Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Nowe butelki od L’Oreal

Nowe rozwiązania opakowaniowe powstały w oparciu o technologię recyklingu enzymatycznego firmy Carbios w ramach konsurcjum, którego członkami są firmy Nestlé Waters, LOréal, Suntory Beverage & Food Europe oraz PepsiCo.

© L’Oreal

Po prezentacji prototypów butelek na wodę Perrier firmy Nestlé, swoje rozwiązanie opakowaniowe oparte na technologii recyklingu enzymatycznego biotechnologicznej firmy Carbios przedstawiła firma L’Oreal. Jak podkreśla producent, pierwsze innowacyjne butelki z tworzyw sztucznych trafią do masowej produkcji w 2025 roku. Nowa generacja opakowań kosmetycznych jest pierwszym takim rozwiązaniem z tworzywa sztucznego, które można poddać recyklingowi enzymatycznemu przy niemal całkowitym zachowaniu właściwości surowców pierwotnych. Technologia przeznaczona jest dla wszystkich rodzajów materiału PET - przezroczystego, kolorowego, nieprzezroczystego oraz wielowarstwowego. Do tej pory istniejące procesy recyklingu mechanicznego nie umożliwiały odzysku odpadów z PET, które jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów w produkcji opakowań dla towarów konsumpcyjnych. Co więcej, technologia opracowana przez Carbios umożliwia rozkład 97 procent materiału PET w ciągu zaledwie 16 godzin, co oznacza, że jest to 10 000 razy bardziej wydajna niż jakakolwiek dotychczasowa próba biologicznego recyklingu tworzyw sztucznych. Innowacja pozwoli firmie LOréal osiągnąć cele wyznaczone w jej programie zrównoważonego rozwoju „LOréal for the Future”, takie jak produkcja wyłącznie opakowań z tworzyw sztucznych nadających się do ponownego napełniania, wielokrotnego użytku, recyklingu lub kompostowania do roku 2025 oraz opakowań z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu lub bioproduktów do roku 2030.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty