Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

Satysfakcja gwarantowana!

„W procesie projektowania najważniejsze było to, co dostaliśmy od klienta – zaufanie”, podkreśla Maciej Nadolski, przedstawiciel agencji 44 DESIGN. O pracy nad zwycięskim projektem – puszką MAZURAQUA mobican oraz poziomie tegorocznej edycji konkursu ART OF PACKAGING opowiada Czytelnikom magazynu PACKAGING POLSKA.

 

Packaging Polska: Jakie korzyści marketingowe dostrzega Pan w możliwości wzięcia udziału w konkursie ART OF PACKAGING ?

Maciej Nadolski: Myślę, że to jest oczywiste – najważniejszy konkurs branżowy w kraju, możliwość porównania się z innymi, szansa na dalszy rozwój i autoprezentację. Trochę jest w tym ambicji, chęci udowodnienia sobie i innym… bez cienia hipokryzji, to „łechce” ego.

 

PP: Jak ocenia Pan poziom tegorocznej edycji konkursu?

MN: Jak co roku bardzo duża różnorodność projektów. Byłem już kilka razy nominowany do nagrody w ubiegłych latach i widzę progres zjawiska, jakim jest szeroko pojęty „design”. Fascynujące jest to jak peregrynuje myśl ludzka, jak pojawiają się nowe pomysły, zaskakujące rozwiązania, jak dużo jest nowych, młodych ludzi w tym zawodzie.

 

PP: Jako projektant na co szczególnie zwraca Pan uwagę podczas tworzenia opakowań?

MN: Oczywiście najważniejszy jest brief klienta. To on decyduje o produkcie i jego losach, on ponosi ryzyko finansowe, ma informacje o wielkości sprzedaży, możliwościach rynku, nastawieniu konsumentów. My – projektanci – mamy za zadanie odnaleźć w tej gmatwaninie informacji ścieżkę, która poprowadzi do celu, jakim jest sukces komercyjny.

Specjalnie o tym mówię, ponieważ mimo ambicji artystycznych, trzeba skupić się na dopasowaniu do siebie wszystkich danych o założeniach projektu, a te często kłócą się z własnym gustem, poczuciem estetyki, itd. To cała filozofia produktu i zarazem przekleństwo  przy projektowaniu. Czasem jednak klient pozostawia nam wolną rękę i wtedy zaczyna się zabawa…

 

PP: Jaka idea przyświecała podczas tworzenia projektu?

MN: To kompilacja wielu pomysłów, obserwacja rynku, trendów, stała chęć znalezienia nowego zastosowania dla już istniejącego produktu i opakowania. Ale najważniejsze było to, co dostaliśmy od klienta – zaufanie.

 

PP: Jaki wpływ ma, Pana zdaniem, opakowanie na wizerunek produktu i marki? Czy odgrywa ono istotną rolę podczas podejmowania decyzji zakupowych?

MN: To co powiem to truizm – oczywiście, że olbrzymie. W całej masie produktów, obecnej na przysłowiowej półce, trzeba się wyróżnić, pokazać z najlepszej strony, znaleźć drogę do…portfela klienta. Projektowanie opakowań ma służyć naszym zleceniodawcom, pomóc w rozwoju ich firmy, a nam dać satysfakcję i pieniądze. Oczywiście nie można kierować się wyłącznie tymi przesłankami, ale zapominając o nich stajemy się tylko wybitnymi operatorami zamka przy szufladzie z prawdopodobnie genialnymi projektami. Serce i rozum to odwieczny konglomerat dobrego projektowania i szczęśliwego życia.

Czy opakowanie odgrywa istotną rolę podczas podejmowania decyzji zakupowych? Bardzo często stojąc przed wyborem w sklepie kieruję się jakością opakowania, jego innowacyjnością, ciekawością, co jest w środku i czy odpowiada to mojemu wyobrażeniu. A pracując i mając wgląd do badań rynku wiem, że do 60 proc. decyzji zapada przed półką sklepową pod wpływem impulsu, emocji. Więc wyzwalajmy emocje, zaciekawiajmy oko, kuśmy klientów naszą pracą, a satysfakcja będzie gwarantowana!

 

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty