Kalendarium

21-24.11.2022 · All4Pack, Paryż

14-16.03.2023 · InPrint, CCE International, ICE Europe , Monachium

18-20.04.2023 · Warsaw Pack, Nadarzyn

25-27.04.2023 · Logimat, Stuttgart

04-10.05.2023 · interpack, Düsseldorf

Deal warty 1,45 miliarda!

AR Packaging jest wiodącym dostawcą rozwiązań opakowaniowych dla przemysłu spożywczego, kosmetycznego, cukierniczego, gastronomicznego, tytoniowego, farmaceutycznego i medycznego oraz wielu innych.

 © AR Packaging

Firma Graphic Packaging Holding, wiodący producent opakowań tekturowych dla szerokiej gamy dóbr konsumpcyjnych oraz fundusz CVC Capital Partners Fund VI zawarły umowę, na mocy której Graphic Packaging przejmie grupę AR Packaging, drugiego co do wielkości europejskiego producenta opakowań kartonowych i elastycznych, za około 1,45 mld dolarów. Należy dodać iż do grupy AR Packaging należy również obecnie, od niedawna, poznańska drukarnia opakowań, która przed przejęciem przez AR Packaging, funkcjonowała pod nazwą BSC Packaging.

Jak podkreśla Michael Doss, prezes i dyrektor generalny firmy Graphic Packaging, obszar działania 25 zakładów produkcyjnych AR Packaging w Europie Wschodniej i Zachodniej zapewni znaczące korzyści skali i efektywności kosztowej, wzmacniając wspólną obecność firm na rynku i zdolność do obsługi klientów w całej Europie i na świecie. Dzięki szerokiemu wachlarzowi wiodących w branży rozwiązań opakowaniowych, doświadczeniu w projektowaniu oraz rozszerzonemu zasięgowi geograficznemu, firma uzyska jeszcze więcej możliwości rozwoju na wielu rynkach. Przejęcie pozwoli firmie Graphic Packaging na zwiększenie oferty i innowacji opakowaniowych, szczególnie dla klientów w Europie i krajach graniczących. Oczekuje się, że proponowane przejęcie AR Packaging zwiększy roczną sprzedaż firmy o 1,1 mld dolarów i roczny zysk EBITDA o 160 mln dolarów. Ponadto połączenie przyniesie synergię o łącznej wartości 40 mln dolarów w ciągu 36 miesięcy od zakończenia transakcji. Będzie ona miała natychmiastowy wpływ na akcję i przepływy pieniężne spółki.

Na zdjęciu Harald Schulz, prezes i dyrektor generalny AR Packaging.

© AR Packaging

„Wspólne podejście firmy Graphic Packaging do obsługi klienta i jej skupienie na dostarczaniu innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań ściśle pokrywa się z tym, w jaki sposób prowadzimy naszą własną działalność, co czyni z niej idealnego partnera. Możliwość wykorzystania korzystnej integracji łańcucha wartości, od produkcji tektury do przetwarzania kartonu, daje większe możliwości oferowania naszym klientom rozwiązań zoptymalizowanych pod kątem zrównoważonego rozwoju” - mówi prezes i dyrektor generalny AR Packaging, Harald Schulz.

Według Lave’a Beck-Friis’a, dyrektora zarządzającego w CVC,  transakcja zostanie zakończona w ciągu czterech do sześciu miesięcy, pod warunkiem uzyskania zgód organów regulacyjnych i spełnienia innych niezbędnych warunków.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty