Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Firma z wizją przyszłości. Dynamiczny rozwój Grupy Akomex

Grzegorz Łajca, Prezes Grupy Akomex
© Grupa Akomex

Grupa Akomex to znana i ceniona na polskim i europejskim rynku firma działająca w branży opakowań kartonowych i etykiet. Dzięki przemyślanej strategii rozwoju i nieustannym inwestycjom Grupa Akomex od kilkudziesięciu lat prężnie się rozwija i z powodzeniem zaspokaja oczekiwania swoich klientów potwierdzając niezawodność i najwyższą jakość swoich rozwiązań.

O inwestycjach, rozwoju ekologicznym oraz o planach na przyszłość opowiada Grzegorz Łajca, Prezes Grupy Akomex, która produkuje kartonowe opakowania, ulotki, etykiety m.in. dla branż farmaceutycznej, kosmetycznej czy spożywczej.

Packaging Polska (PP): Mijające lata były dla Grupy Akomex okresem znaczących inwestycji. Uruchomiliście m.in. nowy zakład produkcyjny w Aleksandrowie Kujawskim. Czy te inwestycje wpłynęły na obecną sytuację firmy i poprawiły efektywność spółek z Grupy?
Grzegorz Łajca, Prezes Grupy Akomex (GŁ):
Ostatnie lata były czasem dynamicznego rozwoju Grupy. Tylko w trakcie minionych 2 lat zainwestowaliśmy ponad 40 mln zł w rozwój produkcji. Wspomniana hala w Aleksandrowie Kujawskim ma ponad 1800 metrów kwadratowych powierzchni. Zakupione do niej maszyny są nowoczesne i bardziej energooszczędne, co przyczynia się m.in. do obniżenia kosztów produkcji. Uruchomienie nowej hali zwiększyło moce produkcyjne spółki o około 30 procent (w zakresie produkcji dla farmacji).
Obecnie Grupa Akomex jest na stabilnej drodze rozwoju. Dzięki zmianom w strukturze firmy, wcześniejszym inwestycjom oraz wzroście eksportu zeszły rok zakończyliśmy z istotnym wzrostem sprzedaży. Szczególnie cieszy nas większa popularność naszych produktów w sektorze farmaceutycznym oraz nowe kontrakty w Europie Zachodniej. W tym roku również intensywnie powiększamy portfolio naszych klientów i utrzymujemy sprzedaż na wysokim poziomie. Planujemy również rozszerzenie naszej oferty produktowej, aby sprostać zmieniającym się potrzebom klientów.
PP: W tym roku będzie 30-lecie powstania Akomexu a w ubiegłym obchodziliście 50-lecie DrukPaku. Jakie plany ma Grupa na najbliższe lata?
GŁ:
Rzeczywiście firmy z naszej grupy są znane już od lat na rynku. W skład Grupy Akomex wchodzą obecnie 3 spółki: Akomex, DrukPak oraz PlanoPack w Danii. Zatrudniamy ponad 600 osób, a każdego roku zakłady produkcyjne firmy opuszcza ok. 2 miliardów opakowań. Naszym głównym celem na nadchodzące miesiące i lata jest dalszy rozwój obecności rynkowej Grupy Akomex oraz wdrożenie proekologicznych technologii w opakowaniach. Chcielibyśmy, aby produkowane przez nas rozwiązania miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. Nie będę też ukrywać, że chcemy nadal intensywnie zwiększyć sprzedaż eksportową. Obecnie już ponad 50 procent naszych produktów trafia do zagranicznych klientów.
PP: Jakie kroki planujecie podjąć, aby te ekologicznie oczekiwania konsumentów zaspokoić?
GŁ:
Naszym celem jest stałe zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne poprzez inwestycje w zrównoważone rozwiązania oraz promowanie odpowiedzialnych praktyk. Widzimy wyzwania związane z rosnącymi oczekiwaniami klientów dotyczącymi ekologii, ale także szanse w postaci nowych technologii i trendów, które możemy wykorzystać w naszych produktach. Spółki z grupy Akomex korzystają z poświadczeń PEFC obok FSC, które pozwalają na śledzenie pochodzenia surowców wykorzystywanych do produkcji. Dzięki tym certyfikatom wiadomo np. z jakiego drewna wyprodukowano surowiec na dane opakowanie, gdzie drzewo rosło oraz czy posadzono nową roślinę na jego miejscu. W chwili obecnej pracujemy nad sfinalizowaniem zagadnienia wyliczenia śladu węglowego dla każdego wytworzonego w naszych zakładach opakowania. Zebrane dane pozwolą na opracowanie polityki mającej na celu określenie realnego poziomu redukcji emisji śladu węglowego poprzez ciągły rozwój i działania w ramach zrównoważonego rozwoju.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty