na rynku europejskim kładzie się duży nacisk na ponowne wykorzystanie, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych kładzie się większy nacisk na kompostowalność i biodegradowalność. Jednak żaden z nich nie stanowi uniwersalnego rozwiązania i żaden nie wyklucza się wzajemnie. Kluczowe znaczenie będzie miała oparta na faktach ocena wszystkich metod i ich konsekwencji dla środowiska” - dodaje. Aby osiągnąć zrównoważony rozwój, konieczna jest przejrzystość metod certyfikacji i testowania. „To bardzo ważne, abyśmy jako branża zmierzali w kierunku bardziej otwartych i przejrzystych praktyk. Kiedy jedna część łańcucha wartości zawodzi, zawodzimy wszyscy - kluczem do sukcesu jest współpraca. Przejrzystość działań oznacza również dostarczenie niezbędnej wiedzy konsumentom końcowym, w tym informacji, jak prawidłowo utylizować opakowania” - podkreśla Arne Jost, dyrektor ds. oceny cyrkularności Packaging Adhesives w firmie Henkel.

 

Zrównoważone rozwiązania

Marki i producenci opakowań dążący do dalszej redukcji wpływu swoich produktów na środowisko powinni oczekiwać od swoich dostawców tego samego podejścia. „Jako wiodący dostawca i partner przemysłu opakowaniowego wierzymy, że możemy odegrać kluczową rolę w pomaganiu naszym klientom w stawianiu czoła tym wyzwaniom - a sami stawiamy sobie wyzwanie, by nasza produkcja stała się bardziej zrównoważona” - mówi Tilo Quink. „W 2022 roku marki i producenci opakowań mogą i powinni oczekiwać, że ich łańcuch dostaw przyjmie taką samą strategię biznesową” - dodaje. Długotrwałe, strategiczne zaangażowanie firmy Henkel w zrównoważony rozwój zaowocowało powstaniem wysokowydajnych rozwiązań o ograniczonym wpływie na środowisko. Należą do nich technologie utwardzania promieniami UV o niższym zużyciu energii, których dostępność wzrosła dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych w Europie i nowym zakładom produkcyjnym w USA, które zostaną uruchomione w 2022 roku. Firma pracuje również nad ograniczeniem zużycia zasobów i ilości odpadów poprzez takie działania, jak hurtowe dostawy klejów cysternami samochodowymi, co pozwala uniknąć pakowania.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino