Jak zmienić przyszłość opakowań

 

Jednym z trendów dostrzegalnych obecnie na rynku jest rosnący popyt na zrównoważone opakowania, w tym alternatyw dla folii termokurczliwej do opakowań zbiorczych. Pierwszym z takich rozwiązań jest Nor-Grip Smurtfit Kappa. Dzięki niemu można bezpiecznie łączyć produkty, takie jak duże butelki, w jednostki konsumenckie, eliminując potrzebę stosowania folii termokurczliwej. Montowany w zautomatyzowanej linii pakującej system opakowaniowy Nor-Grip jest wykonany z tektury falistej. Nadaje się on do szerokiej gamy produktów, które zazwyczaj występują w dużych rozmiarach, takich jak napoje, oleje, woda butelkowana i detergenty. Co ważne, tektura falista stanowi doskonałą bazę do druku. Produkt jest montowany na linii Nor-Grip Applicator. Smurfit Kappa opracowuje i testuje również szereg dodatkowych rozwiązań, takich jak linia do wielopaków Multipack „Sleever”. Miałby to być produkt siostrzany przeznaczony dla mniejszych opakowań, takich jak piwo butelkowane i produkty w puszkach. Rozwiązania te znajdą się w portfolio opakowań zbiorczych z folii termokurczliwej w ciągu najbliższych miesięcy. W celu sprostania ekologicznym wyzwaniom, Smurfit Kappa połączyła siły z Plastic Soup Foundation. Plastic Soup Foundation jest holenderską organizacją prowadzącą kampanię na rzecz zaprzestania zanieczyszczania oceanów na świecie. Jej nazwa związana jest ze zjawiskiem  zanieczyszczenia oceanów plastikiem - zarówno dużymi kawałkami, jak i drobnymi cząsteczkami mikroplastiku i nanoplastiku, zarówno pływającymi, jak i zatopionymi. Współpraca zawiązana została w ramach inicjatywy Smurfit Kappa Better Planet Packaging, która ma na celu rozwiązanie problemu odpadów opakowaniowych i śmieci, trafiających do oceanów i na wysypiska.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie kartonowe w centrum zainteresowania świata

W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty