We wrześniu, w Poznaniu. Reminiscencje po Polagrze i Pakfoodzie.

Pierwsza edycja targów Polagra odbyła się w 1985 r. i od początku swojego istnienia, aż do dziś, skupia się na prezentacji wszystkiego tego, co związane jest z rolnictwem i przemysłem rolno-spożywczym. Debiutujące w roku 2007 targi Pakfood idealnie wpasowały się w tematykę Polagry prezentując sposoby pakowania artykułów spożywczych i uzupełniając ofertę organizowanych co dwa lata targów Taropak.

 

Największe w Europie Środkowo-Wschodniej targi branży rolno-spożywczej Polagra zakończyły się sukcesem. Do Poznania przyjechało w sumie ponad 1200 wystawców pochodzących z prawie 30 różnych krajów. Rangę tegorocznego wydarzenia podkreślała obecność Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, Komisarza ds. Rolnictwa i Rozwoju Wsi Komisji Europejskiej Daciana Ciolosa, Ministra Rolnictwa i Rozwoju wsi Marka Sawickiego oraz Prezesa Międzynarodowych Targów Poznańskich Andrzeja Byrta, którzy oficjalnie otworzyli wystawę Polagra 2011. Targom towarzyszyły branżowe eventy, kongresy, konferencje, warsztaty, wystawy, pokazy i degustacje. Najlepsze produkty i stoiska targów zostały nagrodzone, wręczono również liczne medale i odznaczenia.

Przez pięć dni (od 11 do 15 września br.) Międzynarodowe Targi Poznańskie odwiedziło tłumy zainteresowanych, którzy zwiedzali hale targowe podzielone na sześć bloków tematycznych: Polagra-Food, Polagra-Tech, Gastro Trendy, Pakfood, Smaki Regionów oraz XXV Krajowa Wystawa Zwierząt Hodowlanych. „Odnotowaliśmy rzeczywisty przyrost ilości zainteresowanych imprezą – szczególnie osób wyspecjalizowanych. Do tej pory targi odwiedziło 38 tys., gdzie założony cel 45 tys. zwiedzających z pewnością zostanie przekroczony. Już teraz liczba odwiedzających Polagrę jest o 10 proc. większa niż podczas ubiegłorocznej edycji” – powiedział prezes zarządu MTP Andrzej Byrt podczas konferencji prasowej, która odbyła się trzeciego dnia targów.

Na targach Pakfood, na których również byliśmy obecni, wystawiło się 140 firm z 18 krajów prezentując najnowsze techniki pakowania, technologie produkcji opakowań oraz najnowsze wzornictwo opakowań dla przemysłu spożywczego. Wśród zaprezentowanych rozwiązań znalazło się wiele nowości i innowacji.


« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty