Butelka Ice Tea z recyklingu

Lipton zachęca konsumentów do wspólnych wysiłków na rzecz troski o środowisko. Więcej o segregacji butelek rPET można zobaczyć w nowym filmiku reklamowym Lipton Ice Tea tutaj.

Lipton Ice Tea, marka należąca do koncernu Pepsico, która zajmuje się produkcją mrożonej herbaty, jako pierwsza w Polsce wprowadziła do obiegu butelki wykonane w 100 procentach z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Na nowych butelkach napoju znajdą się specjalne naklejki informujące o tym, że zostały one wykonane w 100 procentach z recyklingu. Co więcej, butelki te można ponownie przetworzyć w procesach recyklingu. Jest to sposób firmy na zmniejszenie ilości wykorzystywanych surowców pierwotnych i przejście na model gospodarki o obiegu zamkniętym. Działania te są kolejnym krokiem programu zrównoważonego rozwoju Pepsico, w ramach którego firma dąży do wykorzystania co najmniej 50 procent rPET we wszystkich butelkach używanych na terenie Unii Europejskiej do 2030.

Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym firma Lipton rezygnuje z pierwotnych tworzyw sztucznych, zamieniając je na tworzywa uzyskane z recyklingu. Umożliwi to zaoszczędzenie 2300 ton surowca pierwotnego, co jednocześnie oznacza, że do obiegu trafi o 86 milionów butelek mniej, a emisja dwutlenku węgla wyniesie o ponad 40 procent mniej niż w przypadku produkcji butelek z pierwotnych tworzyw sztucznych.

„Mimo że około 2/3 Polaków deklaruje segregację śmieci, statystyki pokazują, że tylko 15 procent naszych rodaków wie, jak to robić poprawnie. Polska ma także jeden z najniższych wskaźników recyklingu spośród krajów Unii Europejskiej” – mówi Kamil Andrzejewski, Brand Manager w Lipton Ice Tea. „Jest to jedna z barier powstrzymujących wielu producentów do przejścia na opakowania wykonane w 100 procentach z surowca wtórnego, którego jest po prostu za mało.” – dodaje.

W związku z panującą wśród Polaków niewiedzą, marka zdecydowała się wesprzeć wprowadzenie butelek rPET komunikacją w mediach społecznościowych i w punktach sprzedaży, aby zwiększyć świadomość konsumentów na temat recyklingu i prawidłowej segregacji odpadów, tym samym zachęcając ich do podjęcia wspólnych wysiłków na rzecz ochrony środowiska.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Luksus myślenia, mówienia i tworzenia...

 

Czy myślenie jest luksusem? Czy myślenie, par excellence, ma cokolwiek wspólnego z naszym codziennym życiem? Biorąc pod uwagę fakt, że według badań większość osób w ogóle nie myśli, to fakt, że ktoś myśli, zasługuje już na pochwałę. Natomiast jeśli ktoś głupio myśli to lepiej aby odpoczął.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty