Opakowaniowy jubileusz

Rosnąca rola i znaczenie opakowań w życiu człowieka i związany z tym duży udział przemysłu opakowań w gospodarce, skłaniają do podejmowania działań na rzecz popularyzacji i upowszechniania wiedzy w tej dziedzinie. Z tego powodu Polska Izba Opakowań w 2007 roku ustanowiła 15 września „Dniem Opakowań”. Rocznica wprowadzenia tego święta to doskonały czas, by zwrócić uwagę konsumentów na znaczenie gałęzi przemysłu opakowaniowego w rozwoju całej gospodarki i zachęcić do refleksji nad rolą opakowań w codziennym życiu. W tym dniu szczególnie warto docenić ich wartość, zapoznać się z osiągnięciami polskiego przemysłu i z procesami wytwarzania opakowań oraz poznać potrzeby kształtowania odpowiedzialności za racjonalne, bezpieczne dla człowieka i środowiska wykorzystanie odpadów opakowaniowych.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Niezastąpione szkło!

Czy możemy sobie wyobrazić wodę toaletową w opakowaniu PET, piwo w kartoniku, wino lub alkohole wysokoprocentowe w puszce? Stanowczo NIE! Byłoby to swojego rodzaju gwałtem na tych wyrobach. Co prawda ekskluzywne perfumy zapakowane są z reguły dodatkowo w elegancki kartonik, ale sam produkt jest zawsze w szklanym „majstersztyku”. Eleganckimi perfumami, podobnie jak i szlachetnymi trunkami napełniane są wyłącznie szklane butelki. Kiedy przyjrzymy im się bliżej, zauważymy, że niejednokrotnie zdobią je wymyślne wzory.

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty