Przyszłość pod znakiem customizacji

 

Historia sukcesu firmy Combilift rozpoczęła się dwadzieścia lat temu w irlandzkim Monaghan, kiedy Martin McVicar i Robert Moffett wpadli na pomysł, jak można inaczej, a przede wszystkim sprytniej, produkować wózki widłowe. Koncepcja przyjęła się. 26 kwietnia 2018 roku otwarto nowy, warty 50 mln euro zakład produkcyjny, za sprawą którego w następnych latach firma zamierza podwoić swoją produkcję. Nawet irlandzki premier Leo Varadkar nie odmówił sobie przyjemności udziału w uroczystości otwarcia zakładu.

 

 

 

Autor: Michael Seidl

 

Firma Combilift dostrzega rosnący popyt na urządzenia sterowane ręcznie i zamierza w następnych latach znacznie rozbudować ten obszar.

Założona w 1998 roku firma Combilift świętuje w tym roku jubileusz 20-lecia. Przedsiębiorstwo eksportuje 98 proc. swoich wózków widłowych i innych innowacyjnych rozwiązań do przeładunku do 85 krajów poprzez sieć 250 międzynarodowych dystrybutorów. Inwestycja o wartości 50 mln euro w nowy zakład produkcyjny o powierzchni 46 tys. m2 umożliwi firmie podwojenie jej produkcji w najbliższych latach. W swoim wystąpieniu Varadkar powiedział: „Combilift jest niewiarygodną historią sukcesu z Monaghan. Kiedy 20 lat temu powstawała firma, miała trzech pracowników, genialny pomysł i wiele determinacji w dążeniu do celu. Gratuluję Robertowi Moffettowi, Martinowi McVicarowi, kierownictwu i pracownikom dotychczasowych zdumiewających osiągnięć i życzę im wielu sukcesów w przyszłości”.

 

Firma Combilift została założona przez prezesa Martina McVicara oraz dyrektora technicznego Roberta Moffetta i jest irlandzkim przedsiębiorstwem prywatnym.

 

 

Historia Combilift

Firma Combilift została założona przez prezesa Martina McVicara oraz dyrektora technicznego Roberta Moffetta i jest irlandzkim przedsiębiorstwem prywatnym. Dwaj współwłaściciele skonstruowali pierwszy na świecie napędzany silnikiem spalinowym czterokierunkowy wózek widłowy Combilift. W pierwszym roku działalności garstka pracowników wyprodukowała 18 jednostek, a od tego czasu roczny wzrost gwałtownie przyspieszył. Podczas uroczystości McVicar opowiedział z humorem, że u początków istnienia firmy udało mu się nawet sprzedać jeden wózek podczas podróży poślubnej. Ta historia została nagrodzona zasłużonym aplauzem.

W ciągu ostatnich pięciu lat firma rozrosła się dwukrotnie. Do 85 krajów wysłanych zostało 40 tys. sztuk produktów. Towary Combilift opatrzone hasłem „Lifting Innovation” są obecnie wykorzystywane w wielu branżach i w najróżniejszych warunkach transportowych. Dlatego od momentu wprowadzenia pierwszego wielokierunkowego wózka widłowego portfolio produktów znacznie się rozrosło, a innowacyjny rozwój produktów oraz rozwiązania „na miarę” stanowią podstawy filozofii firmy. Combilift koncentrowała się zawsze na rynkach niszowych i z potwierdzonym sukcesem każdego roku wprowadzała na rynek jeden lub dwa nowe produkty, które z reguły opracowywane były we współpracy z klientami.

W ostatnich dziesięciu latach skupiano się na sektorze długich ładunków. Modele wielokierunkowe są przystosowane do obsługi długich ładunków, dzięki czemu transportują je bezpieczniej i mogą być stosowane w ciasnych przestrzeniach. Między 2008 a 2018 rokiem nastąpiła dywersyfikacja linii produktów. Skonstruowano oszczędzający miejsce wózek przegubowy Aisle Master, a dla obsługi wyjątkowo ciężkich ładunków opracowana została seria Straddle Carrier (Combi-SC). Combilift dostrzega także rosnący popyt na urządzenia sterowane ręcznie i zamierza w następnych latach znacznie rozbudować ten obszar. Nowy przykład tych osiągnięć stanowi wprowadzenie na rynek nowego podnośnego wózka widłowego Combi-HC-PPT o wysokiej produktywności.

 

Fabryka z najnowocześniejszą technologią

Nowy zakład produkcyjny o powierzchni 46 tys. m2 wybudowany na 40-hektarowej działce jest odpowiednio wyposażony na spodziewany wzrost firmy i należy do największych zakładów w Irlandii. Cztery linie montażowe o długości 90 m każda co 15 minut produkują gotowe urządzenie. Fabrykę wyróżnia nowoczesny i innowacyjny proces produkcji, przy czym największy nacisk kładzie się na zrównoważony rozwój. Aż 23 proc. powierzchni dachowej zajmują świetliki, dzięki czemu personel może wygodnie pracować przy świetle dziennym. Sztuczne oświetlenie składa się z ponad tysiąca lamp LED-owych z indywidualnymi czujnikami PIR. Panele solarne dostarczają 185 kW energii. Zrównoważone pozyskiwanie energii umożliwia także wykorzystujące biomasę urządzenie o mocy 1 MW napędzane drewnem z recyclingu. Urządzenie to nagrzewa kabiny wtryskowe i obszar montażu. W fabryce wykorzystywanych jest również 110 tys. l deszczówki.

Każdego tygodnia fabrykę opuszcza ponad 50 ciężarówek z gotowymi produktami, natomiast dostarczanych jest 50 ciężarówek wyładowanych komponentami. Części zamienne wysyłane są z Monaghan przez globalną sieć dystrybutorów. Nowa siedziba i zakład produkcyjny spełniają międzynarodowe normy jakości i bezpieczeństwa, w tym ISO 9001 (system zarządzania jakością), ISO 14001 (system zarządzania środowiskiem) oraz OHSAS 18001 (ochrona pracy).

 

 

Towary Combilift opatrzone hasłem „Lifting Innovation” są obecnie wykorzystywane w wielu branżach i w najróżniejszych warunkach transportowych.

 

Nowe miejsca pracy

„Intensywna inwestycja w kapitał ludzki pozwoli nam zrealizować nasze ambitne plany rozwoju”, twierdzi McVicar. „Od zapowiedzi o budowie nowej fabryki w 2015 roku zatrudniliśmy 230 dodatkowych pracowników i dalej zwiększamy zatrudnienie przez stworzenie w ciągu następnych trzech lat 200 nowych miejsc pracy - głównie dla specjalistów z obszarów łańcucha dostaw, produkcji, logistyki i mechatroniki”.

 

Zorientowanie na klienta

Martin McVicar jest zdania, że firma ustaliła standard masowej produkcji innowacyjnych, wytwarzanych zgodnie z życzeniem klienta produktów. Stąd jej gwałtowny rozwój i opinia uznanego na całym świecie prekursora w swoim sektorze branży. „Masowa customizacja to nowe wyzwanie, zarówno dla klienta, jak i dla producenta. Konsumenci coraz częściej oczekują produktów, które spełnią ich indywidualne wymagania. Producenci wózków widłowych, którzy oferują rozwiązania na miarę, produkują zwykle małe ilości. Ale my wyznaczamy nowy standard, mogąc oferować masową produkcję indywidualnie dopasowywanych produktów”.

Firma oferuje bezpłatną usługę logistyki i layoutu w postaci Combi-Connect. Pozwala ona klientom uzyskać jasny wgląd w zalety produktów Combilift i możliwości, jakie oferują one w zakresie ulepszania procesów biznesowych. „Nasi inżynierowie opracowują plany i rozwiązania w formie analiz przepływu materiału oraz animacji 3D, które pokazują optymalny potencjał załadunkowy i najlepszy przepływ materiału. Dziennie wykonywanych jest 150 do 200 layoutów”, opowiada McVicar. „Filozofia Combilift opiera się na dialogu z klientami. Tylko w ten sposób możemy zidentyfikować najlepsze rozwiązania dla ich specyficznych potrzeb. 7 proc. rocznego obrotu inwestujemy w dział badań i rozwoju, dzięki czemu możemy zaoferować najwyższy poziom indywidualizacji. Wzmożona współpraca z klientami pozwala nam osiągnąć maksymalną stopę zwrotu” – podsumowuje.

 

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Gra wyrafinowanych pomysłów...

Przedsiębiorstwa dokładają bardzo wielu starań, aby ich opakowania były piękne i kuszące. Bardzo dużo czasu poświęcają coraz to wymyślniejszemu wzornictwu, które można zauważyć na półkach sklepowych. Marketing produktowy przypomina wręcz wojnę projektantów. Las produktów w wysublimowanych opakowaniach na półkach sklepowych nie jest w obecnych czasach rzadkością. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty