Koniec gdybania

Gdyby tak, chcąc wprowadzić na rynek nowy produkt, klient w jednym miejscu mógł porozmawiać o jego opakowaniu, obejrzeć prototyp, poradzić się w kwestii drukarni, lub wręcz powierzyć specjaliście pieczę nad produkcją? Tak. Może! Znana z tego jest Agencja Reklamowa Tango, od 1991 roku obecna na rynku, która pracuje nad wizualizacjami marek.

 

 

„Końcowy efekt to wysiłek całego zespołu” – podkreślają pracownicy Tango. Efekty te natomiast są tak zadowalające, że wielu klientów decyduje się zlecać Agencji również kontrolę nad drukiem.

 

Od początku chodziło o opakowania, a kiedy człowiek zajmuje się nimi przez 24 lata, zebrane doświadczenia pozwalają mu na wypracowanie własnych metod postępowania. Skutecznie, w odpowiednim czasie i maksymalnie unikając błędów. Zdolność do koncentracji nad opakowaniem jest w Tango dokładnie tak samo ważna, jak koncentracja tancerzy na kolejności kroków.

 

Praca organiczna – brief

Ile osób potrzebnych jest do stworzenia projektu opakowania? Ponoć nieładnie jest odpowiadać pytaniem na pytanie, jednak… A o jakie opakowanie chodzi? Zespół Agencji zgodnie mówi: „Tango, jak na specyfikę jej działalności, jest bardzo dużą firmą, zatrudniającą szereg specjalistów zajmujących się różnymi etapami procesu powstawania opakowania, łącznie z jego produkcją”. Zaczyna się od przeprowadzenia dokładnego briefu z klientem, które to zadanie należy do managera projektu – to on kontroluje cały proces i nim zarządza, korzystając z pomocy wszystkich agencyjnych fachowców.

Następnym ogniwem jest dział kreacji – serce agencji. Właśnie tutaj „dzieje się magia”, czyli następuje zamiana teoretycznych ustaleń w cyfrowy projekt. Do klienta trafiają najlepsze prace, autorstwa nie jednego, a dwóch (czasami nawet trzech!) projektantów. „Końcowy efekt to wysiłek całego zespołu” – opowiada Ewa Wiśniewska, kierownik działu marketingu i sprzedaży. Rzekłoby się, że projektowanie opakowania przypomina tam komponowanie fortepianowego utworu na cztery ręce.

 

Zależy nam, by koncepcje odpowiadały na założenia briefu, ale prezentowały punkt widzenia kilku designerów. Nie chcemy by wychodziły spod jednej ręki. Do klienta trafiają najlepsze prace, wybrane spośród wielu, po dyskusjach i konfrontacjach wewnątrz firmy. Końcowy efekt to wysiłek całego zespołu. 

  

Nasz typ – prototyp

Kolejny etap to stworzenie profesjonalnego prototypu opakowania. Posiadanie działu prototypowania to bardzo wysoki i wyjątkowy standard na rynku, który Tango spełnia dzięki swojemu parkowi maszynowemu. Składają się na niego: ploter Fuji Acuity 1600 UV, urządzenie tnąco-bigujące Konsberg 20XL i oprogramowanie GMG do tworzenia proofów.

Co dwie głowy to nie jedna – przygotowywaniem projektu zajmuje się grupa specjalistów łącznie z parą projektantów.

Klienci Agencji otrzymują wierne odwzorowania opakowań w technice offsetowej i fleksograficznej. „Po akceptacji koncepcji możemy przesłać do klienta np. kilka sztuk opakowań do testowania marketingowego czy logistycznego. Pozwala to także na przedstawienie kilku wersji grafiki i możliwość wyboru opakowania w jego docelowej formie”. Etap wyboru koncepcji jest spektakularnym procesem, nie kończącym jednak  jeszcze pracy. „Przed nami szereg uzgodnień merytorycznych i decyzji technicznych dotyczących surowców, uszlachetnień, czy wreszcie, wybór samej drukarni, która  najskuteczniej urzeczywistni nasz projekt”.

Profesjonalność takiego podejścia przekonuje wielu klientów, którzy zlecają specjalistom Agencji Tango cały proces produkcji opakowań i pieczę nad komunikacją z drukarnią. Odpowiada za nią dział produkcji.


Przygotowanie do druku  jak i wygenerowanie  certyfikowanego proofu cyfrowego jest jednym z końcowych etapów, należącym w pełni do zespołu DTP. Jednakże nasza rola nie kończy się w chwili przekazania projektu i wydruków próbnych do drukarni. Monitorujemy proces przygotowania, jak i sam druk. Często klient powierza nam produkcję opakowań. Jest to równoznaczne z przekazaniem tematu do naszego DZIAŁU PRODUKCJI.

 

Relacje

Wszystkie omówione etapy wiążą ze sobą ludzi odpowiedzialnych za pewne części procesu, decydujących o jego przebiegu. Stwarza to wiele zagrożeń związanych z błędnym przekazywaniem i rozumieniem informacji, a także podejmowaniem decyzji, ich brakiem lub zmianami.

 

Park maszynowy umożliwia tworzenie prototypów opakowań dla klienta. Zajmuje się tym specjalny dział, który w razie potrzeby wyprodukuje egzemplarze do testów marketingowych.

 

Dotyczy to relacji: agencja – klient, agencja - drukarnia czy też wewnętrzne uzgodnienia w samej agencji. To z kolei przekłada się na wydłużenie czasu pracy nad opakowaniem oraz generowanie pewnych błędów, a co za tym idzie – dodatkowych, niepotrzebnych kosztów. „Jeżeli te zagrożenia zderzymy jeszcze z dynamicznie rozwijającym się rynkiem opakowań, rosnącym zapotrzebowaniem klientów na coraz to inne projekty, wynikające z nowych technologii, zmiany zachowań i świadomości konsumentów, innej, lepszej komunikacja marki, czy wreszcie z rosnącym znaczeniem marki własnej, rodzi się silna potrzeba zmiany w kierunku ulepszenia i uproszczenia dotychczasowego procesu przepływu informacji i podejmowania decyzji. Nasi klienci oczekują od nas skutecznych opakowań w najkrótszym możliwym czasie”.

 

 

W studio, na platformie…

To właśnie przyczyniło się do decyzji o dużych inwestycjach w Tango. Jak wiadomo – „nie ma hardware’u bez software’u” – dlatego zakupy objęły nie tylko nowe urządzenia do projektowania, lecz również oprogramowanie Web Center i StudioESKO. Pierwsze z nich jest internetową platformą, scalającą wszystkie działania dotyczące jednego projektu; pozwalającą prześledzić ustalenia, uwagi, zalecenia, poprzez zachowanie historii zmian i przekazywanych korekt; wymuszającą decyzje przy każdym elemencie procesu. Umożliwia ono zarządzenie dokumentami poprzez stronę Web, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo przechowywania danych. Zaawansowany system akceptacji pozwala na akceptację przez użytkowników, grupy użytkowników oraz akceptację wielostronicową. „Wspólnie z firmą Digiprint wybraliśmy grupę modułów najlepiej spełniającą nasze oczekiwania”.

StudioESKO natomiast jest zestawem programów do projektowania pudełek, etykiet, sleevów, opakowań giętkich i wielu innych, umożliwiającym szybko i w najwyższym stopniu realistycznie przedstawić opakowania wirtualnie, z dodaniem opcji finishingu (tłoczeń, hot stampingu, lakierów).

Tworzenie prototypów dla klienta do wysoki standard. Agencja Reklamowa Tango może pochwalić się taką usługą jako jedna z nielicznych.

 
 

„Opakowania można obracać oraz składać i rozkładać sprawdzając poprawność rozwiązania. Zmiany w czasie rzeczywistym pojawiają się również na ekranie klienta tak, że może on zareagować błyskawicznie” – komentują specjaliści z Tango. Narzędzia są proste w obsłudze, a w programie zapisuje się cała historia współpracy. Instalacja nowego oprogramowania oraz jego integracja ze sprzętem drukującym i wycinającym w dziale prototypowania umożliwia kompleksową obsługę klientów w zakresie doradztwa, projektowania, prototypowania i zarządzania cyklem życia opakowania (Life Cykle Managment). Proces przepływu informacji, akceptacji poszczególnych etapów i prototypowania, integrowany przez Web Center, jest ustawiony zgodnie z wymaganiami klienta, a kontroluje go menager projektu. Aplikacje 3D Studio i ArtiosCAD stanowią podstawę stworzenia konstrukcji i dedykowanych im projektów graficznych. Dzięki GMG FlexoProof  powstają certyfikowane proofy kontraktowe, a dzięki GMG ProductionSuite, wydruki realistycznych modeli mock-up w technologii UV.

 

Brzmi jak wejście na wyższy poziom projektowania i rzeczywiście, Agencja przeprowadziła szereg specjalnych szkoleń dla pracowników oraz swoich stałych klientów. Po prostu know-how każdemu, kto opakowania traktuje jak pasję.

Rok 2015 będzie kluczowy dla dalszego rozwoju inwestycji w oprogramowanie firmy ESKO. Tango oczekuje na kolejny moduł oprogramowania StudioESKO. Będzie to StoreVisualiser, który umożliwi klientom ocenę przyszłych opakowań na półce sklepowej wśród opakowań innych producentów.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Hot red – to prawdziwa miłość!

Czerwony to kolor miłości. Powszechnie wiadomym jest, że czerwony jest kolorem dynamiki, przyciąga uwagę i ma bardzo silny ładunek emocjonalny. To najgorętsza ze wszystkich barw, to kolor życia, emocji i skrajnych uczuć. To właśnie na dowód głębokiego, gorącego uczucia kupujemy czerwone róże oraz pralinki w opakowaniu w kształcie czerwonego serca.

Ankieta

Jak oceniasz nową stronę internetową

5
4
3
2

Ogłoszenia

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty