Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Arctic Paper w II kwartale

W drugim kwartale 2021 roku firma wprowadziła na rynek nową linię produktów G-Flexmatt oraz nowe rozwiązania z serii Munken Kraft, podkreślając swoją koncentrację na rynku opakowań.  

© Arctic Paper

Firma Arctic Paper opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2021 roku. W tym okresie przychody i zyski firmy znacznie wzrosły w porównaniu do drugiego kwartału 2020 roku. EBITDA grupy wyniosła 84,2 milionów złotych w porównaniu do 48 milionów w roku poprzednim, a przychody wzrosły z 616 do 786,6 milionów złotych. Segment papieru osiągnął EBITDA na poziomie 26 milionów złotych w porównaniu do 30 milionów w roku poprzednim oraz obroty na poziomie 526,8 milionów złotych w porównaniu do 403,8 milionów w tym samym okresie w 2020 roku. Wolumen sprzedaży papieru osiągnął 149 000 ton (114 000 ton w 2020 roku) z pozytywnym wpływem na portfel zamówień, a wykorzystanie mocy produkcyjnych utrzymuje się powyżej średniej europejskiej i wynosi 92 procent, pomimo planowanego postoju remontowego w czerwcu. Jak podkreśla Michał Jarczyński, prezes zarządu Arctic Paper, ożywienie gospodarcze spowodowało również presję na koszty operacyjne ze względu na rosnące ceny surowców, opakowań oraz transportu. Skutki inflacji kosztowej zostały w drugim kwartale zniwelowane wyższymi cenami produktów, w wyniku czego średni przychód na tonę w tym okresie wzrósł o 3,9 procent. Firma spodziewa się dalszego wzrostu w obszarze opakowań, zwiększając swoje portfolio produktów w tym zakresie i jednocześnie utrzymując swoją pozycję w obszarze papieru graficznego. Segment celulozy Rottneros w drugim kwartale 2021 roku odnotował znaczy wzrost sprzedaży, produkcji i wyników finansowych. Przychody zwiększyły się do 593 milionów koron szwedzkich w porównaniu do 510 milionów w roku poprzednim, a EBIT wyniósł 97 milionów z 2 milionów w 2020 roku. Wielkość produkcji w omawianym okresie wzrosła do 109 200 ton (97 700 ton w 2020 roku).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty