Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Branża przeciwko wojnie

Wielu producentów i dostawców z branży opakowaniowej i poligraficznej przedstawiło swoje stanowisko wobec agresji Rosji na Ukrainę, ograniczając lub całkowicie wstrzymując działalność w Rosji.

© Photogenica

W odpowiedzi na inwazję Rosji na Ukrainę, największe międzynarodowe koncerny wycofują się z rynku rosyjskiego. Oprócz gigantów takich jak McDonald’s, Ikea, Apple czy Coca-Cola, i wielu innych firm z najróżniejszych sektorów przemysłu, do podobnych działań dołączają się także firmy z branży opakowań i druku. Produkcję i sprzedaż swoich produktów w Rosji wstrzymała już firma Stora Enso, a jej śladem poszły firmy Heidelberg, UPM, Mondi, Konica Minolta, Canon, Ricoh, Epson oraz Rockwell Automation, ograniczając lub całkowicie zawieszając tamtejszą produkcję i sprzedaż. Canon EMEA wstrzymała wszystkie dostawy produktów do Rosji. Firma UPM wstrzymuje wszystkie dostawy do Rosji oraz zakup drewna z tamtejszych zakładów. Firma Ricoh podjęła decyzję o wstrzymaniu dostaw wszystkich urządzeń do Rosji. Epson wstrzymuje eksport produktów do Rosji i Białorusi. Rockwell Automation zawiesza swoją działalność biznesową i handlową w Rosji i na Białorusi. Do sankcji dołączyły także organizacje FSC i PEFC, które zakazały stosowania drewna w pochodzącego z Rosji i Białorusi w produkcji certyfikowanych przez nie produktach. „W środku Europy trwa straszna, nikczemna i wyniszczająca wojna. Konica Minolta potępia wszelkie akty przemocy i działania wojenne. Oczywiście stosujemy się do sankcji nałożonych przez społeczność międzynarodową, w tym UE, USA i Japonię. Z powodu sankcji oraz wewnętrznych działań podjętych przez rząd rosyjski, płatności między naszą europejską centralą a Konica Minolta Business Solutions Russia zostały na razie zawieszone. Żałujemy, że może to mieć wpływ na naszych kolegów w Rosji, ale liczymy na ich zrozumienie. Nasze myśli i najlepsze życzenia są z naszymi kolegami z Ukrainy. Jesteśmy z nimi w kontakcie i dbamy o to, aby mieli oni zapewnione zakwaterowanie, opiekę medyczną i psychologiczną oraz wyżywienie w momencie wjazdu do sąsiedniego kraju. Pragniemy również wyrazić wdzięczność naszym kolegom z Polski, Węgier, Rumunii, Czech i Słowacji, którzy ze wzruszeniem opiekują się naszymi ukraińskimi kolegami i ich rodzinami. Prosimy również naszych kolegów w Rosji o wyrozumiałość. W końcu wszyscy w Konica Minolta jesteśmy częścią europejskiej rodziny i z pewnością nikt, niezależnie od narodowości, nie popiera wojny” - podkreśla w oficjalnym komunikacie firmy Tadahiko Sumitani, prezes Konica Minolta Business Solutions Europe.

Sytuacja jest dynamiczna i przewiduje się, że jeśli Rosja nie zaprzestanie prowadzenia wojny w Ukrainie, kolejne firmy będą zawieszać prowadzone w kraju działania. Z kolei były prezydent Rosji Dmitrij Miedwiediew ostrzegł, że Rosja może znacjonalizować własność zagranicznych organizacji, które wycofały się z kraju. Co więcej, jak podaje Business Insider Polska, Rosja zalegalizowała kradzież patentów od osób powiązanych z krajami jej „nieprzyjaznymi”, a lekceważenie przepisów patentowych ma być jednym ze sposobów na obchodzenie zachodnich sankcji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty