Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Thimm rozbudowuje czeski zakład

Dzięki nowej maszynie firma będzie mogła lepiej spełniać wymagania klientów w zakresie mniejszych ilości zamówień i krótszych terminów dostaw.

© Thimm Group

Thimm, producent opakowań i ekspozytorów, dokonał kompleksowej inwestycji w celu dalszego rozwoju swojego czeskiego zakładu produkcyjnego we Všetatach. Głównym elementem rozbudowy jest instalacja nowej, nowoczesnej maszyny do produkcji tektury. Urządzenie zostało oddane do eksploatacji na początku roku.

Maszyna do produkcji tektury falistej MF-A o długości 134 metrów z logistyką rolkową producenta maszyn BHS Corrugated Maschinen- und Anlagenbau ma szerokość roboczą 2,80 metra i pracuje z prędkością 400 metrów na minutę. Dzięki zainstalowaniu nowej maszyny firma zwiększyła wydajność produkcji tektury falistej w czeskim zakładzie aż o 30 procent. Produkowane są takie rodzaje tektury falistej jak: E, B, C, T, EE, EB, BC oraz F i FE. Jak podkreśla Michael Weber, dyrektor ds. strategii korporacyjnej i marketingu w firmie Thimm, nowa maszyna umożliwia produkcję tektury falistej z nadrukiem cyfrowym na roli, dzięki czemu nadaje się do produkcji zarówno dużych, jak i małych serii, umożliwiając szybszą realizację zleceń. Rozwiązanie posiada również własny system monitorowania  jakości, co przekłada się na zwiększoną rentowność zakładu oraz zużywa do 15 procent mniej energii w porównaniu z poprzednią maszyną.

Oprócz instalacji nowej maszyny do produkcji tektury falistej, producent przeprowadził modernizacje i uzupełnienia w urządzeniach peryferyjnych, dzięki czemu można na przykład ustawić nowy magazyn pośredni, nową jednostkę do przygotowywania kleju oraz nowy, większy magazyn rolek. Ponadto wcześniej rozbudowano halę i zakupiono nowe elektryczne wózki widłowe. Firma zainwestowała w ten zakład w sumie około dziesięciu milionów euro.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty