Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Transport & Logistyka

Przedświąteczna oferta

Packeta, cyfrowa platforma dla e-commerce, przygotowała dla nowych klientów specjalną ofertę cenową na dostawy w okresie przedświątecznym do Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii. Dzięki temu firma oferuje niskie ceny  przy zachowaniu atrakcyjnych terminów dostaw, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich e-sklepów i wspierając je w zagranicznej ekspansji.

więcej »

Ekologiczne roboty

Firma DS Smith zainwestowała w dziesięć sterowanych automatycznie pojazdów (typu AGV), które zostały dostarczone do papierni w Kemsley w hrabstwie Kent i mają pozwolić producentowi zwiększyć wydajność produkcji i efektywność pod względem zrównoważonego rozwoju.

więcej »

Sprzedaż z ECP

Firma Sato wprowadziła na rynek nowy, ukierunkowany na klientów programu sprzedaży wybranych etykiet i taśm termotransferowych w odpowiedzi na zapotrzebowanie na zwiększoną wydajność operacyjną i zmniejszenie ilości odpadów w globalnych łańcuchach dostaw.

więcej »

Kolorowa varioPallet

Firma bekuplast rozszerzyła swoją ofertę produktów o kolorową europaletę. Wielofunkcyjna varioPallet przeznaczona jest do średnich i dużych obciążeń i występuje w kolorze czerwonym, niebieskim i zielonym.

więcej »

13,5 ton folii na przyłbice

Polski producent i dostawca folii oraz opakowań z tworzyw sztucznych KGL wykorzystał swoją specyfikacje produkcji do panującej w tej chwili sytuacji epidemii koronawirusa. Firma podjęła się inicjatywy przekazania ponad 1,5 tony folii do produkcji osłon na przyłbice, produkowanych przez Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy oraz Politechnikę Warszawską.

więcej »

Opakowanie na formuły dla niemowląt

Danone wprowadził Track & Connect – cyfrową usługę, która zapewnia konsumentom i sprzedawcom większą przejrzystość podczas całego łańcucha dostaw produktu.

więcej »

Przyszłość pod znakiem customizacji

Historia sukcesu firmy Combilift rozpoczęła się dwadzieścia lat temu w irlandzkim Monaghan, kiedy Martin McVicar i Robert Moffett wpadli na pomysł, jak można inaczej, a przede wszystkim sprytniej, produkować wózki widłowe. Koncepcja przyjęła się. 26 kwietnia 2018 roku otwarto nowy, warty 50 mln euro zakład produkcyjny, za sprawą którego w następnych latach firma zamierza podwoić swoją produkcję. Nawet irlandzki premier Leo Varadkar nie odmówił sobie przyjemności udziału w uroczystości otwarcia zakładu.

więcej »

Wielozadaniowość kluczem do sukcesu

W tym roku Raben, jako jedyny operator logistyczny, nawiązał współpracę z Europejskim Instytutem Innowacji i Technologii [ETI Food] w zakresie wprowadzenia nowatorskich rozwiązań dla sektora spożywczego. Jednym z najważniejszych zagadnień wśród projektów zgłoszonych oraz wdrażanych w ramach projektu jest rozwój usług co-packingowych.

 

więcej »

Przyszłość bez poślizgu. Prosty sposób na bezpieczny transport

We wciąż „kurczącym się” świecie, gdzie granice państw tracą swe dotychczasowe znacznie i coraz rzadziej stanowią bariery dla swobodnego przepływu towarów, niezwykle istotne staje się skuteczne zabezpieczanie ładunków, pokonujących znaczne odległości. Koszty reklamacji, wynikające ze zniszczeń powstałych w transporcie mogą nawet sześciokrotnie przekroczyć koszt wyprodukowania towaru.

więcej »

W ogrodzie naukowców. Nowoczesne opakowania do przechowywania i transportu kwiatów ciętych

Podczas transportu i przechowywania produktów opakowanie musi zabezpieczyć zawartość zarówno przed działaniem czynników zewnętrznych, jak i przed utratą jakości, spowodowaną czynnikami wewnętrznymi. Niektóre produkty są szczególnie podatne na zmiany środowiskowe i wymagają szczególnych warunków. Do takich „trudnych” produktów zaliczyć można kwiaty cięte, których wrażliwość na niekorzystne warunki podczas transportu i przechowywania jest nie tylko wyjątkowo wysoka, ale również uzależniona od gatunku. Polscy i holenderscy naukowcy właśnie pracują nad rewolucyjnym opakowaniem, które zabezpieczy delikatne rośliny przed mechanicznymi uszkodzeniami, zmianami temperatury i poziomu wilgotności etylenu, przyśpieszającego ich dojrzewanie.

 

więcej »

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty