Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-20.06.2024 · PCI Days, Warszawa

03-05.09.2024 · Warsaw Print Tech Expo, Nadarzyn

09-10.10.2024 · Packaging Innovations, Kraków

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

Pudełko-reaktywacja!

© M. Kotowski

Jak projektować opakowania, by nie lądowały od razu w śmietniku? Odpowiedzi na to pytanie od listopada ubiegłego roku poszukiwali uczestnicy projektu organizowanego wspólnie przez Allegro i School of Form – Katedry Wzornictwa Uniwersytetu SWPS. Założeniem programu było tchnięcie drugiego życia w opakowania wykorzystywane do wysyłki towarów zakupionych przez Internet.

 

 

Finałowa prezentacja studenckich prac poprzedzona była serią wykładów z zakresu antropologii, grafiki i formy oraz omówieniem i przedstawieniem dostępnych na rynku rodzajów tektury falistej. - Zależy nam, aby opakowania stały się wielorazowe i wielofunkcyjne, a jednocześnie, by były maksymalnie wygodne oraz atrakcyjne wizualnie – wyjaśnia Alina Magowska, UX Researcher w Allegro. Zadaniem projektowym, jakie otrzymali studenci, było stworzenie właśnie takich rozwiązań.

 

Kreatywne umysły

Firma dała uczestnikom projektu wolną rękę. Ten krok okazał się strzałem w dziesiątkę – efekty pracy młodych twórców przeszły bowiem najśmielsze oczekiwania organizatorów. „Pragnęliśmy zobaczyć, co młodzi ludzie chcieliby zrobić z kartonem. To, co wyszło, bardzo nam się podoba” – podkreśla Konrad Synoradzki, UX Designer w Allegro. Gotowe rozwiązania można było obejrzeć podczas gali wieńczącej projekt, nazwanej przewrotnie Galą BOXu, która odbyła się 17 lutego w poznańskiej siedzibie Allegro, Pixelu. Na podstawie projektów, które powstały, firma wybierze te możliwe do wdrożenia.

 

Od pliku do produktu

Co zyskali uczestnicy projektu? Ogromną korzyścią była dla nich bliska współpraca z biznesem. - Cele projektowe zadane studentom wymagały od nich tego, żeby przyjrzeli się klientom platformy Allegro i ich stosunkowi do opakowania. Po efektach widać, że tę pracę dobrze odrobili, bo pomyśleli o bardzo różnych potencjalnych odbiorcach: o dzieciach, osobach starszych, młodzieży, tych, którzy dopiero się urządzają, ale także tych, którzy już mieszkają. Praca antropologiczna i badanie klienta zostały wykonane na medal – podkreśla Piotr Voelkel, właściciel School of Form. Studenci, którzy brali udział w projekcie, również są zadowoleni z efektów swojej pracy – zwłaszcza, że mogli pracować na „żywym organizmie”, a opracowane przez nich rozwiązania przybrały realne formy.

 

 

Uczestnicy projektu do powierzonego im zadania podeszli bardzo kreatywnie, uwzględniając różne grupy potencjalnych odbiorców opakowania. Z wysyłkowych kartonów powstały m.in. wieszaki na ubrania czy przybornik dla dzieci w wieku przedszkolnym.

© M. Kotowski

 

 

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty