Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Südpack nagrodzony

Jak podkreśla firma, dzięki inteligentnej technologii SPQ dotychczasowy konflikt między efektywnością a jakością fleksodruku został rozwiązany.

© Südpack

Firma Südpack zdobyła nagrodę Deutscher Verpackungspreis 2021 w kategorii „Rentowność” za technologię druku opakowań elastycznych - SPQ (sustainable print quality), która pozwala producentom na mniejsze zużycie farby i rozpuszczalników przy jednoczesnej redukcji produkowanych odpadów i zużycia energii, znacząco poprawiając bilans emisji dwutlenku węgla. W ramach projektu realizowanego wspólnie ze spółką Goldsteig Käsereien Bayerwald, firma zredukowała ilość odpadów po użyciu farb i rozpuszczalników w druku opakowań o ponad 60 procent. Technologia SPQ korzysta ze stałej palety kolorów. Na etapie wstępnego druku, podobnie jak w przypadku druku offsetowego lub cyfrowego, wszystkie projekty są odwzorowywane automatycznie za pomocą ustandaryzowanej palety kolorów. Jak podkreśla Carolin Grimbacher, wspólniczka zarządzająca w firmie Südpack, wdrożenie niezmiennej stabilności procesu stanowi warunek konieczny dla optymalizacji efektywności, zrównoważonego rozwoju i jakości. Stała paleta kolorów pozwala również skrócić czas przezbrajania. Aspekt ten jest szczególnie zauważalny w przypadku często zmieniających się partii towaru. Jednocześnie mniejsza liczba zmian kolorów oznacza również mniejsze zużycie farb i mniejszą ilość odpadów. Co więcej, standaryzacja zarządzania kolorami prowadzi do znacznego wzrostu poziomu jakości. Z kolei zmniejszone zużycie farby, rozpuszczalników i energii, jak również mniejsza ilość odpadów foliowych mają w przypadku zadrukowanych folii opakowaniowych wpływa bezpośrednio na emisję gazów cieplarnianych, a lepsza jakość druku pozwala również na wyraźne wyróżnienie produktu w punkcie sprzedaży.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty