Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Produkcja w systemie Ako7Color

Na zdjęciu od lewej: Od lewej: Michał Drożdż - regionalny szef sprzedaży Koenig & Bauer (CEE), Janusz Jaroszyński - dyrektor produkcji, Grzegorz Łajca - prezes zarządu, Krystyna Piekarska - kierownik produkcji (wszyscy Akomex) i Jan Korenc - prezes zarządu Koenig & Bauer (CEE).

© Akomex

Drukarnia Akomex, będąca częścią Akomex Group i zajmująca się produkcją kartonowych opakowań spożywczych, zainwestowała w nową maszynę  Rapida 106-7+LTTL SPC ALV3 firmy Koenig & Bauer. Rozwiązanie ma pozwolić firmie na zwiększenie wydajności i jakości produkowanych opakowań, realizacje projektów uwzględniających szerszy gamut kolorystyczny oraz dalszą ekspansję na rynkach Unii Europejskiej i USA.

Realizowany w maszynie Rapida 106-7+LTTL SPC ALV3 druk 7-kolorowy umożliwia  pokrycie 95 procent kolorów Pantone, a wszystko dzięki konwersji barw specjalnych  na kolory z palety CMYKOGV. Urządzenie pozwala na zadruk podłoży o grubości do 1,2 mm. Jego konfiguracja uwzględnia m.in. specjalny format płyt; systemy SPC, PlateIdent i SRW oraz technologię kontrolno-pomiarową (Ergotronic ColorControl, QualiTronic ColorControl, ACR oraz LogoTronic Professional). Wśród korzyści z zastosowania tego rozwiązania drukarnia wymienia oszczędność czasu, większą proekologiczność opakowania dzięki redukcji zużycia energii, wody i środków do czyszczenia maszyny, a także stabilność i powtarzalność produkcji opakowań w systemie Ako7Color. „Druk siedmiokolorowy, uwzględniający system CMYK i trzy kolory dodatkowe był naszym oczkiem w głowie od dawna i próby z nim związane czyniliśmy już od pewnego czasu. Jednak dopiero implementacja specjalistycznego oprogramowania oraz maszyny Rapida 106 pozwoliło na pełne wdrożenie tej technologii. Dla celów marketingowych ochrzciliśmy je mianem Ako7Color i muszę przyznać, że zdobywa ono coraz większe uznanie u naszych klientów” - mówi Grzegorz Łajca, prezes Akomex Group. Podkreśla on także, że dzięki nowej maszynie potencjał produkcyjny starogardzkiego zakładu wzrósł o około 10 procent.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty