Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

19-21.03.2024 · Logimat, Stuttgart

23-25.04.2024 · Warsaw Pack, Nadarzyn

21-24.05.2024 · Plastpol, Kielce

28.05-07.06.2024 · drupa, Düsseldorf

Deal warty 1,45 miliarda!

AR Packaging jest wiodącym dostawcą rozwiązań opakowaniowych dla przemysłu spożywczego, kosmetycznego, cukierniczego, gastronomicznego, tytoniowego, farmaceutycznego i medycznego oraz wielu innych.

 © AR Packaging

Firma Graphic Packaging Holding, wiodący producent opakowań tekturowych dla szerokiej gamy dóbr konsumpcyjnych oraz fundusz CVC Capital Partners Fund VI zawarły umowę, na mocy której Graphic Packaging przejmie grupę AR Packaging, drugiego co do wielkości europejskiego producenta opakowań kartonowych i elastycznych, za około 1,45 mld dolarów. Należy dodać iż do grupy AR Packaging należy również obecnie, od niedawna, poznańska drukarnia opakowań, która przed przejęciem przez AR Packaging, funkcjonowała pod nazwą BSC Packaging.

Jak podkreśla Michael Doss, prezes i dyrektor generalny firmy Graphic Packaging, obszar działania 25 zakładów produkcyjnych AR Packaging w Europie Wschodniej i Zachodniej zapewni znaczące korzyści skali i efektywności kosztowej, wzmacniając wspólną obecność firm na rynku i zdolność do obsługi klientów w całej Europie i na świecie. Dzięki szerokiemu wachlarzowi wiodących w branży rozwiązań opakowaniowych, doświadczeniu w projektowaniu oraz rozszerzonemu zasięgowi geograficznemu, firma uzyska jeszcze więcej możliwości rozwoju na wielu rynkach. Przejęcie pozwoli firmie Graphic Packaging na zwiększenie oferty i innowacji opakowaniowych, szczególnie dla klientów w Europie i krajach graniczących. Oczekuje się, że proponowane przejęcie AR Packaging zwiększy roczną sprzedaż firmy o 1,1 mld dolarów i roczny zysk EBITDA o 160 mln dolarów. Ponadto połączenie przyniesie synergię o łącznej wartości 40 mln dolarów w ciągu 36 miesięcy od zakończenia transakcji. Będzie ona miała natychmiastowy wpływ na akcję i przepływy pieniężne spółki.

Na zdjęciu Harald Schulz, prezes i dyrektor generalny AR Packaging.

© AR Packaging

„Wspólne podejście firmy Graphic Packaging do obsługi klienta i jej skupienie na dostarczaniu innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań ściśle pokrywa się z tym, w jaki sposób prowadzimy naszą własną działalność, co czyni z niej idealnego partnera. Możliwość wykorzystania korzystnej integracji łańcucha wartości, od produkcji tektury do przetwarzania kartonu, daje większe możliwości oferowania naszym klientom rozwiązań zoptymalizowanych pod kątem zrównoważonego rozwoju” - mówi prezes i dyrektor generalny AR Packaging, Harald Schulz.

Według Lave’a Beck-Friis’a, dyrektora zarządzającego w CVC,  transakcja zostanie zakończona w ciągu czterech do sześciu miesięcy, pod warunkiem uzyskania zgód organów regulacyjnych i spełnienia innych niezbędnych warunków.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Fakty i Liczby…

Na początku maja tego roku, po sześciu latach bezkrólewia, ponownie odbędą się targi interpack. W tym czasie Świat nie tylko zmienił się, ale jest już inny. Oprócz koronawirusa, konfliktów, wojen i środowiska, jeden temat jest bardzo aktualny: rosnąca populacja na tej planecie. Indie wyprzedziły już Chiny z ilością 1,4 miliarda obywateli. Oznacza to, że coraz więcej osób potrzebuje żywności, najlepiej w dobrych opakowaniach. Produkcja żywności stanowi tak samo gorący temat dyskusji jak i temat środowiska czy ruchu samochodowego.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty