Aktualności

Gallus very cosy

Dziś, w szwajcarskim St.Gallen, w ramach Gallus Innovation Days 2018 przedstawiciele prasy i branży mogą nie tylko wysłuchać interesujących wystąpień dotyczących przyszłości i perspektyw branży poligraficznej, ale także zobaczyć demonstrację maszyn Gallus.

więcej

Rozwiązania opakowaniowe

Gra o... trunek

Pewne elementy fabuły sprawiają, że filmy i seriale zyskują niepowtarzalny charakter. W przypadku Gry o tron jest to wino. Designerzy zaprojekowali linię trunków w unikalnych butelkach rodem ze świata Westeros.

Zima po włosku

Lody zimą? Dlaczego nie! Marka Fiasco Gelato, specjalizująca się w produkcji naturalnych lodów według tradycyjnej włoskiej receptury, wprowadziła na rynek limitowaną serię łakoci pełną apetycznych połączeń smakowych, stworzoną z myślą o nadchodzących świętach.

Dłuższe życie arbuza

Worki z fałdą boczną na kawałki arbuza mają przedłużyć okres jego przechowywania, a także zaoferować klientom wygodę podczas transportu. Opakowania można także wielokrotnie zamykać i otwierać.

Butelka z wysokim IQ

Były już smartfony i smartwatche, teraz przyszedł czas na… smartbutelki. Smart wine bottle, czyli inteligentną butelkę na wino, stosuje się, by pomóc winiarniom zagwarantować autentyczność produkowanych przez nie wyrobów.

Materiały opakowaniowe

Struktura na medal

Combibloc RS to nowa struktura kompozytowa opakowań kartonowych opracowana przez SIG Combibloc, która dodatkowo poprawia stabilność systemu podczas przetwarzania, jednocześnie przyczyniając się do jeszcze lepszej efektywności środowiskowej.

NiePOSpolita rewia

Materiały wspierające sprzedaż, popularnie zwane też POSM od angielskiej nazwy Point-of-Sale Materials, mogą przyjmować najróżniejsze formy i kształty. Wraz z rozwojem merchandisingu zmieniają one swoje oblicze, wykorzystując coraz bardziej kreatywne rozwiązania.

Leśne impresje

Naturalność, odnawialność i biodegradowalność – to jedne z najpopularniejszych ostatnimi czasy określeń w słowniku przemysłu opakowaniowego. W ten niesłabnący ekologiczny trend doskonale wpisuje się nowa kolekcja zamknięć od Vetroplas Packaging.

Futurologia smaku

Spożywanie posiłków to nie tylko fizjologiczna konieczność, wpisana w nasz instynkt przetrwania, ale także element kultury. To, co jemy odzwierciedla niejako naszą tożsamość kulturową oraz kodeks wartości danego społeczeństwa.

Projektantem jest się zawsze

Agnieszka Pluszczewicz, autorka zwycięskiego projektu opakowania „Garść Zdrowia”, poszukuje inspiracji w codziennym życiu. W wywiadzie dla magazynu PACKAGING POLSKA zdradza, że nigdy nie rozstaje się ze szkicownikiem, bowiem pomysł może nadejść w każdej chwili.

Satysfakcja gwarantowana!

„W procesie projektowania najważniejsze było to, co dostaliśmy od klienta – zaufanie”, podkreśla Maciej Nadolski, przedstawiciel agencji 44 DESIGN. O pracy nad zwycięskim projektem – puszką MAZURAQUA mobican oraz poziomie tegorocznej edycji konkursu ART OF PACKAGING opowiada Czytelnikom magazynu PACKAGING POLSKA.

Design & Marketing

Nowy Rok z nowym designem

Kreatywnie zaprojektowane opakowania wchodzą w skład całej identyfikacji wizualnej marki. Nie tylko działają na zmysły konsumenta, pobudzając wyobraźnię, ale także opowiadają historię. Mogą również być funkcjonalne, zachęcać gry w skojarzenia i ,,mówić” o zawartości, jakości, prestiżu i szlachetności produktu.

 

eSmart biznes

E-commerce to najszybciej rozwijający się kanał handlu. Nasza rzeczywistość przenosi się na grunt wirtualny. Posiadamy ogromne możliwości kreowania otaczającego nas świata, bez fizycznego wpływu na niego. Płacimy, komunikujemy się i robimy zakupy przy użyciu aplikacji. Tradycyjny model handlu, gdzie najpierw chcieliśmy dotknąć i sprawdzić przedmiot planowanego zakupu, staje się przeszłością.

 

Co mówi opakowanie?

Według prognoz dyrektora Polskiej Izby Opakowań, Wacława Wasiaka, w latach 2017-2020 polski rynek opakowań będzie rozwijał się w tempie 5-6 proc. w skali roku, osiągając w 2020 roku wartość ok. 11,5 mld euro. Głównymi czynnikami sprzyjającymi takiemu wzrostowi są m.in. rozwój gospodarczy i bardzo dobra kondycja krajowego eksportu, widoczna zwłaszcza w branży kosmetycznej, charakteryzującej się dużą dynamiką i konkurencyjnością.

 

Blask kryształu

Ekskluzywna wystawa sklepu Świat Kryształów Swarovskiego przy wiedeńskiej Kärntner Straße od 19 lutego skrzy się nowym blaskiem: Swarovski prezentuje współczesną martwą naturę autorstwa francuskiej projektantki Shourouk Rhaiem. W jej centrum znajdują się przedmioty codziennego użytku, które artystka ręcznie ozdobiła w sumie 150 kilogramami kryształów Swarovskiego w niezliczonych kolorach i kształtach. W ten sposób przedmioty codziennego użytku stały się dziełami sztuki zaprezentowanymi w kolorowej scenerii supermarketu. Instalacja zatytułowana „Ordinary Life” będzie przyciągać spojrzenia przechodniów do końca kwietnia.

 

Komentarz miesiąca

Niezastąpione szkło!

Czy możemy sobie wyobrazić wodę toaletową w opakowaniu PET, piwo w kartoniku, wino lub alkohole wysokoprocentowe w puszce? Stanowczo NIE! Byłoby to swojego rodzaju gwałtem na tych wyrobach. Co prawda ekskluzywne perfumy zapakowane są z reguły dodatkowo w elegancki kartonik, ale sam produkt jest zawsze w szklanym „majstersztyku”. Eleganckimi perfumami, podobnie jak i szlachetnymi trunkami napełniane są wyłącznie szklane butelki. Kiedy przyjrzymy im się bliżej, zauważymy, że niejednokrotnie zdobią je wymyślne wzory.

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty

Reklama

Fotogaleria

Partnerzy

Wydarzenia

W stronę nowoczesności

Zdjecie_2.jpg

Od wielu lat Can Pack inwestuje w działalność mającą na celu unowocześnienie technologii produkcji opakowań, a tym samym możliwość zaoferowania klientom najnowocześniejszych i jednocześnie optymalnych opakowań na jakie pozwala współczesna wiedza. Aluminiowe puszki napojowe stanowią bardzo ważny segment działalności grupy Can Pack i dlatego dla potrzeb działań innowacyjnych podjęto decyzję o uruchomieniu Laboratorium Badań Metaloznawczych, którego budowa została zaplanowana na rok 2018.

 

Innowacje na pierwszym miejscu

Fotolia_145318_Subscription_M_30.09.11.jpg

Wśród przedsiębiorców częstym impulsem do rozpoczęcia poszukiwania programów unijnych jest chęć rozbudowy firmy, ponieważ przeszkadza im brak wystarczającej powierzchni. Tymczasem ten kierunek jest błędny. Unia Europejska stawia na rozwój i innowacje, a nie roboty budowlane. Inwestowanie w badania to kierunek, który należy obrać w drodze po innowacje.

 

Coraz większe inwestycje

1Schumacher_Logo_Licht_cmyk_hi.jpg

Grupa Schumacher Packaging znacznie rozbudowała obszar produkcyjny i magazynowy swojego zakładu w Bredzie w Holandii. Przeprowadzka do nowego budynku oznacza potrojenie powierzchni produkcyjnej do 15 tys. m2. Ponadto, firma posiada teraz całkowicie nowy magazyn, zawierający 7,5 tys. miejsc.

 

Gwarancja bezpieczeństwa

Tegoroczna edycja Ogólnopolskiego Forum „Bezpieczna Maszyna” zgromadziła ponad 110 słuchaczy zainteresowanych tematyką bezpieczeństwa.

Jubileuszowa edycja ART of PACKAGING

Choć to już 10. edycja Konkursu ART of PACKAGING, jego idea wciąż pozostaje niezmienna. Najważniejsze są opakowania – stanowią clou całego przedsięwzięcia.