ZWYCIĘZCY ART OF PACKAGING 2020

Finał czternastej edycji konkursu ART OF PACKAGING 2020 dobiegł końca. 12 października 2020 roku w Sali Ziemi na Międzynarodowych Targach Poznańskich dowiedzieliśmy się, które z opakowań zasłużyły na miano tych najlepszych. Jak co roku szansę na zaprezentowanie swojego projektu dostali nie tylko profesjonalni przedstawiciele branży opakowań, ale również studenci, którzy mieli okazję zadebiutować na rynku z własnym rozwiązaniem. Wybór nie był łatwy – wszyscy uczestnicy konkursu trzymali naprawdę wysoki poziom zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności swoich projektów. Emocjom nie było końca, a budujące napięcie rosło z każdą przedstawioną kategorią.

Tegoroczna edycja konkursu odbyła się pod hasłem „Dream Packaging”. I choć warunki przeprowadzenia Gali rozdania nagród konkursu były w tym roku szczególnie nietypowe, a jej uczestnicy musieli pamiętać o zachowaniu dystansu, to dzięki towarzyszącym nam na sali statuetkom oraz lodowej rzeźbie udało się utrzymać iście wyśniony klimat. Niezwykłą atmosferę dopełnili oczywiście (biorąc pod uwagę panujące okoliczności) licznie przybyli goście, którzy pomimo przeciwności losu w postaci koronawirusa nie zrezygnowali z uczestnictwa w wydarzeniu.

Poziom tegorocznego konkursu został wzniesiony na wyżyny. Oprócz zwycięzców w poszczególnych kategoriach, w finałowej części Gali zostały ogłoszone nagrody główne. Nowością w tym roku była Nagroda Publiczności, w której zwycięskie opakowanie zostało wytypowane podczas głosowania w social mediach. Zwycięzcą tej nagrody zostało opakowanie Kartonu prezentowego Kultowe, którego producentem, projektantem i użytkownikiem jest Kultowy Browar Staropolski. Wyróżnienie Crazy & Funny otrzymało opakowanie Wódki Excellent Dębowej Polskiej Gaśnica Pragnienia firmy Dębowa Polska. Nagroda Golden Pixel za kunszt i wysoką jakość druku i uszlachetnienia, przyznana została opakowaniu płyty winylowej Vinyl Moon – Four States producenta Intropak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W finale poszczególne nagrody otrzymali:

 

Wyróżnienie Przewodniczącej Jury DEBIUTY:

Godosz?

Autor: Dawid Fik

Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie

 

Wyróżnienie Przewodniczącej Jury PROFESSIONAL - exequo:

Stand Balon Serce – Lindt

Zgłaszający, producent: Quad Graphics

Projektant: Peppermint

Użytkownik: Lindt & Sprungli Poland

oraz

Nestle NESQUIK- ekspozycja paletowa Premium

Zgłaszający, producent i projektant: TFP-GRAFIKA

Użytkownik: Nestle Polska

 

ZWYCIĘZCA ART OF PACKAGING 2020 DEBIUTY - Perła wśród opakowań:

Rogalik

Autor: Gabriela Sacharczuk

Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

 

 

ZWYCIĘZCA NAGRODY GOLDEN PIXEL:

Winyl Moon – Four States

Zgłaszający, producent: Intropak

Projektant, użytkownik: Company & Art Direction – Winyl Moon, Artist – Fernando Bittar

 

ZWYCIĘZCA ART OF PACKAGING 2020 PROFESSIONAL - Perła wśród opakowań:

Nalewki Super Premium

Zgłaszający, użytkownik: Nalewki Staropolskie

Producent: Papirus Studio Sp. z o. o.

Projektant: White Boat Graphics & Media

 

 

 

W poszczególnych kategoriach Debiutantów zwyciężyli: 

 

Eko:

Piórki

Autor: Dorota Dąbrowska

Uczelnia: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Etykieta:

Etykieta na pizzę mrożoną

Autor: Marta Czepczor

Uczelnia: ASP we Wrocławiu

Freestyle:

Gra Pachisi

Autor: Zofia Wawrzyniak

Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Luxury & Nature:

Apriarium

Autor: Bartosz Pędziński

Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Na miarę:

#shaveit

Autor: Monika Czapiewska

Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy

POS:

Ekspozytor Gentleman&Candy

Autor: Weronika Lalik

Uczelnia: Uniwersytet Śląski

Opakowanie na Rogal Świętomarciński:

Rogalik

Autor: Gabriela Sacharczuk

Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Pragnienia:

TYPOMILK

Autor: Maja Kulma

Uczelnia: Akademia Sztuki w Szczecinie

Smakowite:

Krówka

Autor: Gabriela Sacharczuk

Uczelnia: Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu

Urody:

Needs

Autor: Patrycja Gorzela

Uczelnia: Społecznej Akademii Nauk w Łodzi

Pack & Gift:

Candles

Autor: Emilia Nowakowska

Uczelnia: Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy

Zdrowia:

KYU Essentials

Autor: Maciej Jander

Uczelnia: ASP w Łodzi

 

Wyróżnienie firmy Rosenthal:

KYU Essentials

Autor: Maciej Jander

Uczelnia: ASP w Łodzi

 

W poszczególnych kategoriach Profesjonalistów zwyciężyli:

 

Etykieta:

Etykieta Friend or Foe

Zgłaszający, producent: Eticod

Projektant: IMSOMEART / Deque

Użytkownik: Browar Rockmill

Flekso:

Nanomax - seria opakowań chemii gospodarczej

Zgłaszający, projektant i użytkownik: Dynamic Technology

Producent: Butelka – Romak; Etykieta – Flexpress

Free Style:

Smart BOX

Producent, projektant i użytkownik: Labo Print

Marka własna:

Linia opakowań Bio Organic Ryneczek Lidla

Zgłaszający, użytkownik: Lidl

Producent: Silbo

Projektant: Dom Marki Max von Jastrov

POS:

POS eclectea

Zgłaszający, producent i projektant: Werner Kenkel

Użytkownik: Herbaciarnia Art-Tea

Pragnienia:

Chopin Blended Vodka – Kolekcja

Zgłaszający, projektant i użytkownik: Podlaska Wytwórnia Wódek „Polmos”

Producent: Dekorglass Działdowo

Premium:

Nalewki Super Premium

Zgłaszający, użytkownik: Nalewki Staropolskie

Producent: Papirus Studio Sp. z o. o.

Projektant: White Boat Graphics & Media

Smaku:

FC Kopernik Listki Waflowe

Zgłaszający, projektant: Lookin’ Good

Producent: Akomex

Użytkownik: Fabryka Cukiernicza Kopernik

Tekturowa Kreacja  - exequo:

Black & White – opakowanie promocyjne

Producent, projektant i użytkownik: POSkładani.pl

oraz

SMART Shoe BOX

Zgłaszający, producent i projektant: Granpak

Urody:

Świąteczne zestawy prezentowe AVON

Zgłaszający, projektant, użytkownik: Avon Cosmetics

Producent: MMP Premium Polska i AMK Group

Opakowanie i etykieta cyfrowa:

Kawa JAMAN

Zgłaszający, producent: Eticod

Projektant, użytkownik: Marba

z Szuflady:

Smaki Świata

Producent, projektant i użytkownik: Werner Kenkel

 

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy! Do zobaczenia za rok ;-)

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty