Co to jest Marka?

Marka jest określona przez opakowanie daleko bardziej niż przez sam produkt. Niewielu ludzi jest w stanie rozpoznać swoje papierosy, jogurt czy mleko wśród nieoznakowanych próbek. Nieoznakowane produkty to produkty niezadrukowane. Produkty niezadrukowane to produkty no name. Zaś dopiero opakowanie zadrukowane przekazuje treść konsumentowi. Tak więc nic dziwnego w tym, że niektóre koncerny przykładają bardzo duża wagę właśnie do tego etapu procesu produkcji opakowań jakim jest druk opakowań. Dzięki drukowi wyrażamy treść obrazem i przekazujemy odbiorcy to co chcemy o produkcie powiedzieć.

Dlatego opakowania jogurtów obiecują czystą przyjemność dzięki słodkim składnikom znajdującym się w środku opakowania, natomiast szampony aktywnie rewitalizują relaksującym powiewem kwiatu lotosu, a zwyczajne wanny awansują do roli „oaz Wellnessu”. A wszystko to dzięki opakowaniu…

Dlatego opakowanie i druk są nierozdzielne. To być może na pierwszy rzut oka nietypowa kombinacja, ale tylko pozornie. W ostatnich latach w świecie opakowaniowym wiele się wydarzyło w segmencie druku opakowań. Rosnąca liczba kolorów oraz kosztowne techniki uszlachetniania na opakowaniu powodują, że dąży się do krótszego czasu narządu maszyny drukującej. Do produkcji wysokiej jakości opakowań stosuje się dziś z reguły kilka technik druku na raz. Coraz szybciej kręci się karuzela produktów, rośnie presja większego różnicowania. Nie tylko sektor luksusowy ale i branża spożywcza coraz częściej wymaga od producentów opakowań precyzji i perfekcji.

 

Wygląd opakowania a marketing

W obecnych czasach wszystkie rynki są zapełnione i tylko w wyniku rywalizacji można zająć czyjeś miejsce. Trzeba promować produkty wszystkim możliwymi sposobami – i opakowania służą właśnie do tego celu. Warto zatem wykorzystać powierzchnię opakowania jako narzędzie marketingowe.

Proszę zerknąć na okładkę PACKAGING niniejszego wydania (ale i nie tylko tego…) To nasze opakowanie. W każdym wydaniu staramy się Wam pokazać, Drodzy Czytelnicy jak ważny jest wygląd produktu, pokazując różne metody uszlachetniania i zdobienia. Oczywiście wszystko winno być z umiarem, tak jak na naszych okładkach.

Wiem, że wielu klientów czeka na kolejne okładki PACKAGING. Dostajemy wiele komplementów, za które serdecznie dziękuję w imieniu całego zespołu redakcyjnego. Chciałabym jednak abyście wiedzieli, Drodzy Czytelnicy, że wszystko co robimy to robimy dla Was!

 

Dużo miłości w Świąteczne Dni Bożego Narodzenia!

 

Izabela E. Kwiatkowska

Wydawca

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Czy wiedzieliście, że...

...większość kupujących wodę toaletową rozpoznaje ją nie po zapachu, ale po opakowaniu?

... również zapach opakowania potrafi zainteresować kupującego?

... „poczucie wartości” opakowania odgrywa coraz większą rolę w procesie zakupu?

... trend do emocjonalnego zakupu stanowi wielką szansę dla opakowania?

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty