Czy wiedzieliście, że...

...większość kupujących wodę toaletową rozpoznaje ją nie po zapachu, ale po opakowaniu?

... również zapach opakowania potrafi zainteresować kupującego?

... „poczucie wartości” opakowania odgrywa coraz większą rolę w procesie zakupu?

... trend do emocjonalnego zakupu stanowi wielką szansę dla opakowania?

...większość kupujących wodę toaletową rozpoznaje ją nie po zapachu, ale po opakowaniu?

... również zapach opakowania potrafi zainteresować kupującego?

... „poczucie wartości” opakowania odgrywa coraz większą rolę w procesie zakupu?

... w przyszłości będzie konieczne pakowanie produktów w coraz bardziej atrakcyjny i ciekawy sposób, tak aby trójwymiarowe opakowania mogły być przekonywujące również w dwuwymiarowej przestrzeni w internecie poprzez ekran monitora?

... trend do emocjonalnego zakupu stanowi wielką szansę dla opakowania?

 

Sztuka pakowania

Co właściwie chciałam przez to powiedzieć? Podkreślić fakt, że opakowanie stwarza nieskończone możliwości prezentacji i tak właściwie to ono sprzedaje produkt – w internecie i na półce sklepowej. Biorąc pod uwagę coraz większą konkurencję na rynku, opakowanie podczas procesu zakupu, również zakupów przez tzw. „szklany ekran”musi, nieść ze sobą konkretne doznania. Musi przemawiać emocjonalnie do potencjalnego nabywcy i sprzedać produkt zanim się je otworzy, bowiem nie wszystkie produkty możemy na miejscu w sklepie wypakować, obejrzeć i skosztować. Ze względu na fakt, że w dzisiejszych czasach prawie wyłącznie dokonujemy zakupów w sklepach samoobsługowych i internecie, design opakowania powinien móc nam opowiedzieć o znajdującym się w środku produkcie. Reasumując można powiedzieć, że opakowanie winno być przewodnikiem po produkcie i przekonywać do zakupu. Oczywiście nie należy zapominać, że opakowanie musi spełniać wszystkie konieczne warunki wymagane przez rynek i prawo, a do tego wszystkiego dochodzi jeszcze wymiar emocjonalny.

 

Targi...

...chciałabym serdecznie zaprosić do odwiedzenia naszego stoiska na targach Packaging Innovations, gdzie z pewnością będą mieli Państwo okazję nie tylko otrzymać najświeższy numer magazynu PACKAGING POLSKA, ale również zorientować się w trendach opakowaniowych.

 

Zapraszamy do lektury!

 

Izabela E. Kwiatkowska

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty