Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Targi gonią targi!

Zarówno w kraju jak i na arenie międzynarodowej imprez nie brakuje. W zasadzie można by stwierdzić targi gonią targi. Packaging Innovations, Targi Marki Własnej, Plastpol, drupa… krótka przerwa na wakacje i jesienią kontynuacja: Polagra, FachPack, Emballage. Dzięki nim możemy obserwować coraz to nowsze trendy opakowaniowe, wymagania stawiane opakowaniu oraz to jak na przestrzeni lat zmienia się funkcja opakowania.

 

Co do jednego jesteśmy zgodni, że funkcja transportowa i ochronna należy do tych podstawowych i zarazem niezbędnych funkcji opakowania. Jednak nie na tym rola opakowania w dzisiejszych czasach się kończy. Bowiem w XXI wieku jedną z najważniejszych funkcji opakowania jest jego kluczowa rola w komunikacji i oddziaływaniu na konsumenta. Powodem ku temu jest fakt, iż innowacja dotyczy rzadko samego produktu, a decyzje o kupnie podejmowane są w coraz większym stopniu w miejscu zakupu. Opakowania wychodzą jednocześnie naprzeciw potrzebie estetyki i designu. Bardzo dobrze potwierdza to tezę przekształcania się społeczeństwa produkcyjnego w komunikacyjne. Tak więc opakowania muszą w pierwszej linii przyciągać uwagę i bardzo szybko przekazywać informację na temat produktu, marki, korzyści czy ceny a także pozyskiwać sympatię, wzmacniać więzi, oferować wygodę i przede wszystkim być innowacyjne.

 

Czy potrzebujemy opakowania?

Kiedy zastanowimy się dobrze nad tym pytaniem, dojdziemy do bardzo prostego wniosku. Mianowicie do takiego, że nasze życie w XXI wieku nie może funkcjonować bez opakowań. W dobie rozwoju technicznego i technologicznego oraz szybkiego tempa życia jakie ono nam narzuca, opakowania stają się integralną częścią naszego codziennego funkcjonowania.

Nie możemy sobie już w zasadzie wyobrazić sytuacji, że do sklepu spożywczego idziemy z własnymi pojemnikami i sprzedawczyni każdego obsługuje indywidualnie, nasypując poszczególne produkty do naszych opakowań wielokrotnego użytku. Na takie sytuacje możemy sobie pozwolić raz „od święta” kiedy to w sobotę idziemy na targ i kupujemy świeże owoce i warzywa dla całej rodziny. Wyobraźmy sobie teraz, że wszyscy dotychczasowi klienci takich firm jak Real, Tesco, Auchan, Selgros, Makro Cash and Carry, Hypernova czy Intermarche zamiast kupować w swoich ulubionych hipermarketach w jednym momencie przenoszą się na „coś w rodzaju targu” gdzie nie istnieje samoobsługa, bo... nie ma opakowań. Nie chcę nawet myśleć o tym co działoby się wówczas i jakie niesamowite zamieszanie powstałoby, gdyby wszystkie zagonione osoby chciałyby kupić produkty minimum tak szybko i sprawnie jak do tej pory.

Chyba wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że bez opakowań nie możemy funkcjonować i że to właśnie one wprowadzają w nasz życie dużo ułatwień. To dzięki nim transport ze sklepu do domu, z firmy do firmy odbywa się sprawnie i czysto. To dzięki nim nie martwimy się, że coś w drodze się wyleje, wyspie i uszkodzi. Po to przecież mamy opakowania…

 

Życzę miłej opakowaniowej lektury niniejszego wydania!

 

Izabela E. Kwiatkowska

izabella@printernet.pl

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty