Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

09-10.10.2024 · Packaging Innovations, Kraków

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

04-06.12.2024 · Packaging Poland, Nadarzyn

04-06.12.2024 · Labeling-Tech Poland, Nadarzyn

Krok ku doskonałości. Wodoodporny lakier impregnujący

Opakowanie pomieści dwie butelki 330 ml, a dzięki specjalnie zaprojektowanej komorze chłodzącej zapewni odpowiednią temperaturę napojów nawet przez tydzień.
© Weilburger Graphics

Weilburger Graphics, producent lakierów, farb fleksograficznych i klejów dla przemysłu poligraficznego, w 2020 roku wprowadził na rynek zupełnie nowy rodzaj wodoodpornego lakieru impregnującego do aplikowania z zespołu fleksograficznego. Po procesie certyfikacji Senolith WB-FP plus lakier impregnujący 60F 3025 został dopuszczony do stosowania w sektorze opakowań artykułów spożywczych mających bezpośredni kontakt z żywnością.

 

Aby zademonstrować właściwości tego lakieru, Weilburger Graphics wyprodukował specjalnie zaprojektowane opakowanie chłodzące do napojów marki Brauerei Loscher z sąsiedniego miasta Münchsteinach. To demonstracyjne opakowanie do chłodzenia napojów zostało wyprodukowane wspólnie z firmą Martin Spiegel Kartonagenfabrik, która była odpowiedzialna za projektowanie, produkcję i dalszą obróbkę druku, oraz Rieker Druckveredelung, która zajęła się dekoracyjnym wykończeniem metodą sitodruku.

 

Innowacyjne właściwości

To czteroczęściowe opakowanie kartonowe bazujące na składanym kartonie jest wyposażone w impregnowaną wnękę chłodzącą i dzięki temu może pomieścić do 500 g skruszonego lodu lub zimnej wody. Dla optymalnego chłodzenia, rozwiązanie zostało zaprojektowane w taki sposób, że zdejmowana pokrywa tworzy w dużej mierze hermetycznie zamkniętą komorę chłodzenia, która pomieści dwie butelki 330 ml z asortymentu napojów bezalkoholowych browaru, Club-Mate i Club-Mate Cola.

 

Specjalna wnęka chłodząca przeznaczona na kruszony lód lub lodowatą wodę została zaprojektowana w taki sposób, że nie ma niebezpieczeństwa przecieku.

© Weilburger Graphics

Właściwe materiały

Główny korpus opakowania, składający się z części dolnej i górnej, wykonany został z kartonu MetsäBoard Classic FBB o gramaturze 340 g/m², natomiast specjalna wnęka chłodząca i przegroda ułatwiająca napełnianie zaprojektowano z nowego eko-barierowego kartonu MetsäBoard Prime FBB EB o gramaturze 265 g/m².

Druk offsetowy dla dwóch wykrojów dla korpusu był 5/0-kolorowy w skali Euro 4c plus niebieski Pantone 288 C. Zastosowane lakiery to Senosoft FP-WB lakier matowy 20F 5000 na zewnątrz oraz nowy, wodoodporny lakier Senolith WB-FP plus lakier impregnujący 60F 3025 od wewnątrz jako dodatkowe zabezpieczenie przed rozpryskami wody. W procesie offline oba wykroje zostały wykończone na zewnątrz dwoma lakierami sitodrukowymi. Z jednej strony zastosowano wysokopołyskowy Senoscreen UV lakier antypoślizgowy 82S 3600, który wizualnie podkreśla otaczający tekst i przedstawione motywy butelek, a z drugiej strony Senoscreen V lakier wypukły z efektem kropli wody 82S 7820, który wizualnie i haptycznie kontrastuje z lakierem matowym Senosoft WB-FP lakier.

Dwa eko-barierowe wykroje kartonowe dla wnęki i separatora zostały zadrukowane i polakierowane w tym samym zakresie kolorów 5/5-kolorowych w technologii offsetowej. Zastosowano tu lakiery Senolith WB-FB plus lakier z połyskiem 60F 1020 na zewnątrz i nowy, wodoodporny lakier Senolith WB-FP plus lakier impregnujący 60F 3025 od wewnątrz.

 

Zachować nieprzemakalność

Podczas gdy pokrywa i podstawa korpusu opakowania chłodzącego są zaprojektowane tak, aby można je było złożyć bez użycia kleju, to wnęka, która nie posiada zakrzywionych krawędzi w wodoszczelnym wnętrzu, aby zapewnić maksymalną wodoodporność, jest przyklejana od zewnątrz za pomocą specjalnej maszyny do klejenia pudełek na żywność. Zostało to jednak zrobione przede wszystkim po to, aby uniknąć nieprawidłowego montażu wnęki. W testach laboratoryjnych zaprojektowany w ten sposób cool box po napełnieniu wodą i lodem zachowuje ponad tygodniową trwałość bez oznak przemoczenia.

 

Opakowanie chłodzące do napojów firmy Weilburger zachwyca efektami lakierowania.

© Weilburger Graphics

Satysfakcjonujący projekt

„W oparciu o opinie naszych klientów, w szczególności z sektora spożywczego i mrożonek, szukaliśmy rozwiązań przyjaznych dla środowiska i odpowiednich dla żywności, aby uczynić opakowania kartonowe wodoodpornymi bez użycia folii, PE i innych powłok. Nasze podejście do zapewnienia tej funkcji za pomocą specjalnego lakieru impregnującego zostało uwieńczone wielkim sukcesem. Zakładamy, że tym przyjaznym dla środowiska rozwiązaniem możemy odtworzyć i zastąpić dużą część wszystkich rozwiązań z powlekanego kartonu na rynku, jak również niektóre specjalne rozwiązania na bazie tworzyw sztucznych“ powiedział Arno Dürr, Dyrektor Sprzedaży Weilburger Graphics na temat demonstracyjnego opakowania i nowego lakieru impregnującego.

"Poprzez ten projekt demonstracyjny chłodziarki do napojów, za który chcielibyśmy jeszcze raz podziękować naszym partnerom projektu, firmom Loscher, Spiegel-Verpackungen, Rieker, MetsäBoard i IST, chcieliśmy zademonstrować jakość naszego nowego lakieru impregnującego w ekstremalnym zastosowaniu i nie przegapiliśmy okazji do udokumentowania za pomocą tego opakowania inteligentnego współdziałania wyglądu, haptyki i funkcji naszych produktów. Tak więc opakowanie chłodzące do napojów nie tylko doskonale funkcjonuje, ale także wygląda świetnie" podkreślił Bastian Pinsenschaum, Dyrektor Serwisu Technicznego Weilburger Graphics odpowiedzialny za projekt.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty