Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Tektura falista na topie

Na zdjęciu: Maximilian i Jürgen Heindl. Jürgen Heindl przekaże stanowisko prezesa zarządu Progroup swojemu synowi Maximilianowi Heindlowi, pełniącemu obecnie rolę zastępcy prezesa zarządu, na przełomie lat 2022/2023.

© Progroup

Na początku października 2021 roku firma Progroup osiągnęła obroty w wysokości ponad miliarda euro. Tym samym wynik z poprzedniego roku został ponadto przekroczony już przed końcem roku 2021. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, wysokie obroty to przede wszystkim wynik przemyślanej strategii biznesowej, którą napędzają obecne trendy w branży opakowań: popularność sektora e-commerce oraz rosnąca świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju. To właśnie połączenie tych dwóch elementów zwiększa zapotrzebowanie na opakowania z tektury falistej.

„Obserwujemy to w wielu branżach - od przemysłu spożywczego przez urządzenia elektryczne i odzież po produkty farmaceutyczne i higieniczne. Do tego coraz intensywniejszy staje się wymóg ze strony konsumentów, a przez to i handlu, w zakresie konsekwentnego stosowania opakowań nadających się do recyklingu. W ten sposób opakowania z tektury falistej zyskują dodatkowo na znaczeniu w stosunku do innych produktów” - ocenia Jürgen Heindl.

Firma planuje kolejne inwestycje, które pozwolą na jej dalszy rozwój. Pod koniec sierpnia 2021 roku zapowiedziała ona budowę kolejnej fabryki formatów tektury falistej w Nadrenii-Palatynacie. W polskim Strykowie powstaje aktualnie dwunasty zakład produkcji formatów tektury falistej firmy, który jest trzecim z kolei w Polsce. W ten sposób Stryków ze zdolnością produkcyjną 825 milionów metrów kwadratowych rocznie stanie się jedną z największych lokalizacji produkcji tektury falistej na świecie. Ponadto w fazie planowania znajdują się dalsze projekty rozwojowe we Francji i Włoszech.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty