Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

News

Strajk w papierniach UPM zakończony

UPM i Związek Zawodowy Pracowników Papiernictwa zatwierdziły ugodę przedstawioną w czwartek 21 kwietnia 2022 roku przez rozjemcę. Strajk w papierniach UPM w Finlandii zostanie natychmiast zakończony, a pracownicy powrócą do pracy.

więcej »

Nowe formaty opakowań

Grupa Axium Packaging, której częścią jest między innymi reprezentujący ją w Polsce Acti Pack, zaprezentowała nowości produktowe. Firma Acti Pack wprowadziła na rynek nową pojemność popularnej butelki Bouliotte, a w fabryce KKT powstał nowy format butelki Oregon Soap. Produkty Axium Packaging, w tym Acti Pack, będzie można oglądać na targach Warsaw Pack.

więcej »

Konkurs 11. Strefa Studenta - przedłużony termin zgłoszeń

Organizatorzy targów Packaging Innovations podjęli decyzję o przedłużeniu terminu nadsyłania zgłoszeń do Konkursu 11. Strefa Studenta na projekt opakowania lub etykiety do 20 kwietnia do godz. 12:00. Prace konkursowe zgłaszać można w 3 kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i Forma” oraz „Szata Graficzna”.

więcej »

Canon nabywa Edale

Firma Canon przejęła Edale, producenta maszyn drukujących i rozwiązań przeznaczonych do obróbki etykiet i opakowań. Przejęcie ma wzmocnić działalność firmy na rynku etykiet i opakowań oraz stworzyć nowe możliwości rozwoju.

więcej »

Stora Enso sprzedaje papiernie

Stora Enso planuje sprzedaż czterech papierni i większą koncentrację na strategicznych obszarach rozwoju. Producent podkreśla, że produkcja papieru nie należy do strategicznych obszarów wzrostu zdefiniowanych przez kierownictwo grupy. Proces sprzedaży obejmie cztery europejskie papiernie należące do Stora Enso: Anjala w Finlandii, Hylte i Nymölla w Szwecji oraz Maxau w Niemczech.

więcej »

Xerox, Fujifilm i HP dołączają do bojkotu

Xerox, Fujifilm i HP dołączają do firm, które podjęły działania w związku z inwazją Rosji na Ukrainę. Wszystkie trzy firmy wstrzymały swoją działalność i dostawy do Rosji. Oprócz tego firmy włączyły się także w pomoc humanitarną.

więcej »

Branża przeciwko wojnie

W odpowiedzi na inwazję Rosji na Ukrainę, największe międzynarodowe koncerny wycofują się z rynku rosyjskiego. Oprócz gigantów takich jak McDonald’s, Ikea, Apple czy Coca-Cola, i wielu innych firm z najróżniejszych sektorów przemysłu, do podobnych  działań dołączają się także firmy z branży opakowań i druku.

więcej »

Labelexpo we wrześniu 2023 roku

Grupa Tarsus podjęła decyzję o zmianie terminu targów Labelexpo Europe 2022. Wydarzenie odbędzie się w dniach 11-14 września 2023 roku. Organizator podjął decyzję o przesunięciu terminu imprezy w związku ze znacznymi napięciami w łańcuchu dostaw, jakich doświadcza obecnie europejska branża etykiet, a także w związku z sytuacją, jaka ma miejsce na Ukrainie.

więcej »

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty