Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Przełomowe worki papierowe

Producent maszyn pakujących Ilapak współpracował z Van der Windt Verpakking w celu opracowania innowacyjnego rozwiązania w zakresie pakowania – CartoPaper. W tym celu zastosowano flagowe urządzenie do pakowania worków Vegatronic 6000 firmy Ilapak. Nowy system obsługuje papierowe paczki i woreczki, które mogą zostać w pełni poddane recyklingowi dzięki kolekcji kerbside. Wyzwaniem związanym z opracowaniem folii papierowej, jest to, że wymaga ona zastosowania pewnej ilości tworzywa sztucznego, aby zapewnić skuteczne uszczelnienie i ochronę przed wodą, tłuszczem itp. Jeśli folia papierowa ma spełniać unijną normę dotyczącą recyklingu, zawartość tworzywa sztucznego musi być ograniczona do 5 procent masy. Według Ilapak większość folii papierowych dostępnych obecnie na rynku to w rzeczywistości wielowarstwowe laminaty kompozytowe niepodlegające recyklingowi. Deklarowana zawartość papieru wynosząca co najmniej 95 procent oznacza, że ​​papier ten można poddać recyklingowi. Wykorzystując system Vegatronic 6000 jako punkt wyjścia, Ilapak opracował maszynę do produkcji worków nadających się do recyklingu do pakowania świeżych produktów, wypieków, wyrobów cukierniczych i karmy dla zwierząt domowych. System uszczelnień Vegatronic 6000 również musiał zostać przeprojektowany. Zwykle podczas uszczelniania folii z tworzywa sztucznego ciepło jest dostarczane do środka obszaru uszczelnienia, stamtąd rozchodząc się na zewnątrz. Oznacza to, że może występować zmiana temperatury o 15-20° C na powierzchni uszczelniającej, dzięki czemu rozwiązanie jest uniwersalne.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty