Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

UPM Raflatac, THG i Aniflex razem dla gospodarki obiegu zamkniętego

Delegacja firm UPM Raflatac, THG i Aniflex podczas wręczania certyfikatu RafCycle.

© UPM Raflatac

UPM Raflatac, wiodący producent przyjaznych środowisku rozwiązań etykietowych wraz z THG, globalnym producentem z segmentu zdrowie i uroda oraz drukarnią Aniflex łączą siły, by wspólnie łagodzić zmiany klimatyczne poprzez odzyskiwanie odpadów etykietowych w programie recyclingu RafCycle firmy UPM Raflatac. 250 drzew wróciło do obiegu i mogło zostać wykorzystanych w inny sposób, dzięki zaangażowaniu firm w recycling, w przeliczeniu na okres czasu od marca do końca maja 2021.

 

Zrównoważony rozwój leży u podstaw strategii działania UPM Raflatac. Firma ta od ponad 10 lat rozwija współpracę w całym łańcuchu wartości etykiet, aby poprawić wyniki swoich partnerów RafCycle w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dziś współpracuje z ponad 200 firmami w wielu krajach w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Dzięki usłudze recyklingu firmy UPM Raflatac odpady etykietowe są bezpłatnie zbierane od partnerów programu RafCycle i zamiast trafiać na wysypiska, otrzymują nowe życie jako podkłady do etykiet na produkty z rozmaitych branż lub papier do czasopism.

 

To dopiero początek

Polski oddział firmy THG, współpracując z drukarnią Aniflex, dołączył do RafCycle w marcu 2021. „Jako branżowy lider i prekursor zrównoważonego rozwoju, oferujemy gotowe rozwiązania naszym partnerom w całym cyklu życia etykiet. Jednym z nich jest program przetwarzania odpadów etykietowych RafCycle, dzięki któremu współpracujące z nami marki zyskują szansę na skuteczną realizację swoich celów zmierzających w kierunku neutralności klimatycznej” - mówi Izabela Antczak, Packaging Solution Manager, UPM Raflatac.

Konsumenci coraz częściej wybierają produkty przyjazne środowisku, oczekując od producentów holistycznego podejścia w kwestiach środowiskowych na wielu poziomach: materiału, z którego wyprodukowano opakowanie i etykietę oraz możliwości poddania ich recyklingowi. “Trzymając w ręku certyfikat RafCycle z dumą doceniam wkład, który wspólnie wnieśliśmy w celu łagodzenia zmian klimatycznych. Zbierając odpady etykietowe z opakowań kosmetyków, udało nam się przywrócić do ponownego obiegu łącznie 250 drzew, a to dopiero początek naszej współpracy” - podsumowuje Piotr Porębski, dyrektor zakładu THG Poland.

 

Ekologiczna odpowiedzialność

Dla działającej na polskim rynku od osiemnastu lat drukarni Aniflex bardzo ważne jest budowanie ekologicznej odpowiedzialności wśród swoich klientów oraz edukacja w zakresie zrównoważonego rozwoju. „Cieszymy się, że dzięki współpracy z UPM Raflatac mamy wpływ na propagowanie i rozwój działań wspierających gospodarkę obiegu zamkniętego. Wierzę, że dzięki programowi RafCycle i stosowaniu przyjaznych środowisku produktów UPM Raflatac, skutecznie wpłyniemy na poprawę środowiska naturalnego otaczającego nas świata” - komentuje Maciej Wojtaszek, współwłaściciel Aniflex. „To czysta cyrkulacja w najlepszym wydaniu” - dodaje Wojtaszek.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty