-
CONTENT
-
Wydarzenia
- Bezpieczeństwo i higiena pracy
- Piękna historia kobiecości
- „Rethinking possibilites”
- Ujednolicony branding
- Firma BASF wyróżniona
- Zwolnienia grupowe w Tesco
- Siła doznań sensorycznych
- Way Beyond Good
- Współpraca UPM i Toshiba
- “Razem sięgniemy po złoto”
- Nowa oferta opakowaniowa
- Pismo do premiera J. Gowina
- Papierowe odpowiedniki
- Pierwsze piktogramy w Carrefourze
- UPM Raflatac z dobrą energią
- Cenowa pandemia 2021
- Deliver a Better World
- Innowacyjna platforma
- Dowodzenie z Getyngi
- Dwie nagrody PSI
- Nowy zakład w Dobroszycach
- Stora Enso wyróżniona przez CDP
- Chemia jest kobietą
- Misja: Pozytywne Piękno
- Bickers i Digiprint po raz trzeci
- Bag-in-Box z certyfikatem
- Dwa razy więcej standów POS
- Szybciej o dekadę
- Werner Kenkel wyróżniony
- Kubki miejskie w Gdyni
- PlantBottle w fazie testów
- Karl Knauer wyróżniony
- Nowa fabryka w Strykowie
- Polska wersja językowa
- Green Packaging Showroom
- Utrudniony recykling kubków
- Jysk w obronie środowiska
- Elektrownia wodna w Munkedal
- „20 lat minęło, jak jeden dzień”
- Żabka w trosce o planetę
- Nagroda Worldstar dla Stora Enso
- Nagroda Ralpha Moylea
- Pro Carton dołącza do inicjatywy
- Who Cares? Who Does?
- WPO przyznało nagrody
- SegregAkcja z Biedronką
- Podwyżka słodkich napojów
- Nowe biuro i siedziba zarządu
- Odszedł Marek Rosłon
- Certyfikacja europejskich zakładów
- Wygrana studentki z Poznania
- Farma trolli i dezinformacja
- Polska Izba Opakowań członkiem WPO
- Francuski zakaz od 2022 roku
- UE przegrywa z recyklingiem
- Paccor częścią Circopack
- CCL Label dołącza do HolyGrail 2.0
- Spotkanie WPO online
- Recykling w Ostrołęce
- Mondi w CELAB
- Ocena z Circulytics
- CELAB i UPM
- 4 edycja Stena Recycling
- ZWYCIEZCY ART OF PACKAGING 2020
- Owoce w... plastiku
- Let’s pack!
- Design Circular
- Smurfit Kappa online
- 27 sprzątanie Polski
- Ekologia kluczem sukcesu
- Kodak wyróżniony
- ABC(DE) dla zdrowia
- Motyw polarnej zorzy
- Sukces recyklomatów
- Herma nagrodzona
- Polski Pakt Plastikowy
- Partnerstwo dla ochrony lasów
- Nagroda dla 3 Circles
- Olimpijskie partnerstwo
- CanPack przyjazny środowisku
- Karton do żółtego!
- „Projektowanie społeczne” z nową datą
- „Wystarczy chcieć”
- Chiny wstrzymują import mięsa
- Zwolnienia grupowe w Tesco
- Opakowaniowa misja Aldi
- Na kompost z tekturą
- Koniec aptek Hebe w Polsce
- 0,80 euro za kilogram odpadów
- Südpack poszerza możliwości
- Ban na jednorazówki
- Platyna dla Iggesund
- Żabka testuje automat do paczek
- Sitma pakuje maseczki
- Ekspansja Canpacku
- WPO otwiera konkurs
- UPM walczy z COVID-19
- Niebezpieczne dla zdrowia
- Zapewnione bezpieczeństwo
- Huhtamaki produkuje przyłbice
- Pierwsza sztanca RDC 106 w Polsce
- Akcja “Przyłbice”
- Vector 2020
- Koenig & Bauer Live
- Najmniejszy wypełniacz w historii
- Nowa wizja Bobsta
- Wystawa końcoworoczna UAP
- Kupuj wygodnie
- „Klient nasz Pan”
- Wykorzystaj rok 2020 na swoją korzyść
- Potrzeba matką wynalazków
- Canpack dla medyków
- Lizbona podtrzymuje datę
- Sto lat Miraclon!
- PCI Days 2020
- Targi Metpack 2020
- Targi Plastpol
- Packaging [R]evolution
- Dziesięcioro finalistów
- Dzień otwarty w MDM-Druk
- Golden Pixel Award 2019
- Luxury Packaging Awards 2019
- Technologia najwyższej jakości
- Miraclon nagrodzone
- Opakowaniowy biznes
- Transform dla digitalizacji
- Packaging Design Center
- Szereg produktów na Labelexpo
- Premiera na targach
- Dni otwarte w Fleksodruk
- Życie nabiera barw
- Heidelberg i opakowania na poziomie
- W kierunku GOZ
- Skondensowana dawka wiedzy
- Zgłoś swoje opakowanie!
- Giętkie zamknięcie
- Zrównoważony transport ma znaczenie!
- Ważny krok ku transformacji
- Poligrafia ponad podziałami
- Inwestycje na miarę
- Świętują 20-lecie
- Inwestycje na miarę
- Dwie dekady w Polsce
- W stronę nowoczesności
- Innowacje na pierwszym miejscu
- Coraz większe inwestycje
- Gwarancja bezpieczeństwa
- Jubileuszowa edycja ART of PACKAGING
- Perły wśród opakowań wyłowione!
- ECMA działa! Pierwsze spotkanie tematyczne ECMA Polska
- Intrograf zaprasza. Otwarcie w Lublinie
- Biznes się klei. Henkel PSA Forum we Wrocławiu
- Cyfrowa majówka. Xeikon Café
- Poszukiwani, poszukiwane. Relacja z targów easy fairs Packaging Innovations 2014
- Europa w puszce. Dni Otwarte w zakładzie produkcyjnym FPS w Skarbimierzu
- Joulupukki w Wieliczce. UPM Raflatac świętuje 5-lecie produkcji w Polsce
- Skaner czy Porsche? Zintegrowane systemy wizyjne EyeC na maszynie Langer2 firmy Jurmet
- Walka o żywność. O czym dyskutowano podczas konferencji „Dobra żywność – tradycja, jakość, perspektywy”
- Spacer z puszką. Ball Packaging Europe
- Nowoczesność w parze z tradycją. 20-lecie Miller Graphics Poland.
- Rozmiar XXL razy dwa. Nowa składarko-sklejarka firmy Versor Engineering.
- Kreatywność jest na fali. Relacja z otwarcia nowego zakładu MMP Neupack Polska w Bydgoszczy.
- Podwójna dawka emocji. Inspiracje z targów Poligrafia i Euro-Reklama 2013.
- Czar formowania. Relacja z wyjazdu do fabryki RPC Bramlage.
- Rewolucja w toku. Relacja z I Ogólnopolskiego Kongresu Recyklingu Opakowań.
- U progu rewolucji. Czas poważnie porozmawiać o odpadach.
- Więcej niż pudełko. Smurfit Kappa tworzy otoczenie sprzedaży.
- Puszka na drogę. Marsz z puszką od Ball Packaging Europe.
- Falista rocznica. Jubileusz produkcji tektury falistej i opakowań w TFP.
- Czynnik cywilizacyjno-twórczy. I. Kongres Przemysłu Opakowań.
- W odpowiednim czasie i miejscu. 30-lecie firmy Skanem Poznań.
- Zakodowany profesjonalizm. Inwestycje w firmie HIT-Kody Kreskowe.
- Mikołaj istnieje naprawdę. Tervetuloa Joulupukki kaksituhatta yksitoista tapahtumaan!
- Abc SRP. Branżowa konferencja Movidy.
- We wrześniu, w Poznaniu. Reminiscencje po Polagrze i Pakfoodzie.
- Bez granic. Otwarcie zakładu Plast-Box na Ukrainie.
- Poland is No. 1. Otwarcie nowej fabryki Smurfit Kappa Pruszków.
- More than plastics. Nowy zakład Heinz Plastics Polska.
- Interpack 2011. Jakość życia w świecie opakowań.
- What we do is HQ. Otwarcie nowej siedziby Edelmann Poland.
- W rozmiarze XXL. Inwestycje w QuadWinkowski.
- Powiew innowacji. Targi easyFairs Packaging Innovations.
- Gospodarka obiegu zamkniętego
- Dni otwarte w Fleksodruk
-
Biznes & Finanse
- Graw dystrybutorem Edale
- Nowa dyrektor na Europę Wschodnią
- Megafabryka w Pruszkowie
- Kongsberg w OpenGate
- Początki nowej współpracy
- Zmiany w zarządzie Durst
- Nowe pokolenie za sterami
- Start produkcji w Oulu
- Stefan Koenig dyrektorem
- 5 milionów euro dla rPET
- Benpac kupuje OMV
- Stery w rękach starszego brata
- Stabilność dzięki aktywności
- Timo Kollmann nowym dyrektorem
- Nowy dyrektor Interrol
- Podział na trzy oddziały
- Lanxess przejmuje Intace
- Nowa linia w Nowej Wsi
- Essentra zamyka część zakładów
- José Matthijsse w SIG
- Artur Jankowski nowym prezesem
- Współpraca Bobst i SEI Laser
- Strategia 2025
- OpenGate kupuje Kongsberg
- Nowa fabryka w Bełchatowie
- Nowe jednostki biznesowe
- Jürgen Vutz dołączy do rady nadzorczej
- AR Packaging przejmuje Kroha
- Współpraca O-I Glass i Krones
- Nowe zakłady w Forshaga
- VPK przejmuje Encase
- Otwarcie w Erolzheim
- Stora Enso zamyka maszynę
- Nowy dyrektor interpack
- Zwolnienia grupowe w Tesco
- Zwiększony potencjał
- Usługi z jednego źródła
- Nowa opłata za odpady
- Solaris w Markem-Imaje
- Majowy spadek importu
- Domino przejmuje Lake Image
- Przejęcie Can Packaging
- Latourrette dyrektorem w Europie
- Heidelberg sprzedaje Gallusa do holdingu benpac
- 2 miliardy strat w oliwie
- Scanfill przejmuje JiHå Plast
- Niedaleko TOP 5
- Stabilna pozycja mimo kryzysu
- Raport BOPP po pandemii
- Reorganizacja w Saueressig
- Nowa marka pod nową nazwą
- Omigraf reprezentuje SPGPrints
- Zasięgi nad Zatoką Perską
- #WracamyDoGry
- Stabilność dzięki adaptacji
- Dla zachowania dystansu
- „Klient nasz Pan”
- Polski wigofil dla ochrony
- Cyfrowe serce biznesu
- 300-tna wycinarka VisionCut
- Strategiczne połączenie
- Zmiany w zarządzie Koenig&Bauer
- Produkcja środków ochrony u Irbox
- Skutki epidemii
- Api Foilmakers Limited
- Przemysł 4.0 a epidemia
- Nowe stowarzyszenie producentów
- API kupiony przez Aldusa
- Spadek sprzedaży o 10 procent
- Zamknięcie dwóch zakładów
- Syntegon debiutuje
- Schumacher Packaging przejmuje firmę w UK
- Carrefour ze sklepem samoobsługowym
- AR Metallizing przejmuje Eurofoil
- Heidelberg na nowym kursie
- Srebrny jubileusz
- Z Chin do Polski
- Pięciolecie w BSC
- W stronę kartonów opakowaniowych
- Korzystna współpraca
- Inwestycja na przyszłość
- Nowy prezes zarządu
- Od badań po wdrożenia
- Liderzy zrównoważonego rozwoju
- Cyfrowe Dni Otwarte
- Foliowe innowacje
- Fundusze na innowacje
- Wsparcie na wagę złotówki
- Czy branża opakowań straciła szansę?
- Podróż przez pokolenia
- Bo wygląd to nie wszystko
- 200 lat KBA!
- Dodatni bilans przyszłości
- Nagrodzeni za innowacje
- Duży apetyt na małe łakocie
- Z myślą o środowisku
- SERdeczne porozumienie
- Polki stawiają na JAKOŚĆ życia. Bezpiecznie znaczy bezcennie.
- Tekturowe misie. Wydaje się, że tektura i opakowania podążają za gospodarką
- Serce do biznesu. Otwarcie nowej hali produkcyjnej firmy Chemopak w Pionkach pod Radomiem.
- Na 300 procent. BSC Drukarnia Opakowań SA
- Falista przyszłość. Nowa linia produkcyjna Smurfit Kappa Polska.
- Wyścig po makulaturę. Nowa maszyna Stora Enso w Polsce.
- Tempo nadal wysokie. Wyniki finansowe BSC Drukarnia Opakowań.
- Zasięgi nad Zatoką Perską
- Scanfill przejmuje JiHå Plast
-
Targi
- ICE, CCE oraz InPrint przesunięte
- Fachpack w formie cyfrowej?
- Labelexpo w 2022 roku
- Warsaw Pack przesunięte
- LogiMAT w 2022 roku
- BeautyVision w czerwcu
- PCI Days we wrześniu
- Targi ICE, CCE i InPrint w nowej dacie
- Fachpack potwierdza datę w 2021 roku
- Targi drupa i interpack odwołane!
- Upakovka i interplastica w 2022 roku
- Interpack planowo!
- Spotkajmy się jesienią 2021!
- Luxe Pack w przyszłym roku
- Targi Plastpol 2020
- Targi w dobrej formie!
- Polagra, Polagra i po Polagrze
- Targi LogiMAT przesunięte
- Taropak przyjmuje zgłoszenia
- Polagra gotowa na nowe
- Zwierciadło branży opakowań
- Polagra skrócona
- Czas na krok naprzód
- All4Pack w 2022 roku
- Nowa data Plastpol-u
- All4Pack w nowej formule
- Inaczej, ale bezpiecznie
- Pora zacząć działać!
- FEAerosol2020 odwołany
- Polagra wraca do gry
- Fakuma przesunięta na rok 2021
- Nowa data Ipack-Ima
- Połowiczna obecność na targach
- FEAerosol przełożony
- Skandynawskie targi opakowań
- Koenig & Bauer wspiera drupę
- PCI Days w przyszłym roku
- Pierwsze targi Messe Essen!
- Luxe Pack przełożony
- Packaging ON-novations
- Eko-rozwiązania
- Pharma&Cosmetic Industry Days – już w czerwcu!
- Jurmet po Labelexpo i K-Messe
- Targi K
- Dwie imprezy na plus
- Nowojorskie targi opakowań
- API prezentuje
- TAROPAK jako źródło rozwiązań
- Witamy w Poznaniu
- V Konferencja i Targi Producentów Marek Własnych Future Private Labels Poland & CEE
- Pierwsze takie targi w Polsce
- Rozwijające się wydarzenie
- Targi opakowań od podszewki
- Jesienne inspiracje
- 11. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations
- Paryski szyk
- Pod znakiem kosmetyków
- W doborowym towarzystwie
- Jak zarządzać markami własnymi?
- Branżowe korzyści
- W jednym miejscu i czasie
- Norymberski gigant
-
Druk
- Możliwości AccurioJet KM-1
- Ultra-szybka Jeti Tauro
- Pełna automatyzacja z MPS
- Przyszłość w kolorach CMYKOGV
- 100 lat doświadczenia
- Karl Knauer z Subskrypcją Heidelberga
- Możliwości dzięki cyfrowej fleksografii Esko
- PolimerPro wprowadza innowacje w systemie zarządzania barwą
- Akademia Heidelberga. Multidot
- Korporacja DIC podpisała umowę
- Lakierowanie i efekty specjalne
- Nieznane oblicze RGB
- Aromat druku
- (Bez)barwny świat folii
- Cyfrowa (r)ewolucja
- Dobre uzbrojenie. KBA Rapida w Granpak
- Napędzani inkjetem. Heidelberg rozbudowuje dział Digital
- Zmień mój kolor. Nowoczesne technologie dla opakowań elastycznych
- Coś nowego! Technologia druku DecoType od Krones
- Od pierwszego wejrzenia. 3D Evolution od MMP Neupack Polska
- COŚ dla każdego. Kiedy luksus jest standardem
- Na podbój świata. Druk inkjetowy HP
- Magia innowacji. Trendy w druku etykiet na Labelexpo Europe
- Dwukrotnie szybsze. Domino
-
Etykiety
- Ponad milion etykiet dziennie
- Maksymalny poziom OEE
- W walce z koronawirusem
- Lepsze etykietowanie
- Czujniki Etykiet Lion Precision w ofercie ITA
- Unidruk i Konica Minolta
- Folia na bazie drewna
- Nowa odsłona Avery Dennison
- Eksperci w dziedzinie etykiet
- Polska na etykiecie
- Etykiety w high definition
- Bio-rozwiązanie dla etykiet
- Avery Dennison ekologicznie
- Do wyboru, do koloru!
- Szach-mat dla podróbek. Etykiety zabezpieczające – kontrofensywa przeciw oszustwom i stratom
- Przyszłość na zielono. Oddziaływanie etykiet samoprzylepnych na środowisko naturalne
- Nowy język kodowania. Rewolucyjne oprogramowanie etykieciarek Bizerba.
- Nowy inkjet. Nowe drukarki Videojet.
- Walka o 70 procent. Folia hologramowa od Payne.
- Zjeść ciastko i mieć ciastko. Jak zyskać na spadku nakładów z pomocą etykiety cyfrowej Ink Jet UV.
- Sleevy na balu. Gala etykiet sleeve podczas bankietu Pentawards.
- Prawie jak iPhone. Maszyny DYMO® aspirują do grona najnowocześniejszych.
- Winna etykieta. Laureaci konkursu Finat Label Awards 2012.
-
Technologia
- Pakowanie elektroniki z Autobag
- MGI Jetvarnish 3D One
- Z aplikacją łatwiej
- Let’s pack w wersji świątecznej!
- Elastyczność w rytmie OPC-UA
- E-commerce na fali
- Flowpack o higienicznej konstrukcji
- Bezpieczeństwo ponad wszystko
- rPET od CuRe Technology
- Form, Fill, Seal
- Dystrybucja w chmurze
- Inther FMD
- Cięcie bez wykrojników
- System wizyjny In-Sight
- Nowości od Radpak
- Przełomowe worki papierowe
- Optymalne rozwiązania logistyczne
- Eksperckie stoisko
- Era kobotów
- EFI Nozomi C18000 z Fogra
- Świat nauki na targach
- Pomysły Metsä Board
- Wiadomości od Esko
- Holograficzne zamykanie
- Zakrętki i zamknięcia
- Jakość pod kontrolą
- Wielki format
- Systemy ADC i EDI
- Naważyć z precyzją
- Ziarno do ziarna
- Inspector w Kraśniku
- Innowacyjna saszetka
- Ostre cięcie
- Folie ICF - Niepowtarzalne efekty
- Euro Magnesy - Siła przyciągania
- Magiczny pył
- Nie ma miejsca na przypadek
- Trafiony prezent. Nowa inwestycja w zakładzie Natalii
- Magia w blasku PrintCheckera. Stuprocentowa kontrola w druku
- Wałki do zadań specjalnych. Innowacyjne wałki funkcyjne od Inometa GmbH & Co. KG
- Na zdrowie! Systemy EyeC Proofiler dla ochrony branży farmaceutycznej
- Giętki sukces. Szwajcarska dokładność na rynku opakowań giętkich
- Nowy MISTRAL. Gorące powietrze w procesie produkcji od Leister Technologies AG
- Bezpieczna Europa. Inteligentne rozwiązania opakowaniowe
- Zakupy w 3D. Nowoczesne technologie IT w służbie opakowań
-
Transport & Logistyka
- Sprzedaż z ECP
- Kolorowa varioPallet
- 13,5 ton folii na przyłbice
- Opakowanie na formuły dla niemowląt
- Przyszłość pod znakiem customizacji
- Wielozadaniowość kluczem do sukcesu
- Przyszłość bez poślizgu. Prosty sposób na bezpieczny transport
- W ogrodzie naukowców. Nowoczesne opakowania do przechowywania i transportu kwiatów ciętych
- Na podbój Europy. Ecovative – innowacyjne i ekologiczne wypełniacze
- Opakowaniowe kokosy. Wypełniacze i zabezpieczenia od Enkev Polska
- Papier, poduszka czy chrupki? Ekologiczne wypełniacze do opakowań transportowych
- Brzydkie kaczątko. Opakowania wielkogabarytowe okiem producentów i użytkowników
- iGoEasy. Wózek sterowany tabletem.
- W rozmiarze XXL. Innowacyjne zastosowania kartonu w logistyce Smurfit Kappa.
- Szary potencjał. Opakowania zbiorcze w sprzedaży detalicznej.
- Instrukcja obsługi pudełka. Możliwości tektury w transporcie według Dunapack Eurobox.
-
Materiały & Rozwiązania
- Ekologiczne zamknięcia
- Długotrwały efekt „soft-touch”
- Bez podkładu z OptiCut
- Opakowania z PCR
- Makro ekologicznie
- Nestlé stawia na odnawialność
- Wokół papierowej torby
- Cyfrowy recykling
- Opakowania bez laminowania
- Lekko i elastycznie
- Słomki z fusów po kawie
- Alternatywa dla styropianu
- 1-litrowe butelki Żywiec Zdrój
- BCoolBox na świeżą żywność
- Axium Packaging
- Możliwości z Stamp systems
- Zgrzewanie z Proseal
- Serie farbowe Zeller+Gmelin
- Butelki Pepsi w 100% z rPET
- Głębia czerni z recyklingu
- Utz w branży farmaceutycznej
- Opakowaniowy Munken Kraft
- Butelka z emisji CO2
- Coca-Cola w papierze
- Artystyczna wizja na tekturze
- Lepszy wybór dla klimatu
- Torebki dla jeleni
- Finishfit Microbe Protect
- BOPE zamiast LDPE
- Biodegradowalna alternatywa
- Papierowy Johnnie Walker
- Neutralne rPET
- Metsä Board dla gastronomii
- Wypij, wyrzuć i bądź eko
- Swoboda projektowania
- Naturalnie, że luksus!
- Monta z nową taśmą
- Ekologiczne awokado
- Kompostowalna taśma klejąca
- Opakowania bez tworzywa
- Trzcinowe opakowania
- Torebka na makaron
- Zwycięzcy Packaging Innovation Awards
- W kolorze
- Integracja cyfrowego drukowania
- Nowe opakowanie Regina
- Nowość od Clariant
- Termokurczliwość i recykling
- Zwycięstwo w Finlandii
- Nowość od Sidel
- Nowa taca gazoszczelna
- Nowa folia monomateriałowa
- Trapezowa innowacja
- POS świątecznie
- Gama polimerów
- Współpraca dla rozwoju
- Opakowanie owocami stoi
- Ekologiczny luksus
- Wśród opakowań aktywnych
- Opakowanie z patentem
- Konstrukcja opakowania
-
Ekologia
- Nestlé z combiblocMini
- Chemia neutralna klimatycznie
- Nowe wyzwania w pandemii
- Recykling po fast foodzie
- #rePETujemy
- Wspólnie na rzecz środowiska
- Tektura tylko z FSC
- Stopniowo do celu
- Ekologicznie z Kaj
- O krok dalej
- Ekologia w formie kubeczków
- Uzupełniaj, nie wyrzucaj!
- Butelka Ice Tea z recyklingu
- Więcej rPET
- Aluminium z certyfikatem ASI
- Plastik? Rezygnuję.
- Polish Circular Hotspot
- Przełom od A do Z
- Ekologiczne maski PET
- Greentee Group - torba z kukurydzy
- Widać na wylot
- Ekologiczna lista
- Coca-Cola i Pepsi mają coś wspólnego
- Wielokrotki w Lidlu
- Warzywny tatuaż
- McDonalds wprowadza plan Better M dla Europy
- Coca-Cola z tekturą KeelClip
- Heineken z nowym eko-opakowaniem
- Korek bez CO2
- Bez paliwa, z eko drewnem
- Nestle prezentuje
- Innovia Films przedstawia
- Nowy zakład w Toskanii
- Proekologiczne opakowania na lody
- Decyzja Metsä Board
- Recyklomaty w Warszawie
- Recykling na czarno
- Biokompozytowa alternatywa
- Opakowanie z nasion
- Rusza komercyjna produkcja
- Odpady opakowaniowe pod lupą
- Dla zrównoważonego rozwoju
- Warto być eko
- Strażnicy rzek
- Pozytywnie dla środowiska
- Dla Planety!
- Trzykrotnie większa efektywność
- Zielone światło dla zielonych rozwiązań
- Razem na rzecz polskich rzek
- Nowy wymiar odnawialności
- Eko-dopalanie
- Biopojazd przyszłości. Prototyp samochodu Biofore z biomateriałów
- Materiał na przyszłość. Eko trendy okiem firmy Allbag
- Polska myśl technologiczna. Polscy naukowcy tworzą biodegradowalne poliestry
- Stworzone z natury. Terralene – bioplastik z trzciny cukrowej.
- Ekologia w dzierżawie. Recykling i zrównoważony rozwój dzięki rozwiązaniu Cartonplast
- Miało być łatwiej. Porozumienia w nowym prawie o opakowaniach
-
Trendy
- Butelka ze skał Jury
- Proekologiczna wysyłka
- Kosmetyki Dr Retter
- Zapętlony Burger King
- Pizza, piłka i pudełko
- Whisky ofiarą koronawirusa
- Opakowania szklane wygrywają
- Minister zapowiada koniec opakowań
- Papierowa tubka kosmetyczna
- Ładowanie w Heidelbergu
- Z juty i bawełny
- Kolor roku 2019
- Eko–design
- Zastosowanie innowacyjnych opakowań w branży FMCG
- Aktywne i inteligentne rozwiązania
- Przyszłość marek własnych
-
Design & Marketing
- Nowy projekt Studio Oeding
- Żywiec odwraca etykietę
- Lidl usuwa postaci z kreskówek
- Nowa szata Somersby
- Design dla maluszków
- Piwo w papierze
- Brak słów ma znaczenie
- Wytworność i styl
- Najlepsi polscy projektanci
- Czapki z głów!
- Nowy Rok z nowym designem
- eSmart biznes
- Co mówi opakowanie?
- Kosmetyczna sadzonka
- Zapach świąt
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- Nowy wymiar świeżości
- Kartonowe okulary
- Herbaciane dziedzictwo
- Pudełko-reaktywacja!
- Koniec gdybania
- Sezon na cydr. Nowy trend w branży alkoholowej w Polsce
- Jogurt od Tiffanyego. Luksusowe opakowania na produkty codziennego użytku
- Gdzie ta impreza? Limitowana edycja puszek marki Carlsberg
- Tęczodziob na chlebie. Egzotyczna kreacja Cztery Czwarte
- Nowości z Beskidu. Redesign butelki Muszynianka
- Hipsterstwo na grządkach. Rosyjski humor na etykietach
-
Wydarzenia
- ARCHIWUM
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- PRESS
- KARIERA
Więcej niż pudełko. Smurfit Kappa tworzy otoczenie sprzedaży.
Wasz produkt, Wasza marka, Wasza reputacja. Towar, jak najszybciej to możliwe, musi się znaleźć na półce sklepowej i zostać sprzedany. To tu, przy półce sklepowej właśnie, klient podejmuje najważniejsze decyzje. Ale rynek nie jest miejscem do testowania! Twój produkt jest zbyt ważny, aby z nim eksperymentować. Wszystko musi się udać wcześniej – na etapie analizy i projektu. Macie zapewne wiele problemów, a my mamy miliony pudełek i setki rozwiązań. Tylko kto ma czas, aby je przejrzeć? Dla porównania Waszego sposobu eksponowania produktów możemy odwołać się do zdjęć 20 tysięcy półek z ponad 3 tysiącami różnych rodzajów opakowań – przykładów niemal z całego świata. Musimy rozpocząć od kreatywności i przygotowania bardzo dobrego opakowania. Innowacje na ryku zaczynają się od detalu, ale sprzedaż detaliczna to bardzo konkurencyjne otoczenie. Powtórzę: Wasz produkt, marka i jej reputacja, są zbyt ważne, żeby z nimi eksperymentować!
Kampania prezydencka, kongres alias wiec polityczny? Nie! To wybrane zdania jakie wypowiedziano podczas konferencji zorganizowanej przez firmę Smurfit Kappa Polska. Jej hasło reklamowe: „Wsłuchujemy się w potrzeby klientów” zostało całkowicie poparte wiedzą, doświadczeniem i konkretnymi przykładami, z którymi można było zapoznać się w trakcie, zarówno bardziej, jak i mniej oficjalnego spotkania, w niezwykle miłych i pięknych okolicznościach przyrody. Posłuchać o tym, co mają do powiedzenia specjaliści ze Smurfit Kappa naprawdę było warto!
Zacznijmy od początku
38 tysięcy pracowników w 31 krajach (w 21 krajach Europy, a także w Ameryce Łacińskiej, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych i Rosji), w których zlokalizowanych jest łącznie 331 zakładów produkcyjnych. 9,2 miliarda metrów kwadratowych opakowań z tektury falistej wytwarzanych rocznie na całym świecie. 100 tysięcy hektarów lasów i 5,3 miliona ton papieru z odzysku wykorzystywanego w globalnej produkcji. 7,4 miliarda euro uzyskanych z dochodu ze sprzedaży w 2011 roku. Takie liczby charakteryzują międzynarodowy koncern Smurfit Kappa Group specjalizujący się w produkcji papieru, tektury i opakowań. W Polsce, jako Smurfit Kappa Polska, działa 5 fabryk tektury falistej: w Pruszczu Gdańskim, Warszawie, Pruszkowie, Koninie i Drezdenku, zatrudniających 760 pracowników oraz generujących sprzedaż na poziomie 500 milionów euro. Produkowana w nich tektura falista oraz opakowania z nadrukiem fleksograficznym zapewniają 12 proc. udziału w rynku.
„Mogę śmiało powiedzieć, że jesteśmy liderem rynku europejskiego. Mamy wysoko rozwinięty system maszyn i usług, ale… nasz produkt to więcej niż pudełko. Staramy się mieć inne podejście, aby wyróżniać się na tle konkurencji. Wierzymy w innowacje!” – tymi słowami, o pozycji Grupy Smurfit Kappa w Europie i w Polsce, konferencję zainaugurował Pim Wareman, CEO North East Europe – „Tworzymy innowacje produktowe, przede wszystkim takie, które optymalizują koszty. Pracujemy z ludźmi – mamy na świecie 58 tysięcy klientów! To bardzo duża liczba osób i firm, które nam zaufały. To także pewien rodzaj partnerstwa. Chcecie mieć dobrze zaprojektowane opakowania, aby wyróżniać się na półce sklepowej, a my chcemy Wam w tym pomóc”. Firma posiada zlokalizowane w Holandii centrum badań i rozwoju, które jest w stanie przeprowadzać 49 rodzajów testów i 90 symulacji w łańcuchu dostaw. Analizie podawane są najróżniejsze rodzaje tektur, ich gramatury i właściwości. Wyniki badań wykorzystuje się podczas projektowania i produkcji opakowań. „To już jest nauka ścisła. Dzięki niej możemy zaoferować nowe spojrzenie na promocję produktów, poprzez używanie odpowiednich kolorów i kształtów, jak również ułożenie na półce sklepowej” – przekonywał Pim Wareman, dodając, że firma posiada doświadczenie i wiedzę, którą może przekazać również w Polsce. „W sklepach jest mnóstwo produktów, a 75 proc. zakupów dokonuje się przed półką. Lojalny klient, jeśli znajdzie nowy produkt, nie nabędzie go za pierwszym razem… za drugim razem przyjrzy mu się bliżej... z za trzecim – kupi. Jesteśmy po to, aby do tego nie dopuścić, aby klient za trzecim razem nie wybrał produktu alternatywnego. Staramy się myśleć niestandardowo. Chcemy dostarczać takie innowacje, które pozwolą się Państwu wyróżnić”.
Seksowna tektura
O seksowności tektury oraz o tym, że pracuje się z nią równie przyjemnie jak z Apple, Google i innymi światowymi markami przekonywał Arco Berkenbosch (V.P. Marketing, Research & Development, Development Centre Hoogeveen) w swoim dynamicznym, nie tyle wystąpieniu, co show poświęconym optymalizacji łańcucha dostaw. „Wyobraźcie sobie, że projektujecie ferrari czy porsche. Stoi sobie dumnie w garażu. Dajecie auto młodzieńcowi, który je nieco maltretuje, po czym parkuje na ulicy… Tak wygląda Twoja marka teraz: rozbity reflektor, zgnieciony przód, podniesiony tył. Klient tak właśnie będzie ją potem postrzegać w sklepie, bo liczy się pierwsze wrażenie. Produkt musi być widoczny, ale ma się znaleźć na półce sklepowej w nienaruszonym stanie, jak najszybciej to możliwe i być natychmiast sprzedany. I nie ważne czy jest to porsche, ferrari czy towar w opakowaniu z tektury. Wasz produkt, Wasza marka, Wasza reputacja. Ale jest zbyt ważny, aby go testować na rynku! Ludzie mają nieskończony dostęp do informacji, dokonują zakupów w różnych sklepach, na stacjach benzynowych i widzą jakie są opakowania. Na testowanie i eksperymentowanie nie ma już ani czasu, ani miejsca”. Wszelkie działania mające na celu poprawę wizerunku i optymalizację kosztów muszą dokonać się na etapie projektowania. Czasem wystarczy zmiana rodzaju tektury (oszczędności w transporcie), sposób ustawienia lub łączenia pudełka albo zastosowanie dodatku, który będzie wspierać jego ścianki (efektywność i stabilność), bądź też inny rodzaj czy miejsce zastosowanej perforacji (oszczędność czasu i łatwość rozpakowywania). „Wierzymy, że opakowanie jest ważnym generatorem wartości w łańcuchu dostaw” – podsumował Arco Berkenbosch – „Dla porównania Waszego sposobu eksponowania możemy odwołać się do milionów pudełek i setek rozwiązań oraz zdjęć blisko 20 tys. półek z całego niemal świata. Powtórzę Wam: Wasz produkt jest zbyt ważny, żeby z nim eksperymentować!”
Starania detalisty
O tym, że innowacje na ryku zaczynają się od detalu mówił Phil Husband, Innovation Development Director w Smurfit Kappa UK – „Sprzedaż detaliczna to bardzo konkurencyjne otoczenie. Niebagatelną rolę odgrywa w niej opakowanie SRP”. W 1986 roku Bernd Haller w Niemczech (Institute of Self Service) stworzył pierwsze opakowanie gotowe na półkę. Natomiast liderem w systemie Shelf Ready Packaging i siłą napędową rozwoju tego typu opakowań, będącego efektem ery dostępności towarów, okazało się Tesco. „Na rynku nie może dojść do braku towarów, a Tesco znalazło rozwiązanie, aby do tego nie dopuścić i rozpoczęło cały ten ruch” – komentował Phil Husband. – „50 tysięcy produktów, które się w nim znajdują (i jeszcze więcej online) podkreślają dynamikę oraz znaczenie opakowania”.
Dlaczego detalista korzysta z SRP i jak to robi? „Przede wszystkim chce możliwie najszybciej sprzedać towar. Osiąga to dzięki tzw. „5 easy’s”, czyli pięciu łatwym cechom opakowania SRP, które ma być: łatwe do zidentyfikowania, funkcjonalne – a co się z tym wiąże: intuicyjne i ergonomiczne (mamy spojrzeć na opakowanie i wiedzieć co z nim zrobić, bo inaczej możemy zniszczyć produkt na półce), łatwe do otwarcia, łatwe do kupienia i łatwe w utylizacji”. Husband zwrócił również uwagę na sklepy przyszłości – The Future of Shopping, wskazując jako przykład Future Store w Dusseldorfie. „Przyszłość robienia zakupów to skanowanie kodów kreskowych oraz tworzenie trójwymiarowych przestrzeni za pomocą smartfonów (smart phone shopping). Co będziemy jedli w przyszłym tygodniu? Menu i lista składników znajduje się w sklepie, w którym tworzy się dodatkowo otoczenie. Podchodząc do lady z rybami usłyszymy dźwięk fal i staniemy przy wyimaginowanym stawie (interaktywna podłoga). W sektorze z winami w klimat wprowadzi nas drewniana podłoga i cieplejsze oświetlenie. W alejce z kosmetykami poczujemy się jak w drogerii. Detalista zrobi wszystko, aby klient czuł się dobrze w jego sklepie i wrócił”.
Gdzie w tym wszystkim jest Smurfit Kappa i jej projekty? „Mamy doświadczony zespół projektowy ale skupiamy się przede wszystkim na potrzebach klientów oraz detalistów i na tym, co napędza rynek. Wszystkie te czynniki musimy uwzględnić w naszym procesie projektowania. Analizujemy każde opakowanie, przyglądamy się produktom i łańcuchom dostaw. Obserwujemy jak działa sklep oraz jak, coraz bardziej praktyczni klienci szukają produktów i robią zakupy. Żyjemy życiem detalisty, żeby móc z nim współpracować i projektować. Dzięki takiemu właśnie działaniu np. Aldi, z którym współpracujemy od 9 lat, zanotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży”. Zmianie uległo środowisko otoczenia w tym sklepie, aby móc lepiej zaprezentować produkty na półce, przeprojektowano także grafikę opakowań. Zmiany spowodowały, że Aldi zwiększył swoje obroty z 2 do 4 proc. „Przyglądając się temu, jak ludzie robią zakupy, pomagamy tworzyć lepsze produkty, których życie zaczyna się i kończy na rynku. Starania detalisty przekładamy na opakowania. Coraz bardziej angażujemy się w zachowania konsumenta. Czerwony kolor jest świetny, ale im bardziej zbliżam się do półki sklepowej, tym większą zwracam uwagę na kształt buteleczki, a potem znowu moją uwagę przykuwa kolor, detal” – mówił Phil Husband. Jeśli produkt jest widoczny jego sprzedaż rośnie o 40 proc. Dlatego jedną z najważniejszych cech sprzedaży jest jego znalezienie! 43 sekundy zajmuje wybór (możliwość wyboru jest równie istotna!). Ważne okazuje się także pionowe ustawienie towaru. W sieci Tesco nastąpił 30 proc. wzrost sprzedaży pizzy kiedy towar ten ustawiono w pozycji pionowej. – „Wiemy w jakich obszarach musimy być konkurencyjni, bo jeśli klient pod względem cenowym nie może już konkurować, wówczas musimy pomóc mu wyróżnić się w sklepie. To swoista góra lodowa, której zdecydowana większość jest pod wodą”.
Kwintesencją i znakomitym podsumowaniem konferencji było zdanie: „Naszym celem jest zoptymalizować koszt, dodać wartość i pomóc sprzedać Państwu więcej”. Nic dodać, nic ująć.
« poprzedni | następny » | « wróć |
Czy myślenie jest luksusem? Czy myślenie, par excellence, ma cokolwiek wspólnego z naszym codziennym życiem? Biorąc pod uwagę fakt, że według badań większość osób w ogóle nie myśli, to fakt, że ktoś myśli, zasługuje już na pochwałę. Natomiast jeśli ktoś głupio myśli to lepiej aby odpoczął.