-
CONTENT
-
Wydarzenia
- Golden Pixel Award 2019
- Luxury Packaging Awards 2019
- Technologia najwyższej jakości
- Miraclon nagrodzone
- Opakowaniowy biznes
- Transform dla digitalizacji
- Packaging Design Center
- Szereg produktów na Labelexpo
- Premiera na targach
- Dni otwarte w Fleksodruk
- Życie nabiera barw
- Heidelberg i opakowania na poziomie
- W kierunku GOZ
- Skondensowana dawka wiedzy
- Zgłoś swoje opakowanie!
- Giętkie zamknięcie
- Zrównoważony transport ma znaczenie!
- Ważny krok ku transformacji
- Poligrafia ponad podziałami
- Inwestycje na miarę
- W drodze ku GOZ
- Świętują 20-lecie
- Inwestycje na miarę
- Dwie dekady w Polsce
- W stronę nowoczesności
- Innowacje na pierwszym miejscu
- Coraz większe inwestycje
- Gwarancja bezpieczeństwa
- Jubileuszowa edycja ART of PACKAGING
- Perły wśród opakowań wyłowione!
- ECMA działa! Pierwsze spotkanie tematyczne ECMA Polska
- Intrograf zaprasza. Otwarcie w Lublinie
- Biznes się klei. Henkel PSA Forum we Wrocławiu
- Cyfrowa majówka. Xeikon Café
- Poszukiwani, poszukiwane. Relacja z targów easy fairs Packaging Innovations 2014
- Europa w puszce. Dni Otwarte w zakładzie produkcyjnym FPS w Skarbimierzu
- Joulupukki w Wieliczce. UPM Raflatac świętuje 5-lecie produkcji w Polsce
- Skaner czy Porsche? Zintegrowane systemy wizyjne EyeC na maszynie Langer2 firmy Jurmet
- Walka o żywność. O czym dyskutowano podczas konferencji „Dobra żywność – tradycja, jakość, perspektywy”
- Spacer z puszką. Ball Packaging Europe
- Nowoczesność w parze z tradycją. 20-lecie Miller Graphics Poland.
- Rozmiar XXL razy dwa. Nowa składarko-sklejarka firmy Versor Engineering.
- Kreatywność jest na fali. Relacja z otwarcia nowego zakładu MMP Neupack Polska w Bydgoszczy.
- Podwójna dawka emocji. Inspiracje z targów Poligrafia i Euro-Reklama 2013.
- Czar formowania. Relacja z wyjazdu do fabryki RPC Bramlage.
- Rewolucja w toku. Relacja z I Ogólnopolskiego Kongresu Recyklingu Opakowań.
- U progu rewolucji. Czas poważnie porozmawiać o odpadach.
- Więcej niż pudełko. Smurfit Kappa tworzy otoczenie sprzedaży.
- Puszka na drogę. Marsz z puszką od Ball Packaging Europe.
- Falista rocznica. Jubileusz produkcji tektury falistej i opakowań w TFP.
- Czynnik cywilizacyjno-twórczy. I. Kongres Przemysłu Opakowań.
- W odpowiednim czasie i miejscu. 30-lecie firmy Skanem Poznań.
- Zakodowany profesjonalizm. Inwestycje w firmie HIT-Kody Kreskowe.
- Mikołaj istnieje naprawdę. Tervetuloa Joulupukki kaksituhatta yksitoista tapahtumaan!
- Abc SRP. Branżowa konferencja Movidy.
- We wrześniu, w Poznaniu. Reminiscencje po Polagrze i Pakfoodzie.
- Bez granic. Otwarcie zakładu Plast-Box na Ukrainie.
- Poland is No. 1. Otwarcie nowej fabryki Smurfit Kappa Pruszków.
- More than plastics. Nowy zakład Heinz Plastics Polska.
- Interpack 2011. Jakość życia w świecie opakowań.
- What we do is HQ. Otwarcie nowej siedziby Edelmann Poland.
- W rozmiarze XXL. Inwestycje w QuadWinkowski.
- Powiew innowacji. Targi easyFairs Packaging Innovations.
- Gospodarka obiegu zamkniętego
- Dni otwarte w Fleksodruk
-
Biznes & Finanse
- Schumacher Packaging przejmuje firmę w UK
- Carrefour ze sklepem samoobsługowym
- AR Metallizing przejmuje Eurofoil
- Heidelberg na nowym kursie
- Srebrny jubileusz
- Z Chin do Polski
- Pięciolecie w BSC
- W stronę kartonów opakowaniowych
- Korzystna współpraca
- Inwestycja na przyszłość
- Nowy prezes zarządu
- Od badań po wdrożenia
- Liderzy zrównoważonego rozwoju
- Cyfrowe Dni Otwarte
- Foliowe innowacje
- Fundusze na innowacje
- Wsparcie na wagę złotówki
- Czy branża opakowań straciła szansę?
- Podróż przez pokolenia
- Bo wygląd to nie wszystko
- 200 lat KBA!
- Dodatni bilans przyszłości
- Nagrodzeni za innowacje
- Duży apetyt na małe łakocie
- Z myślą o środowisku
- SERdeczne porozumienie
- Polki stawiają na JAKOŚĆ życia. Bezpiecznie znaczy bezcennie.
- Tekturowe misie. Wydaje się, że tektura i opakowania podążają za gospodarką
- Serce do biznesu. Otwarcie nowej hali produkcyjnej firmy Chemopak w Pionkach pod Radomiem.
- Na 300 procent. BSC Drukarnia Opakowań SA
- Falista przyszłość. Nowa linia produkcyjna Smurfit Kappa Polska.
- Wyścig po makulaturę. Nowa maszyna Stora Enso w Polsce.
- Tempo nadal wysokie. Wyniki finansowe BSC Drukarnia Opakowań.
-
Targi
- Pharma&Cosmetic Industry Days – już w czerwcu!
- Jurmet po Labelexpo i K-Messe
- Targi K
- Dwie imprezy na plus
- Nowojorskie targi opakowań
- API prezentuje
- TAROPAK jako źródło rozwiązań
- Witamy w Poznaniu
- V Konferencja i Targi Producentów Marek Własnych Future Private Labels Poland & CEE
- Pierwsze takie targi w Polsce
- Rozwijające się wydarzenie
- Targi opakowań od podszewki
- Jesienne inspiracje
- 11. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations
- Paryski szyk
- Pod znakiem kosmetyków
- W doborowym towarzystwie
- Jak zarządzać markami własnymi?
- Branżowe korzyści
- W jednym miejscu i czasie
- Norymberski gigant
-
Druk
- Akademia Heidelberga. Multidot
- Korporacja DIC podpisała umowę
- Lakierowanie i efekty specjalne
- Nieznane oblicze RGB
- Aromat druku
- (Bez)barwny świat folii
- Cyfrowa (r)ewolucja
- Dobre uzbrojenie. KBA Rapida w Granpak
- Napędzani inkjetem. Heidelberg rozbudowuje dział Digital
- Zmień mój kolor. Nowoczesne technologie dla opakowań elastycznych
- Coś nowego! Technologia druku DecoType od Krones
- Od pierwszego wejrzenia. 3D Evolution od MMP Neupack Polska
- COŚ dla każdego. Kiedy luksus jest standardem
- Na podbój świata. Druk inkjetowy HP
- Magia innowacji. Trendy w druku etykiet na Labelexpo Europe
- Dwukrotnie szybsze. Domino
-
Etykiety
- Unidruk i Konica Minolta
- Folia na bazie drewna
- Środowiskowy sukces
- Nowa odsłona Avery Dennison
- Avery Dennison ekologicznie
- Eksperci w dziedzinie etykiet
- Polska na etykiecie
- Etykiety w high definition
- Bio-rozwiązanie dla etykiet
- Do wybory, do koloru!
- Szach-mat dla podróbek. Etykiety zabezpieczające – kontrofensywa przeciw oszustwom i stratom
- Przyszłość na zielono. Oddziaływanie etykiet samoprzylepnych na środowisko naturalne
- Nowy język kodowania. Rewolucyjne oprogramowanie etykieciarek Bizerba.
- Nowy inkjet. Nowe drukarki Videojet.
- Walka o 70 procent. Folia hologramowa od Payne.
- Zjeść ciastko i mieć ciastko. Jak zyskać na spadku nakładów z pomocą etykiety cyfrowej Ink Jet UV.
- Sleevy na balu. Gala etykiet sleeve podczas bankietu Pentawards.
- Prawie jak iPhone. Maszyny DYMO® aspirują do grona najnowocześniejszych.
- Winna etykieta. Laureaci konkursu Finat Label Awards 2012.
-
Technologia
- Optymalne rozwiązania logistyczne
- Alexa z nową funkcją
- Eksperckie stoisko
- Era kobotów
- EFI Nozomi C18000 z Fogra
- Świat nauki na targach
- Pomysły Metsä Board
- Wiadomości od Esko
- Holograficzne zamykanie
- Zakrętki i zamknięcia
- Jakość pod kontrolą
- Wielki format
- Systemy ADC i EDI
- Naważyć z precyzją
- Ziarno do ziarna
- Inspector w Kraśniku
- Innowacyjna saszetka
- Ostre cięcie
- Folie ICF - Niepowtarzalne efekty
- Euro Magnesy - Siła przyciągania
- Magiczny pył
- Nie ma miejsca na przypadek
- Trafiony prezent. Nowa inwestycja w zakładzie Natalii
- Magia w blasku PrintCheckera. Stuprocentowa kontrola w druku
- Wałki do zadań specjalnych. Innowacyjne wałki funkcyjne od Inometa GmbH & Co. KG
- Na zdrowie! Systemy EyeC Proofiler dla ochrony branży farmaceutycznej
- Giętki sukces. Szwajcarska dokładność na rynku opakowań giętkich
- Nowy MISTRAL. Gorące powietrze w procesie produkcji od Leister Technologies AG
- Bezpieczna Europa. Inteligentne rozwiązania opakowaniowe
- Zakupy w 3D. Nowoczesne technologie IT w służbie opakowań
-
Transport & Logistyka
- Przyszłość pod znakiem customizacji
- Wielozadaniowość kluczem do sukcesu
- Przyszłość bez poślizgu. Prosty sposób na bezpieczny transport
- W ogrodzie naukowców. Nowoczesne opakowania do przechowywania i transportu kwiatów ciętych
- Na podbój Europy. Ecovative – innowacyjne i ekologiczne wypełniacze
- Opakowaniowe kokosy. Wypełniacze i zabezpieczenia od Enkev Polska
- Papier, poduszka czy chrupki? Ekologiczne wypełniacze do opakowań transportowych
- Brzydkie kaczątko. Opakowania wielkogabarytowe okiem producentów i użytkowników
- iGoEasy. Wózek sterowany tabletem.
- W rozmiarze XXL. Innowacyjne zastosowania kartonu w logistyce Smurfit Kappa.
- Szary potencjał. Opakowania zbiorcze w sprzedaży detalicznej.
- Instrukcja obsługi pudełka. Możliwości tektury w transporcie według Dunapack Eurobox.
-
Materiały & Rozwiązania
- Opakowania bez tworzywa
- Trzcinowe opakowania
- Torebka na makaron
- Zwycięzcy Packaging Innovation Awards
- W kolorze
- Integracja cyfrowego drukowania
- Nowe opakowanie Regina
- Nowość od Clariant
- Termokurczliwość i recykling
- Zwycięstwo w Finlandii
- Nowość od Sidel
- Nowa taca gazoszczelna
- Nowa folia monomateriałowa
- Jak zaprojektować luksus?
- Trapezowa innowacja
- POS świątecznie
- Gama polimerów
- Współpraca dla rozwoju
- Opakowanie owocami stoi
- Ekologiczny luksus
- Wśród opakowań aktywnych
- Opakowanie z patentem
- Konstrukcja opakowania
-
Ekologia
- Warzywny tatuaż
- McDonalds wprowadza plan Better M dla Europy
- Coca-Cola z tekturą KeelClip
- Heineken z nowym eko-opakowaniem
- Korek bez CO2
- Bez paliwa, z eko drewnem
- Nestle prezentuje
- Innovia Films przedstawia
- Nowy zakład w Toskanii
- Proekologiczne opakowania na lody
- Decyzja Metsä Board
- Recyklomaty w Warszawie
- Recykling na czarno
- Biokompozytowa alternatywa
- Opakowanie z nasion
- Rusza komercyjna produkcja
- Odpady opakowaniowe pod lupą
- Ekologia czy nieporozumienie?
- Dla zrównoważonego rozwoju
- Warto być eko
- Strażnicy rzek
- Pozytywnie dla środowiska
- Dla Planety!
- Trzykrotnie większa efektywność
- Zielone światło dla zielonych rozwiązań
- Razem na rzecz polskich rzek
- Nowy wymiar odnawialności
- Eko-dopalanie
- Biopojazd przyszłości. Prototyp samochodu Biofore z biomateriałów
- Materiał na przyszłość. Eko trendy okiem firmy Allbag
- Polska myśl technologiczna. Polscy naukowcy tworzą biodegradowalne poliestry
- Stworzone z natury. Terralene® – bioplastik z trzciny cukrowej.
- Ekologia w dzierżawie. Recykling i zrównoważony rozwój dzięki rozwiązaniu Cartonplast
- Miało być łatwiej. Porozumienia w nowym prawie o opakowaniach
- Trendy
-
Design & Marketing
- Nowa szata Somersby
- Design dla maluszków
- Piwo w papierze
- Brak słów ma znaczenie
- Wytworność i styl
- Najlepsi polscy projektanci
- Czapki z głów!
- Nowy Rok z nowym designem
- eSmart biznes
- Co mówi opakowanie?
- Blask kryształu
- Kosmetyczna sadzonka
- Zapach świąt
- InteractiveStock - Bank zdjęć inny niż wszystkie
- Nowy wymiar świeżości
- Kartonowe okulary
- Herbaciane dziedzictwo
- Pudełko-reaktywacja!
- Koniec gdybania
- Sezon na cydr. Nowy trend w branży alkoholowej w Polsce
- Jogurt od Tiffanyego. Luksusowe opakowania na produkty codziennego użytku
- Gdzie ta impreza? Limitowana edycja puszek marki Carlsberg
- Tęczodziob na chlebie. Egzotyczna kreacja Cztery Czwarte
- Nowości z Beskidu. Redesign butelki Muszynianka
- Hipsterstwo na grządkach. Rosyjski humor na etykietach
-
Wydarzenia
- ARCHIWUM
- PRENUMERATA
- PATRONUJEMY
- PRESS
- KARIERA
Sezon na cydr. Nowy trend w branży alkoholowej w Polsce
Firma Warwin ma w swojej ofercie trzy warianty cydru: Warka Cider, Warka Perry (o smaku gruszkowym), Warka Berry (jagodowy smak). „Widzimy, że sprzedaż rośnie lawinowo. Tylko w kwietniu 2014 roku sprzedaliśmy więcej cydru niż w całym 2013 roku. Jeśli ten trend zostanie utrzymany oznaczałoby to, że zwielokrotnimy sprzedaż z zeszłego roku” – podsumował Daniel Wiśniewski. |
Ponoć nic lepiej nie gasi pragnienia w upalny, letni dzień jak cydr – połączenie musującego, przefermentowanego soku z dojrzałych jabłek bez dodatku cukru. Tak przynajmniej uważała Kleopatra, Napoleon i Newton. Od ostatnich kilku lat angielski cider, lub – jak wolą Francuzi - cidre podbija również polskie podniebienia. „Kiedy zaczynaliśmy w 2010 r. sprowadzaliśmy jedną paletę cydru specjalnie na zlecenie grupy smakoszy. Teraz mamy ok. 30 proc. wzrost w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy sprzedaliśmy 200 palet. Najlepszy jest sezon letni, bo wielu klientów wybiera cydr zamiast piwa owocowego” – tłumaczy Paweł Kosecki, współwłaściciel firmy Kamron, jeden z dystrybutorów popularnego napoju.
Mimo rosnącego apetytu na jabłkowy alkohol brakuje rzetelnych badań dotyczących udziału cydru w rynku alkoholi w Polsce. Mówi się o 2 milionach litrów cydru sprzedanych w 2013 r., ale trudno znaleźć potwierdzenie tej liczby. Wiadomo jednak jedno – cieszy się on rosnącym zainteresowaniem. Opinię tę potwierdza przykład firmy Warwin, a także Grupy Ambra, która do końca ubiegłego roku sprzedała około 800 tys. litrów Cydru Lubelskiego i obecnie utrzymuje pozycję lidera, mając ok. 40 proc. na tym rynku.
„Zdecydowanie sprzedaż cydru w Polsce zwielokrotni się w najbliższych latach. Według naszych szacunków za pięć lat cydr może stanowić nawet 5 proc. wolumenu w odniesieniu do sprzedaży piwa. Ten rok wyłoni liderów tego segmentu i liczymy, że Warwin odegra tu główną rolę” – mówi Daniel Wiśniewski, dyrektor handlowy w firmie Warwin produkującej zagęszczone soki owocowe, a od ubiegłorocznej wiosny – również cydr.
Kwas na ochłodę
Na popularności cydru z pewnością zyska branża winiarska, dla której jest on naturalnym uzupełnieniem portfolio. Z kolei browarnicza podchodzi do jabłkowej »rewolucji« z rezerwą. „Wprowadzanie cydru przez browary z jednej strony pozwoli im uczestniczyć w tym trendzie, ale z drugiej będzie ryzykowne o tyle, że klienci odwrócą się od piwa i zaczną masowo spożywać cydr. Branża piwna ma obecnie ciężki orzech do zgryzienia” – tłumaczy Tomasz Iżewski, prezes firmy Warwin.
Kompania Piwowarska wprowadziła swój cydr od razu w tekturowych wielopakach z wysokiej jakości nadrukiem fleksograficznym wykonanych przez drukarnię TFP z Kórnika. |
Nie zgadza się z tą opinią Wojtek Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej, która jako pierwszy browar podjęła to ryzyko i od lipca 2013 r. promuje Green Mill Cider – napój ze 100 proc. z soku jabłkowego z dodatkiem drożdży. „W nowej kategorii, jaką jest cydr, widzimy spory potencjał. Śledzimy zagraniczne trendy i coraz mocniejsza pozycja cydru na rynkach Europy Zachodniej i USA pozwala nam sądzić, że kategoria ta będzie dynamicznie rosnąć także w Polsce. Dodatkową przesłanką był fakt, że Polacy zwracają się w stronę lżejszych alkoholi, chętnie sięgają po nowości, eksperymentują. W napojach alkoholowych szukają już nie procentów, ale innych walorów, np. smaku, orzeźwienia, które mogą znaleźć w piwach smakowych oraz mieszankach piwa z cytrusową lemoniadą” – tłumaczy Wojtek Mrugalski. Tę opinię potwierdzają wyniki badań, według których Green Mill Cider zajmuje drugie miejsce na rynku cydru w Polsce zaledwie w kilka miesięcy po swojej premierze. Ponadto okazuje się, że ze względu na swój smak i skład pasuje do zupełnie innych okazji konsumenckich niż np. wino, piwo czy beer miksy. Można zauważyć, że ma w pewnym sensie charakter unisex i jest chętnie wybierany zarówno przez mężczyzn, jak i przez kobiety, dzięki czemu ma szanse zyskiwać coraz bardziej na popularności.
Grupa Ambra wprowadziła niedawno do sprzedaży Cydr Lubelski w 330-mililitrowych butelkach w poręcznym 3-paku z myślą o sezonie letnim i mundialowych rozgrywkach. |
Źródło: „Polacy coraz chętniej piją cydr” – Agata Piasecka, www.metromsn.gazeta.pl
„Nadchodzący sezon letni w Polsce będzie sezonem cydru” – Barbara Woźniak, www.portalspozywczy.pl,
„Za 5 lat cydr może stanowić 5 proc. wolumenu w odniesieniu do sprzedaży piwa” – Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
« poprzedni | następny » | « wróć |
W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.