Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Papier na prowadzeniu

Technologia produkcji butelek papierowych Paboco jest wspierana przez grupę wiodących firm z branży dóbr konsumpcyjnych i ekspertów branżowych, w tym P&G, Coca-Cola, Carlsberg, Absolut, LOréal, BillerudKorsnäs oraz Alpla.

© Procter & Gamble

Firma Procter & Gamble zaprezentowała pierwsze butelki marki Lenor wykonane z papieru. Rozwiązanie powstało we współpracy z Paboco. Projekt pilotażowy i sprzedaż produktów w papierowych opakowaniach rozpocznie się w 2022 roku w sklepach w zachodniej Europie. Ma on pozwolić producentowi na zwiększenie skali papierowych rozwiązań opakowaniowych dostępnych w ofercie. Jest on częścią strategii „Ambicja 2030”, w ramach której producent zobowiązał się do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych o połowę do 2025 roku. Butelka jest pierwszym taki rozwiązaniem produkowanym na skalę przemysłową, zarówno pod względem designu, jak i technologii. Opakowanie jest wykonane z papieru z certyfikatem FSC pozyskiwanego w sposób zrównoważony oraz cienkiej warstwy barierowej wykonanej z przetworzonego wtórnie materiału PET. Jak podkreśla producent, głównym założeniem jest stworzenie opakowania wykonanego w całości z papieru. Dlatego w przyszłości butelki będą posiadały barierę ochronną w postaci papierowej wyściółki, tworząc rozwiązanie, które w pełni będzie nadawać się do recyklingu w strumieniu papieru.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty