Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Opakowaniowy biznes

©Photogenica

 

Choć branża opakowaniowa wiąże się z wielkim i dochodowym biznesem, cały czas oficjalnie podlega Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego na Ministra . W związku z tym przedstawiciele polskiego przemysłu poligraficznego wystosowali petycję, która wzywa Premiera RP Mateusza Morawieckiego do zmiany ministerialnej podległości branży poligraficznej i opakowaniowej. Została ona podpisana przez Jacka Kuśmierczyka, Kanclerza Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, Pismo zawiera prośbę o zmianę podległości branży Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego na Ministra Przedsiębiorczości i Technologii lub Ministra Inwestycji i Rozwoju. Zwraca ono uwagę na to, że współczesna poligrafia jest stricte industrialną gałęzią gospodarki, a prawne akty, które odpowiadają za jej podległość Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego zostały podpisane w roku 1951 przez Bolesława Bieruta i Józefa Cyrankiewicza. Kwestii tej dotyczy także ustawa z roku 1961 podpisana przez Aleksandra Zawadzkiego. Wówczas przemysłowe powielanie treści i obrazu kojarzyło się głównie z produkcją gazet, czasopism oraz książek i wymagało restrykcyjnej kontroli ówczesnego reżimu. Jak głosi pismo: „Dzisiaj drukujemy opakowania, obwody scalone, tekstylia, materiały wykończeniowe, nośniki reklamy wielkopowierzchniowej, a nawet protezy w technologii 3D i reprezentujemy wysoce innowacyjny, dynamicznie rozwijający się sektor, strategiczny dla wielu innych branż gospodarki. Z tych względów potrzebujemy stałego kontaktu z przedstawicielami rządu, odpowiadającymi bezpośrednio za gospodarkę”. Jednocześnie twórcy petycji zapewniają, że nie zmniejszy się ich oddanie sprawom kultury, a druk albumów, literatury i periodyków traktują jako przywilej. Twórcy pisma piszą także: „Przede wszystkim jednak służymy rodzimej gospodarce i społeczeństwu, dla których stworzyliśmy 50 000 tysięcy miejsc pracy, przeszło 8 000 podmiotów gospodarczych oraz gwarantujemy przychody w wysokości prawie 15 mld złotych.” Pokazuje to, że po stronie poligrafii stoją racjonalne argumenty i być może wniosek spotka się z aprobatą rządu.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty