Poland is No. 1. Otwarcie nowej fabryki Smurfit Kappa Pruszków.

data publikacji: lipiec 2011

Foto1:

Na kreatywnej wystawie przygotowanej przez Smurfit Kappa Pruszków dosłownie wszystko wykonane było z tektury.

Pomimo, iż Smurfit Kappa Group to globalny koncern, który ma swoje siedziby w prawie 400 lokalizacjach na całym świecie, od Azji aż po obie Ameryki, to ostatnie inwestycje grupy jasno wskazują, że to właśnie w Polsce zamierza rozwinąć swoje ogromne skrzydła. „Każdy kraj, w którym mamy siedzibę jest inny. Najważniejsza w biznesie jest produktywność, a w Polsce zapewniają nam ją bardzo mądrzy ludzie, z wyznaczonymi do osiągnięcia celami” – powiedział Gary McGann, Prezes Smurfit Kappa Group, podczas uroczystego otwarcia nowej inwestycji w Pruszkowie.

 

Oficjalne otwarcie nowej fabryki grupy Smurfit Kappa w Pruszkowie odbyło się z wielką fetą w czerwcu br. Obecność takich gości, jak: Ambasador Irlandii, Zastępca Prezydenta Pruszkowa czy cały management Smurfit Kappa Group podkreślała rangę wydarzenia. Klienci, pracownicy firmy, władze lokalne oraz dziennikarze zebrali się przed zakładem, by zobaczyć pruszkowską fabrykę od kuchni i poznać plany grupy Smurfit Kappa na kolejne lata.

 

Jeden cel

Uroczystość rozpoczął Emmanuel Rougier, Dyrektor Generalny Smurfit Kappa Warszawa i Pruszków, i choć nie jest Polakiem, ku zaskoczeniu wszystkich przygotował powitanie w naszym ojczystym języku. Następnie Jacek Niewęgłowski, Dyrektor Handlowy Smurfit Kappa Warszawa i Pruszków, podsumował: „Dziś jest oficjalne zakończenie rozbudowy fabryki w Pruszkowie, która trwała 3 lata i obejmowała automatyzację produkcji i logistyki wewnętrznej oraz budowę nowego magazynu. Całe przedsięwzięcie powstało w jednym celu: zapewnieniu satysfakcji klientów poprzez wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom”. Multimedialne prezentacje, stanowiące uzupełnienie wygłaszanych przemówień, przybliżyły zgromadzonym organizację i politykę koncernu Smurfit Kappa, możliwości produkcyjne całej grupy, jak i przedstawiły sytuację na rynku opakowań kartonowych w Polsce. Ambasador Irlandii Eugene Hutchinson przypomniał, że rozwój Smurfit Kappa w Polsce nie byłby możliwy, gdyby nie ważne wydarzenia historyczne (transformacja ustrojowa i wstąpienie Polski do Unii Europejskiej), które otworzyły nasz kraj na międzynarodowych inwestorów. „Polska jest dla Smurfit Kappa Group wielką szansą, gdyż właśnie teraz kraj ten rozwija się bardzo szybko, rok przed Euro 2012 można zauważyć jak wiele się zmieniło” – podkreślił Saverio Mayer, Prezes Smurfit Kappa Polska. Kulminacyjnym momentem uroczystości było przecięcie symbolicznej wstęgi przez Ambasadora Irlandii Eugene’a Hutchinsona, Zastępcę Prezydenta Pruszkowa Andrzeja Kurzelę, Prezesa Smurfit Kappa Group Gary’ego McGanna oraz Prezesa Smurfit Kappa Corrugated Group Roberto Villaquirana, po czym otworzyły się drzwi do zakładu, gdzie na gości czekała niebanalna wystawa kartonowych możliwości Smurfit Kappa i wycieczka po fabryce z przewodnikiem.

 

Foto2:

Zasadzone przed fabryką drzewko ma rosnąć wraz z możliwościami produkcyjnymi zakładu. Na zdjęciu Prezes Smurfit Kappa Group Gary McGann oraz Prezes Smurfit Kappa Corrugated Group Roberto Villaquiran.

Jeden organizm

Zakłady Smurfit Kappa w Pruszkowie i w Warszawie, choć znajdują się w dwóch różnych lokalizacjach, łączy jedna filozofia, jeden zarząd, jeden system zarządzania. Oddział w Warszawie specjalizuje się w opakowaniach na owoce i warzywa P84 oraz w opakowaniach o dużych rozmiarach XL, XXL i havy duty m.in. dla rynku elektronicznego, branży budowlanej, RTV  i AGD. Specjalizacja oddziału w Pruszkowie to opakowania klapowe oraz wykrojnikowe dla rynku FMCG i chemii gospodarczej. Jak twierdzi Dyrektor Naczelny Smurfit Kappa Warszawa i Pruszków, Emmanuel Rougier, wspólne zarządzanie daje zakładom możliwość szerokiej obsługi produkcyjnej i logistycznej, a certyfikaty jakości i zarządzania pozwalają spełniać życzenia nawet najbardziej wymagających klientów.

Fabryka w Pruszkowie zaczęła działać w 1997 roku jako Munksjö Packaging, w roku 2002 została kupiona przez Jefferson Smurfit Group. Aktualna powierzchnia zakładu wynosi 16 tys. m², gdzie naraz magazynować można 5 tys. palet. Możliwości produkcyjne Smurfit Kappa Pruszków w zakresie produkcji opakowań z tektury wynoszą ok. 100 mln m² rocznie, a w fabryce zatrudnionych jest 120 pracowników. Największym rynkiem obsługiwanym przez zakład w Pruszkowie jest sektor żywności, środków higienicznych i elektroniki. „Ta inwestycja powstała, by realizować przyszłe potrzeby naszych klientów. Nasz nowy magazyn pozwoli Wam na składanie zamówień ogromnych ilości opakowań” – powiedział do klientów Emmanuel Rougier. Inwestycja w Pruszkowie objęła budowę nowego budynku (o powierzchni 8300 m²), zakup nowych maszyn oraz modernizację tekturnicy. „Dla Smurfit Kappa Group centralna i wschodnia Europa jest teraz bardzo ważnym miejscem rozwoju. Polska jest dla nas klasycznym przykładem tego, że warto tu inwestować. Duża populacja, rosnące zadowolenie, duża międzynarodowa aktywność biznesowa, bardzo dobrze wykształceni ludzie i co ważne dla nas – głębokie historyczne i mentalne powiązanie Polski z Irlandią. Podsumowując, z powodów biznesowych, demograficznych i rozwojowych Polska jest bardzo interesującym punktem na mapie biznesu międzynarodowego” – uzasadnił lokowanie ogromnego kapitału grupy Smurfit Kappa w naszym kraju Gary McGann.

 

Więcej niż opakowania

Chociaż Smurfit Kappa jest firmą produkcyjną świadczy również usługi. W oparciu o indywidualne życzenia klienta producent dostosowuje rodzaj papieru, parametry tektury, konstrukcję kartonu oraz zadruk opakowania. Wyszkolona kadra specjalistów zaangażowana jest w proces narodzin opakowania, począwszy od analizy samego produktu poprzez proces pakowania i magazynowania, aż do jego sprzedaży i ekspozycji w sklepie. W każdym oddziale Smurfit Kappa Group znajdują się laboratoria, gdzie papier, tektura i opakowania poddawane są kompleksowym badaniom w celu ich optymalizacji. Wszelkie działania podejmowane przez Smurfit Kappa Group zgodne są z polityką zrównoważonego rozwoju, którą potwierdzają publikowane każdego roku raporty. Gary McGann w swoim przemówieniu zdradził przepis na sukces grupy: „Działamy zawsze dla dobra krajów i w zgodzie ze społecznościami, z którymi mamy przyjemność współpracować. Najważniejsi są dla nas nasi pracownicy, dlatego staramy się stwarzać im możliwości ciągłego rozwoju, a za wszystkie postępy nagradzać, bo przecież tak naprawdę to oni generują wysoki poziom satysfakcji naszych klientów”. Jak przystało na prawdziwie światową firmę wszystkie materiały stosowane do produkcji opakowań są czyste ekologicznie i przyjazne dla środowiska.

Posiadając w naszym kraju pięć zakładów, Smurfit Kappa Poland ma udziały rzędu 12 proc. w rynku. Ze sprzedaży swoich opakowań w zeszłym roku polskie zakłady zarobiły 440 mln zł. Szybki rozwój grupy i stałe inwestycje zaprzeczają powszechnie wygłaszanej opinii o zastoju w opakowalnictwie. Plotki te dementuje z uśmiechem na twarzy Gary McGann:Kryzysu nie ma i nie było w branży opakowaniowej, a wręcz przeciwnie rynek ten sale się rozwija. Nasza firma w 2009 roku osiągnęła wzrost rzędu 15-16 proc. Ludzie nie przestali, w związku z głośnymi w mediach zapowiedziami kryzysu, jeść i pić, stale kupują sprzęty AGD, środki chemiczne, a każdy produkt potrzebuje przecież opakowania”.  

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty