Dobre wejście w nowy rok?

Nowy rok zaczął się… a miniony skończył. Podobnie jak rok poprzedni. Zaskoczył nas fuzjami i przejęciami firm w branży opakowaniowej. Dalsze duże i strategiczne fuzje oczekiwane są jeszcze w tym roku. Międzynarodowe fuzje nie są bez wpływu na polski rynek. Powodują one bowiem również zmiany na rynkach lokalnych. Zmieniają się wówczas dystrybutorzy poszczególnych produktów, natomiast w dużych koncernach pociąga to za sobą wiele reorganizacji w wewnętrznych strukturach.

 

Również w nowym roku…

…ważne imprezy targowe. Miniony rok obfitował w imprezy targowe – zarówno te lokalne jak i międzynarodowe. Również obecny rok będzie obfitował w ważne wydarzenie targowe. Mam tu na myśli targi Poligrafia oraz Taropak w Poznaniu, a na arenie międzynarodowej targi All4PAck w Paryżu, FachPack w Norymberdze, Prosweet w Kolonii czy też Cosmopack w Bolonii. Z pewnością na wszystkich wystawach zaprezentowanych zostanie wiele nowości, o których będziemy mieli przyjemność Was poinformować, Drodzy Czytelnicy. Tymczasem zapraszam do lektury niniejszego wydania, które w większej części poświęcone jest tematowi opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych.

 

Jak zapakować farmaceutyk?

Na to pytanie próbują sobie odpowiedzieć nie tylko producenci farmaceutyków, ale również studia projektowe i wykonawcy. Jest to bardzo trudne zadanie, ponieważ w przemyśle farmaceutycznym obowiązują zupełnie inne zasady niż w innych segmentach rynku opakowaniowego. Z różnych względów jest w tym obszarze wiele ograniczeń, do których muszą zastosować się nie tylko producenci leków, ale także studia projektowe. Jest to temat bardzo trudny, którym do tej pory zajmowała się mała grupa zainteresowanych osób. Jednak nasz zespół redakcyjny już od lat zgłębia ten temat.

 

 

Izabela E. Kwiatkowska

Wydawca

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niezastąpione szkło!

Czy możemy sobie wyobrazić wodę toaletową w opakowaniu PET, piwo w kartoniku, wino lub alkohole wysokoprocentowe w puszce? Stanowczo NIE! Byłoby to swojego rodzaju gwałtem na tych wyrobach. Co prawda ekskluzywne perfumy zapakowane są z reguły dodatkowo w elegancki kartonik, ale sam produkt jest zawsze w szklanym „majstersztyku”. Eleganckimi perfumami, podobnie jak i szlachetnymi trunkami napełniane są wyłącznie szklane butelki. Kiedy przyjrzymy im się bliżej, zauważymy, że niejednokrotnie zdobią je wymyślne wzory.

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty