Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Innowacje nowego pokolenia

„Obserwujemy coraz większe zainteresowanie tematyką GOZ wśród studentów. W końcu to nowe pokolenie już niedługo będzie budowało naszą przyszłość” - dodaje Piotr Bruździak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Stena Recycling.

© Stena Recycling

W 4. edycji ogólnopolskiego konkursu Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego wyróżniono pomysł zgłoszony przez studentów Politechniki Łódzkiej. Piotr Długosz i Jacek Organiściak przedstawili kurierskie opakowanie wielokrotnego użytku, wykonane z „zielonych” polimerów. Jego celem jest minimalizacja odpadów pozostałych po odbiorze przesyłek z paczkomatów i paczek kurierskich.

„Problem opakowań transportowych zostających po wizycie kurierów zyskał na znaczeniu szczególnie teraz, gdy panuje pandemia i zamykane są sklepy stacjonarne. Po takich zakupach pozostają przepełnione pojemniki na makulaturę czy plastik. Zaproponowaliśmy kurierskie opakowanie wielokrotnego użycia, dzięki któremu otrzymywalibyśmy jedynie zamawiany produkt bez zbędnych materiałów” - podkreślają twórcy opakowania. Jak dodają, zdecydowali się na użycie polietylenu pochodzącego z recyklingu, który pozwolił zapewnić wytrzymałość i odporność opakowania na warunki środowiska, będąc jednocześnie materiałem prostym w obróbce. Na dnie każdego z opakowań zostaną zamontowane opaski zaciskowe wielokrotnego użytku, których liczba jest zależna od wielkości opakowania. Taki system stabilizacji eliminuje stosowanie wypełniaczy. Każde z opakowań zostanie na etapie produkcji oznaczone kodem QR, który pozwoli zidentyfikować paczkę firmie kurierskiej i klientom. Jedynym jednorazowym elementem opakowania będzie plomba zabezpieczająca przed dostępem do opakowania.

Piotr Długosz i Jacek Organiściak są studentami 8 semestru na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na Wydziale Organizacji i Zarządzania. Jury konkursu oceniało 57 zgłoszeń, w tym 18 w kategorii studenckiej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty