Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Mondi inwestuje w ekologię

Budowa nowej instalacji trwa, a oddanie do użytku nastąpi jesienią 2023 roku.

© Mondi

Mondi, producent papieru i opakowań z tektury, zainwestuje 20 milionów euro w dalszą poprawę zrównoważonego rozwoju produkcji celulozy w papierni Frantschach w Austrii. Papiernia, która w 2021 roku będzie obchodzić 140-lecie istnienia, od wielu lat jest samowystarczalna energetycznie i zaopatruje okoliczne gminy i zakłady przemysłowe w nadwyżki ciepła z procesu produkcji celulozy. „Papier jest najczęściej przetwarzanym materiałem na świecie, co potwierdzają statystki - 74% papieru i 83% opakowań na bazie papieru w Europie podlega recyklingowi. Nowe wyposażenie zakładu sprawi, że produkcja celulozy będzie jeszcze bardziej wydajna i zrównoważona. Modernizacja i rozbudowa instalacji wyparnej zwiększa ilość pozyskiwanego ciepła i zmniejsza zapotrzebowanie na parę. Zmniejsza on również chemiczne zapotrzebowanie na tlen w biologicznym oczyszczaniu ścieków o 140 ton rocznie- podkreśla Gottfried Joham, dyrektor zarządzający Mondi Frantschach. Decyzja o inwestycji była podyktowana potrzebą jak najlepszego wykorzystania drewna jako podstawowego surowca. „Drewno jest jednym z najważniejszych surowców dla przyszłości opartej na zasobach odnawialnych, a efektywność wykorzystania zasobów jest równie ważną kwestią. Uważamy się za pionierów w dziedzinie biogospodarki i czynimy to poprzez zwiększanie udziału produktów ubocznych z procesu produkcji masy celulozowej- dodaje Gottfried Joham. W tym konkretnym przypadku udział oleju talowego, który może b wykorzystywany do produkcji farb, klejów lub folii, zostanie zwiększony z 18 kg do 35 kg na tonę masy papierniczej.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty