Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Butelka Ice Tea z recyklingu

Lipton zachęca konsumentów do wspólnych wysiłków na rzecz troski o środowisko. Więcej o segregacji butelek rPET można zobaczyć w nowym filmiku reklamowym Lipton Ice Tea tutaj.

Lipton Ice Tea, marka należąca do koncernu Pepsico, która zajmuje się produkcją mrożonej herbaty, jako pierwsza w Polsce wprowadziła do obiegu butelki wykonane w 100 procentach z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Na nowych butelkach napoju znajdą się specjalne naklejki informujące o tym, że zostały one wykonane w 100 procentach z recyklingu. Co więcej, butelki te można ponownie przetworzyć w procesach recyklingu. Jest to sposób firmy na zmniejszenie ilości wykorzystywanych surowców pierwotnych i przejście na model gospodarki o obiegu zamkniętym. Działania te są kolejnym krokiem programu zrównoważonego rozwoju Pepsico, w ramach którego firma dąży do wykorzystania co najmniej 50 procent rPET we wszystkich butelkach używanych na terenie Unii Europejskiej do 2030.

Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym firma Lipton rezygnuje z pierwotnych tworzyw sztucznych, zamieniając je na tworzywa uzyskane z recyklingu. Umożliwi to zaoszczędzenie 2300 ton surowca pierwotnego, co jednocześnie oznacza, że do obiegu trafi o 86 milionów butelek mniej, a emisja dwutlenku węgla wyniesie o ponad 40 procent mniej niż w przypadku produkcji butelek z pierwotnych tworzyw sztucznych.

„Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15 procent naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej” – mówi Kamil Andrzejewski, Brand Manager w Lipton Ice Tea. „Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100 procentach z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało.” – dodaje.

W związku z panującą wśród Polaków niewiedzą, marka zdecydowała się wesprzeć wprowadzenie butelek rPET komunikacją w mediach społecznościowych i w punktach sprzedaży, aby zwiększyć świadomość konsumentów na temat recyklingu i prawidłowej segregacji odpadów, tym samym zachęcając ich do podjęcia wspólnych wysiłków na rzecz ochrony środowiska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty