Adres strony:  http://www.packaging-polska.pl/pg/pl/rozne/rozwiazania_i_trendy/frywolna_trywialnosc_trendy_w.html

Frywolna trywialność. Trendy w opakowaniach kosmetycznych.

data publikacji: listopad 2011

Foto: the deline

Piotr Kania

 Art Director w agencji brandingowej Dragon Rouge

 

Naturalnie i aptecznie – to dwa główne trendy w kosmetyce

 

Coraz większy popyt jest na kosmetyki ze składnikami pochodzenia roślinnego. Kierowane są one do klienta, który czuje się częścią ekosystemu, a przy zakupach kieruje się nie tyle potrzebami ile wybiera to, co jest bardziej przyjazne dla jego organizmu i zawiera mniej szkodliwych składników. Dla tych klientów najważniejsze jest pochodzenie składników kosmetyków, autentyczność, zapewnienie dobrego samopoczucia. Stąd oferta kosmetyków jest tu bardziej uniwersalna (od mydła, przez kremy, po szampony i płyny do kąpieli).

Istotnym elementem są opakowania - przyjazne dla środowiska. Podkreślają one spójność produktu z naturą poprzez kolorystykę i ekologiczne pochodzenie. Do wytworzenia tych opakowań firmy wykorzystują surowce wtórne. Oferowane są ekologiczne uzupełnienia dla produktów kupionych wcześniej. Także wielkość opakowań się zmniejsza, by zużywać jak najmniej materiału do ich produkcji. Kosmetyki są sprzedawane w specjalistycznych sklepach i najczęściej oferowane po wyższej cenie. Także aranżacja przestrzeni sklepowej jest spójna z przesłaniem marki. Najbardziej znane firmy to Body Shop, L’occitane.

Według raportu firmy consultingowej Terra Choice w 2010 roku mieliśmy o 73 proc. więcej „naturalnych” kosmetyków. Trzeba jednak zauważyć, że spośród produktów obecnych na amerykańskim rynku tylko 4,5 proc. produktów było faktycznie naturalnych „sin-free”. (źródło: http://sinsofgreenwashing.org/)

 

Drugim trendem są kosmetyki „apteczne”. Dostępne w aptekach lub drogeriach w specjalnie wydzielonych miejscach. Producenci korzystają z najnowszych osiągnięć nauki, sami często prowadzą badania we własnych laboratoriach. Ma to być także dowodem na profesjonalizm, skuteczność i innowacyjność oferowanych przez nich produktów. Produkty te mają wyspecjalizowane działanie i kierowane są do klienta, który przychodzi do apteki/drogerii z konkretną potrzebą, szukając odpowiedniego kosmetyku do zwalczenia niedoskonałości np. skóry czy włosów. Proste, estetyczne, białe opakowanie to częsta wizytówka tych kosmetyków. Mają wyglądać aptecznie, farmaceutycznie – aby podkreślić ich lecznicze działanie. Firmy często podkreślają, że opakowania gwarantują bezpieczeństwo użycia i właściwą ochronę produktów. Znane marki to: Vichy, La Roche Posay, Pharmaceris, Avene, Lierac, SVR, Irena Eris, AA, Iwostin, Flos-Lek, Oeparol.

 

Foto: the deline

Magda Jabłońska

Art Director w agencji brandingowej Dragon Rouge

 

Istotne w aspekcie trendów opakowań kosmetyków:

 

1. Nowe technologie zmieniają opakowanie w stronę podnoszenia funkcjonalności, nie wystarczy już tylko atrakcyjność wizualna. Liczy się również jakość wykonania i łatwość użytkowania. Pojawiają się opakowania zmieniające kolor w miarę ubywania produktu czy też opakowania z możliwością utrzymywania temperatury itp.

2. Docenia się klarowność komunikatów – opakowania nie są już przeładowane informacjami.

3. Bardzo ciekawą rzeczą jest trend łączenia materiałów w opakowaniu, np. metal ze szkłem, drewno z plastikiem, matowe-transparentne.

4. Obserwuje się również powrót do tradycji. Powstają serie opakowań wzorowanych na starych szklanych menzurach, metalowych kadziach czy drewnianych lub glinianych amforach.

5. Zauważalne są również inspiracje innymi kategoriami produktowymi, np. światem motoryzacji (używanie metalizy, czarnej gumy), mody – często sięga się do aplikacji typu cekiny, hafty lub szwy tapicerskie.

 

Oprócz tego wyzwaniem jest konieczność coraz szybszego projektowania, skracanie procesów wdrożeniowych. Podsumowując – dużo się dzieje, obserwowanie rynku opakowań kosmetyków jest fascynujące ponieważ tam przenika się wiele inspiracji.

 

Zmiany_rynkowe_wplywajace_na_trendy_w_opakowaniach_Na_podstawie__Analiza_wlasna_i_Rexam_annual_report_2010..jpg

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino