Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

Gender Design

Gender Design

Konsumpcja cielesności to trend, który obserwuje świat już od dłuższego czasu. Początkowo ruch emancypacyjny w znaczącym stopniu przełamał klasyczny podział ról i nierówne traktowanie płci. Również takie branże jako opakowaniowa miały w tym zakresie swój renesans albowiem przykładowo w branży kosmetycznej i odzieżowej powstawało coraz więcej produktów typu unisex. Na ulicach można było zauważyć coraz więcej osób ubranych w przysłowiowe „worki na kartofle”. Fatalnym skutkiem tego było, że często nie można było odróżnić kobiety od mężczyzny…

Teraz natomiast znajdujemy się w fazie formalnego różnicowania płci. Właśnie na rynku reklamowym i opakowaniowym ta „nowa” cielesność odgrywa znaczącą rolę. Pielęgnowany w tym trendzie estetyczny wizerunek kobiety lub mężczyzny odpowiada tradycyjnym wzorcom i jest reprodukowany m. in. w studiach fitness lub klinikach piękności. Trend, który określić można jako design płci przeżywa obecnie swój rozkwit. Przytoczone trendy prowadzą po raz pierwszy w historii do sytuacji, w której wewnątrz branży opakowaniowej obowiązują równolegle heterogeniczne preferencje kolorystyczne: z jednej strony mamy do czynienia z mieszanymi, jasnymi odcieniami - przeciwstawia się im ciemne barwy: czerwoną, śliwkową lub odcienie brązu.

 

Design płci

Bez wątpienia obecnie prawie żadna inna branża nie jest narażona na tak głębokie zmiany strukturalne i tożsamościowe, jak branża opakowaniowa. Projektanci muszą bacznie obserwować trendy na rynku i transferować je na opakowania. Kiedy trend podkreślania płci staje się bardziej zauważalny, naturalnym zjawiskiem jest, że ma to odwzorowanie w wyglądzie opakowania. To z kolei ma duży wpływ na formę, kształt, kolory, dobór materiału opakowaniowego oraz metody uszlachetniania. Wyszukane zabiegi takie jak perłowe pigmenty, metaliczne efekty, tłoczenia nadają produktowi elegancki wygląd, który pomaga odróżnić produkt i zdefiniować dla jakiej grupy odbiorczej chcemy go skierować. Albowiem opakowanie jest jak ser w pułapce na myszy i odgrywa kluczową rolę wśród narzędzi marketingowych. Bywa, że ono samo sprawia nam przyjemność kupowania, ponieważ to co prezentuje sobą opakowanie przesądza często o zakupie produktu. Liczy się wrażenie jakie wywołuje na konsumencie, a nie wartość opakowania…

My również co wydanie wywieramy mocne wrażenia na Czytelnikach naszymi artykułami, komentarzami, wywiadami... Dlatego zapraszamy do lektury kolejnego, jak zwykle pięknie uszlachetnionego wydania.

 

Izabela E. Kwiatkowska

Wydawca

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty